Gå til innhold

kvalte bilen - maks turtall nå; 1000rpm!

Ranger emnet


VW G3 GTD

Anbefalte innlegg

her om dagen skulle jeg rygge, men kvalte bilen.

nå får jeg bare start ved å holde full gass, og da gir den bare 1000rpm.

 

det første som slo meg var at den hadde hoppet på registeret, så jeg sjekket det, og det hadde den.

 

etter jeg stilte tilbake registeret, og alt av merker (kam, dieselpumpe og veiv/svinghjul) var stilt riktig, prøvde jeg å starte bilen. fortsatt samme tendenser.

 

kompresjonstest er foretatt, og ingen ventiler er slått sunn, altså ingen kompresjonstap utover det "normale".

 

nå har jeg stått i 3 dager å skrudd, så nå er det Nesten dusør til den som hjelper meg.

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde noe lignene problem med min bil før jul. jeg hadde rygget å slo den i første og ga gass mens den fortsatt gle bakover. Merkat at bilen gikk jævlig dorlig. Dagen etter da jeg kjørte hjem fra jobb kubbet den helt i et kryss. Den putret på rundt 1000 rpm å når jeg ga gass kubbet den. Prøvde alt muligrart. Sendte den på et verksted, men de viste ikke hva det var. Så jeg tok den ned på møller å de fant ut at det var en kile som hadde forsvunnet på kam akslingen så tenningsforholde ble feil. 7000 kr måtte jeg ut med.

Sa ta den til møller.

Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min golf er det ikke sporkile på kamhjulet, men det sitter derimot på en konisk aksling, som gjør at det blir låst.

 

Vel, i dag har jeg stilt registeret riktig, men med et avvik på ca 4mm på veiv, iforhold til kam og dieselpumpe.

Dette fordi det virker klin umulig å få alt stilt 100% riktig,selv om registerreim er helt ny.

Etter egen erfaring, og svar/kommentarer fra mere erfarne mekanikere, skal ikke dette avviket ha så mye å si.

 

Har også forhørt meg om det kan være dieselpumpen som er defekt, men "de sier" at pumpen er veldig slitesterk, og at den ikke skal ha kunnet ta skade av det som skjedde.

 

Har sjekket at alle sylindre får diesel.

 

Det ser ikke ut til at det er noen som har erfaring eller tips om dette, så da er jeg rådløs, og ser på det som siste utvei å få bilen inn på verksted å få lest av eventuelle feilkoder i og med at det kanskje kan være en føler som er ødelagt (?)

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lite med feilkoder man kan hente ut på bilen din. Du har jo en 1,9 med motorkode AAZ. På den motoren er det meste som har med insprøytningen å gjøre mekanisk styrt. Hadde du derimot hatt en 1,9 med motorkode 1Z eller AHU kunne du ha lest ut feilkoder da disse motorene har et annet insprøytningssystem enn på din bil.

VW Passat 1.8T GT28RS

VW Golf III 1.8T

Opel Kadett E(solgt)

Opel Manta 2,2i turbo(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 2 months later...

Hmm, samma skjedde med meg på neon, der var problemet faktiskt at ledninga til ene tennpluggen hadde dotti av:P satt på den så funka det fett igjen;) så kanskje det er noe gæli med pluggene, ledningene, eller kanskje coilen?? hadde sjekka at det kom gnist på alle pluggene iaffal...

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, samma skjedde med meg på neon, der var problemet faktiskt at ledninga til ene tennpluggen hadde dotti av:P satt på den så funka det fett igjen;) så kanskje det er noe gæli med pluggene, ledningene, eller kanskje coilen?? hadde sjekka at det kom gnist på alle pluggene iaffal...

Alt det kan vi vel utelukke siden det er snakk om en diesel.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår