Gå til innhold

Rett pris på en 1981 Volvo 242..

Ranger emnet


nnnneh

Anbefalte innlegg

Skal reise å se på "ny" bil på søndag. En 81 modell 242 (håper da virkelig at det er nye karosseriet (samma som på min '84 240).. så skal jeg ta noen bilder om det er aktuelt for meg å kjøpe den så skal jeg vise noen av dem har så dere kan bedømme hva jeg maks bør gi for bilen. Den er uten skilt, men er fri for heftelser. Eieren skal eu-godkjenne den før han selge den.

 

Eieren skal ha 10 000kr for den men jeg regner med å prute den ned i 6-7000kr. Bilen har gått 130 000km og skal vere så godt som rustfri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det "nye" karosseriet jah.....10000 er ikke no fæl pris for den........får du den for 7-8k så har du gjort et røverkjøp;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har kjøpt meg ny bil :D. Den er strøken, men fortsatt ikke noe pen å se på. (glemte kameraet, men det er et bilde av den på AutoDB; Link )

 

Får den for 8-9000kr. Eneste som er å sette fingeren på er noe lakkrust på førerdør og helt nede ved kanalskjørtet bak førerdøren, noen autovern lakkskader på høyre side (bilen skal omlakkeres uansett så det er ikke no heft..). Bortsett fra det er det ikke rust. Eksosanlegget er antikk, men alikavel ikke rustet. Under bilen er den ikke bortsjemt med tectyl, tanken har store flater der det er rett på metallet.. men alikavel, null rust.)

 

Gått hele 135 000km, trolig ganske ny clutch. Motoren er en B21A (overraskende sprek sådan, bare 4 gir, men jeg har en 5trinnskasse..)

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp og kjøp..., eller skal jeg si gratulerer?! Det viktigste med Volvo 242 er at det ikke er alvorlig rust på den (som desverre er veldig vanlig).

 

Hva angår motor, girkasse og annet teknisk spiller ikke stor rolle, for det skal vel byttes ut likevel.... :D

 

Jeg betalte 18000 for min som var ganske ny i lakken, og ombygd med B21ET-turbomotor, men det var alt for mye med tanke på alt det tekniske som var køddent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg har kjøpt den. 7000kr om jeg henter den til helgen.. må få en eller annen kødd til å låne meg 3-4000kr frem til neste lønning.. det er jo 1 1/2 uke til.. faen :mad:

 

Rust? finnes ikke annet enn noe overflaterust.. og om du har sett fargen på bilen så skjønner du at det bryr meg fint lite :D, bagasjerom, reservehjulsbrønner, motorrom, gulv.. null rust motor/gir er jo helt suverent.. men må nok byttes uansett..

 

Skal legge ut noen før bilder.. samt noe fete "etter" bilder ;-). men det blir clean look.. ikke no plastikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboperformance

Løp og kjøp..., eller skal jeg si gratulerer?! Det viktigste med Volvo 242 er at det ikke er alvorlig rust på den (som desverre er veldig vanlig).

 

Hva angår motor, girkasse og annet teknisk spiller ikke stor rolle, for det skal vel byttes ut likevel.... :D

 

Jeg betalte 18000 for min som var ganske ny i lakken, og ombygd med B21ET-turbomotor, men det var alt for mye med tanke på alt det tekniske som var køddent!

 

Vel, i utgangspunktet forblir det B21A og 4trinnskasse i bilen. Den skal først ned.. så skal den få no 17" felger, Eiker E1 eller JP felger. Så skal den lakkes på nytt, enten i blå met. eller knall orange. liten diskre aluvinge bak og hvite blinkers rundt hele.. servo, snutepanser, svarte lister.. så får vi se. plastikk blir det ikke.

 

Har en 350TPI motor med girkasse fra en '96 corvette på hånd, eller en B230FT. får se hva jeg går for. men ting koster mye pæng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7k ekke gæli...jeg ga 11500 for min....262"km...skulle være rustfri i følge selgeren......måtte bytte begge hjulbuene,begge hjulbrønnene å gulvet under stolene....kosta meg 7k......sånn går det når du er kjøpekåt.....håper du har gjort et bedre kjøp enn meg....

 

BTW: Gratulerer med ny grombil....godt det er fler å fler som tar vare på disse sjeldene Volvo`ene....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett bilen på bukk.. du finner ikke rust i vognbunnen noen steder.. ikke i bagasjerommet, reservehjulsbrønnene er ikke en gang bulket.. motorrommet er strøkent (etter en runde med avfetting og høytrykksspyler (ikke oljesvetting, bare ren skjær dritt))

 

gleder meg til å hente den.. men har bare 7000kr som er det selgeren skal ha.. men må fikse noen prøveskilt.. dem koster jo 300kr..

 

Så får ta skiltene fra den andre 240'en min eller kjøre uten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Du har gjort et røverkjøp!

 

fin for all del adlri på å selge den, med mindre du selger den til meg da :p

 

Hihi.. er strålende fornøyd jeg også.. det eneste jeg mangler nå er mer penger og mer tid.. ;-) (får man nok av det?)

 

Skal ikke selge bilen før den blir så fin at jeg ikke tør å bruke den, skal gi den full understellsbehandling for det har den aldri fått før. Trenger ikke mer rust en det lille som er på karosseriet.

 

Eneste jeg ikke skjønner er hvem som har voldtatt radiatoren så grundig..

Og hva er den grå boksen det står BOSCH på? (ved siden av ekspansjonstang.. går noen ledninger ned på dynamoen. Og hva er den nippelen nede på blokka, ved siden av girkassen.. ekke sånn på min B23A?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår