Gå til innhold

Lillerovde: Fiat Coupe - Diverse

Ranger emnet

FireSt0rM

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg ny bil, '94 Fiat Coupe 2.0 16v Turbo.

Motoren har høy avgassverdier og bruker sinnsykt mye bensin. Skal kjøpe lambda sonde kanskje allerede i morgen og få byttet den. Håper at det ikke er større problem enn det.

Det var litt rust under bilen så der har jeg fått bestillt time både til sandblåsing og tektylering, men dette kommer ikke til å skje før i slutten av Februar.

Som vanlig er jeg tidlig ute med å lete etter litt "horing" til bilen :) Er fornøyd med utseende på bilen slik det er så noen store forandringer kommer ikke til å skje med det første.

Har tenkt på å bestille en del MoMo detaljer til interiøret. Girstang, handbrekk, matter og diverse andre småting har jeg tenkt å få byttet ganske raskt.

Komplett pioneer anlegg skal også inni bilen med tiden. Har ikke råd til dette akkurat nå. Må først få fikkset de viktigste tingene så bilen er skikkelig.

Har også planer om chipping og komplett effektanlegg med endestusser på hver side av bilen. Hvis noen vet om nettbutikker som tilbyr dette så post gjerne en link :)

Poster noen bilder av bilen nå. Bildene var tatt dagen jeg hentet den så den er ikke vasket. Bedre bilder kommer etterhvert.

DSC00081.jpg

DSC00082.jpg

DSC00080.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig tøff,og pen bil.Elsker Fiat Coupe,og turbomotoren er heller ikke å forakte.

Når det gjelder linker,så sjekk denne:

http://novitec.net/com/main.html

Lykke til videre i prosjektet,jeg skal følge med :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg skal style bilen utvendig. Er veldig fornøyd med utseende på bilene slik de allerede er. Er det noe jeg kunne ha tenkt meg så må det vere en oppgradering til panseret.

http://www.gazzella.cc/cart.php?target=category&action=view&category_id=716

En del tøffe ting til Lamborgini, Ferarri, Alfa Romeo og Fiat der :p hehe, viktig å samle en side for akkurat de bilene :)

Har fått kjøpt lambda Sonde og har bestillt time med verksted for å få den montert Torsdag. Har null peiling på mekking så jeg har ikke tenkt å bruke denne bilen til å lære meg det heller :)

Regner med jeg legger inn en oppdatering på Torsdagen etter bilen har vert på verkstedet.

EDIT: Mini-Hansen. 2.0l 16v Turbo. Er ikke helt sikker på hvor mange hk der er. Helt original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.gazzella.cc/cart.php?target=category&action=view&category_id=716

En del tøffe ting til Lamborgini, Ferarri, Alfa Romeo og Fiat der :p hehe, viktig å samle en side for akkurat de bilene :)

Det må man jo,er jo topp-eliten innen biler,det :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Var på pioneer Roadshow i dag og bestillte nye høytalere, ny cdspiller og forsterker til bilen.

Frontsett - TSC-171PRS

tsc171prs_medium.jpg

Baksett - TS-E176C

tse176c_BAK.jpg

CD-Spiller - DEH-P9800BT

dehp9800btla_CDSPELAR.jpg

Frontsettet ble kåret til Årets bete høtaler i USA i fjor og blir brukt av Team Pioneer i konkurranse sammenheng. CD spilleren er en av nyemodellene som kom i år. Den har mikrofon og automatisk EQ som stiller lyden automatisk :) Ellers har den også bluetooth innebygd så man kan bruke hele anlegget som et handsfree sett, man kan også streame musikk fra mobilen over til anlegget på bilen. (Tviler litt på kvaliteten på akkurat den funksjonen)

Forsterkeren er en digitalforsterker med IcePower tekonlogi, sinnsykt liten og kul :p Har ikke funnet bilder av den på nettet enda siden den ikke kommer på markedet før om en liten stund, men skal poste det så snart jeg får tak i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Da er det på tide med en liten update. Har ikke giddet å legge innpå noe i det siste så det for bli litt nå.

Bien ble ferdig med rustbehandlingen for noen dager siden så nå er det problemet over. Avgassene er fine og alt ser ut til å fungere fint :)

Kan ikke vaske bilen skikkelig enda pga. stoffet de har hatt på bilen. Tok noen uker å herde så jeg skulle unngå kjemisk vask. Så noen skikkelige bilder av bilen kommer nok ikke på noen uker.

Andre ting som har skjedd siden sist er at jeg har bestillt og festet streamer på ruten fremme og bake. Ikke noe mer en pininfarina logoen i mørk grå metallic. Vil prøve å holde "horingen" litt anonym.

har tatt bilder med mobilen så kvaliteten er ikke så bra.

DSC00436.jpg

DSC00449.jpg

DSC00447.jpg

Har festet svart gitter grillen fremme:

DSC00439.jpg

DSC00438.jpg

DSC00450.jpg

I dag kom endelig anlegget jeg bestillte fra pioneer. Så nå skal jeg ut i garasjen og sjekke om jeg får begynt å koblet opp. Ikke så mye som kommer til å bli gjort i dag siden jeg mangler signalkabler. Men skal få lagt opp ledningene til høytalerene og strømledningen til forsterkeren.

For bare håpe at jeg finner en måte å feste høytalerne i sidene i og med at de er 17cm. Og de som står i skal visst være 16.5cm

DSC00440.jpg

DSC00442.jpg

DSC00443.jpg

DSC00444.jpg

DSC00445.jpg

DSC00446.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bump bump? :)

Da var anlegget endelig installert etter 5-6 kvelders arbeid. Har lagt opp alle kablene på nytt tilbake til forsterkeren for best mulig effekt av høytalerene. Det ble en sinnsykt fin lyd, men jeg merker nå at det trengs en liten sub for å få det komplett.

Jeg har noen få framtidige planer for bilen som hadde vert litt greit å få tilbakemeldinger på fra litt andre personer på forumet.

Jeg har tenkt å kjøpe komplett effektanlegg, med grenrør og hele pakka, chip og muligens lambodører til bilen :)

Dette er ikke før om en stund siden veiavgiftene har voldtatt budsjettet mitt en del :angry:

Hva synest dere som er viktigest å prioritere og spare til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider