Gå til innhold

Min nyinnkjøpte Croma Turbo :)

polmo

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en liten stund tilbake en 1988 Croma Turbo. Er noe rust i kanalene, ellers ganske grei. Noe mugg i interiør, da den har stått ute i 2 år. Bilen har som dere ser gått et stykke, men motor og drivverk er bra!

15701_s.jpg

15700_s.jpg

15702_s.jpg

15703_s.jpg

15704_s.jpg

Biler:

77 Polski Fiat 125p, 74 Polski Fiat 125p, 87 Fiat Croma i.e, 87 Fiat Croma Turbo i.e, 87 Lada 21053 1500S, 74 Mercedes w115 220D, 75 Mercedes w115 240D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå..

Ser man det,ser man det..Deg ja,vet ikke om du husker det men vi kjøpte en Tipo av deg/dere..

Kan da bli en bra bil dette!:D

Stemmer det! Var Meg dere kjøpte tipoen av;)

Hvordan går det med tipoen? Har dere den enda? Funker den bra?

Denne cromaen blir bra ja, skal du se :)

Biler:

77 Polski Fiat 125p, 74 Polski Fiat 125p, 87 Fiat Croma i.e, 87 Fiat Croma Turbo i.e, 87 Lada 21053 1500S, 74 Mercedes w115 220D, 75 Mercedes w115 240D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt trøbbel med Eu da..Bytta vel deler for 8000kr..bare lambda-sonden kosta vel 3-4lapper:O (sitter på gasseren så hele dritn måtte byttes)

Etter det så var bilen som ny..Men så datt jo vindusviskeren av hele tiden.

Har fiksa det å nå da.

Eneste "problemene" vi har nå er at den er mongo på tomgang,ruser seg opp å når du skal sette den i gir å kjøre,da dør den ut.(er ikke hele tiden)

Åsså er det en drivknute som snart takker for seg.

Men det er en liten bil med god plass og det er en kombinert familiebil/arb. bil den blir brukt som så...Har hatt midre problem med denne på den tia vi har hatt den enn Ford`n som vi hadde.

Men den lever et godt liv og blir pent behandlet.

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt trøbbel med Eu da..Bytta vel deler for 8000kr..bare lambda-sonden kosta vel 3-4lapper:O (sitter på gasseren så hele dritn måtte byttes)

Hvorfor fikk dere trøbbel på eu? Bilen skulle jo bare på etterkontroll, og de feilene som skulle sjekkes var jo fikset....? Og hvorfor byttet dere Lambda`n? den var ny.... Hva mener du med at den sitter på gassern..? Det er da innsprøyting på tipoen.

Biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke etterkontroll papirene + fikk ikke tak i dere.

Lambda`n ble byttet i samme slengen som Co2/tennings justering..Tror den var på 7%,veldig høy iallefall.

Han som justerte tenninga som sa det var forgasser/insprut system,noe lett blanding sa han.

Hakke peil jeg,er ikke min bil så jeg ser ikke så mye på den.

Men samme det da!Ting ble fiksa og bilen er så godt som ny..

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider