Gå til innhold

TS: Mugen Chippet honda crx styreenhet

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei. jeg trenger penger til og kjøpe skole bøker, fort..

 

Så jeg må desverre selge min mugen chippet honda crx ed9 styreenhet.

 

1600,- skal jeg ha for den.

1300,- om du har en pm7-x04 ecu jeg kan få i innbytte. (pm7-x04 sitter i de fleste av 88-91 crx'er))

 

og denne styreenheten er BOLT ON og funker utmerket på alle 88-91 crx'er med dohc motor uten vtec (ed9)

 

på 88-91 crx sitter styreenheten under gulv matta på passasjer siden, veldig lett og bytte ut.

 

Den orginale chippen følger med, og det er veldig lett og bytte mellom chippene, fordi det er satt i en ZIF socket. (gennialt med tanke på eu-kontroll).

 

Jeg har en G-Tech måler som måler akkselerasjon og regner ut effekt.

Etter at jeg monterte denne chippet klarte jeg følgende tall:

0-60 miles = 6.83s (gammel 6.9s) og 120hk (115hk tidligere).

 

Og jeg hadde egentlig ikke regnet med jeg skulle merke noe betydelig forskjell, siden jeg allerede kjørte med en del ekstra fortenning. Men jeg kjenner faktisk at den går en del bedre.. Og den bakker helt fint (rett under 1000rpm) og motor gangen er akkurat som med orginal ecu..

 

ring\sms: 91108855

mail\msn: kknynorg@hotmail.com

 

ecu2.jpg

ecu1.jpg

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Litt info om styreenheten som denne chippen oprinnelig er hentet fra:

 

88-91 Mugen Race platform (ZC)

 

The XE5 code is derived from the PM7- specifically, the PM7-0330 that lacks an O2 sensor. It is a "race only" program that disables most sensor checks.

 

CRXStuff001.jpg

CRXStuff003.jpg

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datalogging kitt som går via USB er og montert i styreenheten er og følger med (inkl usb kabel forlenger).

 

Den gjør at du kan overvåke stort sett alt som skjer i styreenheten via en bærbar pc og program vare som er gratis.

 

programvare finner du her: www.ecucontrol.com

 

ecu3.jpg

ecu5.jpg

ecu4.jpg

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår