Gå til innhold

Elektriske problemer!

Ranger emnet

Hazert

Anbefalte innlegg

Hei,

så klart måtte ting begynne å skje i bilen.

kan nemne opp det som er feil:

- Lys i kjørecomptuere, speedometer, turteller og midtkonsoll belysning fungerer ikke.

- Soltaket går ikke igjen ved bruk av knappen, måtte sveive med nødsveiva. Men å styre den fra dørlåsen fungerte.

- Kupelyset skrur seg ikke av med en gang når døren åpnes og lukkes når bilen er i gang, den skal det da, ikke 10 sekunder som den gjør når nøkkelen ikke står i.

Dette er alt jeg har funnet ut til nå.. Noen som vet årsaken til dette? Det er ikke sikringer, har sjekket.. Håper på tips og hjelp snarest

mvh. kim

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det har kommet noe fukt på ledninger, kontakter eller sikkringer. Hvis du ikke ha sjekka det så kan jo det være en ide.

Eller lever den inn til verksted!! De finner garantert feilen innen en time. Vel, blir jo penger av det, men den blir i allfall i oden ;)

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til, hehe..spilleren min dør og blir helt livløs. så plutselig morgenen etter så er det strøm på den :D for da har den slått seg på slik at det lyser og teksten surrer rundt på skjermen.. og innstillingene er borte :o *må ut med hele viftekonsoll driten for å dytte ut spilleren:D*

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:)

det begynte å går med meg, skjønner ikke hva det kan være. funket fint tidligere på kvelden, så parkerte jeg, og såg en film osv, så når jeg skulle ut igjen var alt mørkt :(

Det som kan være litt vanskelig med slike feil er at ved evnt diagnose så funker alt og den finner ingen feil. Men du finner sikkert ut hva det er:)

Jeg hater slike ting iallefall, fordi det kan være så mye og egentlig så lite :D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 2 problem løst, soltaket og kupelyset... Så nå fungerer det som det skal..

Nå er det bare de hersens lysene igjen, blir så irritert...... Devil

Så husk, ikke bli sint når du sitter i en bil å begynn å gå løs på dashbordet med knuttnæven. Slikt kan da skje..

arr.jpg

Får fikse det i morgen å få finjustert hastigheta:) Tar litt tid men jaja :ex_machin

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig funnet feilen :D

Soltaket å kupelys fikset jeg i går så det fungerer nå :)

Så var det speedolys og andre lys i dashen, nå fungerer det også :D

Demonterte halve dashbordet i dag å begynte å feilsøke hvor det var brudd hen, etter en liten halvtimes feilsøking så fant jeg punktet hvor det var brudd. Faktisk avsmeltet kabel. byttet ut hele den kabelen og nå fungerer alt sammen:) Endelig.. Nå kan bilen selges med god samvittighet :)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider