Gå til innhold

Motorbytte


Tommy-NSR

Anbefalte innlegg

Jeg og sitter med tanker om min escort, men hvordan er det med omregistrering til turbo og forsikring? Blir det ikke utrolig mye dyrere?

 

Og må jeg ikke bytte mye annet om jeg får mye større effekt på bilen?

Ford Escort 1.6 EFI cab -91 mod

 

x Opel Vectra 2.0i -94 mod

x Ford Fiesta 1.3 -96 mod (racerbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke barebare å putte en RS motor i en fiesta. Den er litt større, men ingenting er umulig!

Hvis jeg var deg, ville jeg tatt en tur innom den engelske e-bay og sett etter fiesta turbo motorer! De passer som hånd i hanske og koster slikk og ingenting der borte! Du får en ganske strøken hel og godkjent fiesta XR2 Turbo for ca 3000-10000,- Sandnes er jo bare en båttur unna!

 

...vurderer det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ossen

Stemmer at det er cvh ja, men har hørt at du må tukle litt med torpedo-veggen for å få plass..

Hvordan blir det med elektronikken da? Har ikke rs motoren injection?

Ingen problemer med torpedoveggen, men kan bli lit trangt ved downpipe fra eksos hvis jeg ikke husker feil. Kjølevifte på radiator må man kansje også skjære ut litt plass til i frontpanelet. Escort RS Turbo har mekanisk innsprut, Fiesta (mk3) RS Turbo har EFi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at man må bygge bur for å få registert en fiesta med RS turbo motor, stemmer dette?

 

Og skal ikke staten ha MASSE penger siden det er en ganske så drastisk effektøkning?

 

Kanskje jeg skal bare droppe hele motorbytte idèen og heller kjøpe meg en annen bil. :rolleyes:

Renault Megane 96'

* VW Golf 2 86'

* Ford Fiesta 1.1L (Morfar edition)

* Honda NSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommy-NSR

har hørt at man må bygge bur for å få registert en fiesta med RS turbo motor, stemmer dette?

 

Og skal ikke staten ha MASSE penger siden det er en ganske så drastisk effektøkning?

 

Kanskje jeg skal bare droppe hele motorbytte idèen og heller kjøpe meg en annen bil. :rolleyes:

Bur trenger man vel ikke i en gatebil.... Så lenge bilen er førstegangsregistrert i norge før 1996 så koster det deg ikke en krone i effektøknings avgifter :D Er den registrert etter det så er det en økning fra 96 til 132hk uansett, så lenge du har xr2 da vel og merke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår