Gå til innhold

Primera GT mot Golf 2 Gti 16v. Hvem vinner?

Ranger emnet

Jonte

Hvem fliser hvem?  

86 stemmer

1. 1. Hvem fliser hvem?

• Volkswagen Golf Gti 16v
      42
    • Nissan Primera GT
      44

Anbefalte innlegg

Etter Primera GT's påstander om å sluke Golfen min inn i luftfilteret sitt så vil jeg høre meninger om hvilken av bilene dere trur fliser hvem? Jeg har min mening! :)

Når det var snakk om min Golf, så er det en 1986 Gti 16v med KR motor, og hans primera er en 98 GT

Golf 2 Gti 16v specs:

Motor: 4 sylindret, DOHC, 16v

Slagvolum: 1781ccm

Effekt: 139hk/168nm

0-100: 7,3 sek (??)

Vekt: 950kg

Nissan Primera GT specs:

Motor: 4 sylindret. DOCH, 16v

Slagvolum: 1998ccm

Effekt: 150hk/181nm

0-100: 8,8sek

Vekt: 1330kg

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by SunnyGTi2.0

Mat primeraen med noen svinger, og den fliser tyskerkjerra!

En sliten golf har ingenting å stille opp med mot multilink-hjulopphenget til primeraen...

Vel..

Originally posted by Primera GT men den dagen en Golf gti tar en Primera gt i toppfart å i 0-100

Det var det det hele gikk ut på... Og det er vel egentlig bevist allerede. Utifra specs...

Jeg vet ikke hvordan en Primera GT sitter på veien, men jeg svei fra en på en svingete vei her oppe i Narvik.. Ellers sitter vel egentlig en Gti 16v med orginalt understell ganske godt den også! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En golf kan nok sitte greit på veien den og, men det er primera som er kjent for villt veigrep. Spør hvem som helst som har testet en litt, og presset den litt. Har snakket med _svært_ mange som "lovpriser" det opphenget.

Multilink en spesiell type hjuloppheng som det er bare primeraen som har (correct me if Im wrong;) ) Det er akkurat som armene som holder hjulet på plass har fått noen funky ledd og lekre bøyer..

Menneh... Jeg skulle kommet med sunnyen min da :D :D

Hadde tatt dere begge på aks, og tror jeg hadde klart golfen i svinger og.. Verre med primeraen på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

Hmmm.. Var ikke sånn bokstavelig. Men det hadde vært interessant å sett et luftfilter som kunne knaske i seg en golf..

Forresten: Merket du noen forskjell når du monterte stabstag? Hvordan merket du det evt?

sto på da æ kjøpte den... skal vel ikke være så vanskelig å suge i sæ et rustent VAG produkt.. flak for flak :D :D :D :D :D :D :D

Livet begynner ikke før etter 200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Etter Primera GT's påstander om å sluke Golfen min inn i luftfilteret sitt så vil jeg høre meninger om hvilken av bilene dere trur fliser hvem? Jeg har min mening! :)

Når det var snakk om min Golf, så er det en 1986 Gti 16v med KR motor, og hans primera er en 98 GT

Golf 2 Gti 16v specs:

Motor: 4 sylindret, DOHC, 16v

Slagvolum: 1781ccm

Effekt: 139hk/168nm

0-100: 7,3 sek (??)

Vekt: 950kg

Nissan Primera GT specs:

Motor: 4 sylindret. DOCH, 16v

Slagvolum: 1998ccm

Effekt: 150hk/181nm

0-100: 8,8sek

Vekt: 1330kg