Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. I går
  2. Glødesymbol som lyser eller blinker betyr at noe er galt, trenger absolutt ikke ha noe med gløding å gjøre. Feil på glødeplugger gir tregstartet motor og ikke noe mer. Din motor er tydeligvis i "limp mode" og partikkelfilter er synderen (ref. varsellampe for DPF), ikke gasspjeld eller glødeplugger. Du kan kjøre tvunget regenerering på DPF, mulig det kan hjelpe. Eller du kan forsøke å slette feilkode på DPF, så kjøre en lang tur (en time) med turtall over 2500 omdr i håp om at regenerering starter - og ALDRI stoppe kjøringen mens DPF-rens pågår.
  3. Det er det ikke, dog bør man hente frem et måleinstrument og lokalisere feilkilden. Å bytte deler etter elimineringsmetoden blir fordyrende. Mål om du har spenning inn på solenoid når bremsepedal trykkes ned, har du ingen spenning så mål bryter på bremsepedal. Har du spenning inn på solenoid så er solenoid defekt eller går tregt.
  4. Hei! Noen som vet hvordan man får tak i bremseskjold bak til Honda CRV II 2004 modell? På forhånd takk! :)
  5. Mye arbeid og skifte disse?
  6. Siste uke
  7. Hei, fikk den feilkoden med den man gløder med i går. Skjekka med feilkodeleseren. Da sto det at det er gløde plug nr.3,4,6(bilde av det nede. Har skjedd før at jeg har fått glødeplugg feilhoden før og da var det venstre gaspjeld men har et på høyre også. Men nå har jeg i tillegg fått gul motorlampe. Før begge feilkodene og gassen ble treg å få opp og går bare opp i 40 i oppoverbakke. Fikk jeg et varsel om tett diesel partikkel har prøvd med diesel partikkel rens 1 gang er på nr.2 nå.
  8. Hei! Driver å titter rundt på diverse salgssider rundt om i verden. Er på utkikk etter en s197 mustang med enten 4.6 eller 5.0, og funnet noen fine i tyskland. Er det andre land som er verdt å undersøke først, eller er det forsatt tyskland som er landet å satse på? Planen er å ta med samboeren nedover med fly, for så å kjøpe bil og roadtrippe opp igjen! Har nå en sn95 v6, som jeg kun kjøpte fordi den var billig, men det ga mersmak! 😂
  9. En god indikasjon på det er om rattet står skjevt når bilen kjøres rett fram. Kan også være lurt å få tatt en hjulstillingskontroll etter en sånn smell. Kan ha slått noe ut av stilling som kan gjøre at bilen begynner å slite unormalt mye på dekkene.
  10. Hei, Presterte nettopp ta godt i en fortauskant med høyere side av bilen. Kjørte rimelig hardt inn i den. Fikk en grei ripe i felgen, men det går for såvidt fint. Det jeg lurer på er om det er noe stor sjanse for at jeg skadet noe annet, eventuelt hva?
  11. Under arbeidet med å sjekke hva som brukte strøm når bilen sto i ro. tok jeg ut og satte inn igjen sikringer foran. Nå er det ikke liv i bilen. Trenger derfor et bilde som viser hvor sikringene skal stå da det er mange ubrukte plasser. Mistenker at en sikring eller to har blitt satt inn igjen på feil plass. På forhånd takk
  12. Defekt bryter på bremsepedal eller defekt solenoid på girspak?
  13. Sliter litt med min Touran i perioder som ikke vil i gir, dvs fra P til noe som helst annet på skalaen… må åpne skinnet rundt girvelgeren og trykke ned "nødutløseren" for å få den i gir. Noen som har noen tanker om en mer permanent løsning? Kjedelig når kona eller andre skal bruke bilen og må få en liste med instruksjoner for bruk 😅
  14. Ja da har du svaret der 😉 Billig er den ikke men om du skal kjøpe så velg en som er beregnet for ditt bilmerke, ikke noe fra f.eks. Biltema som gjerne ikke vil fungere. https://diagnosebutikken.no/produkt/bildiagnose/subaru/icarsoft-i903-subaru-nissan#product-tabs2
  15. Den gule motorlampa lyser ja.... Finnes det en billig diagnoseleser som kan lese og event slette?
  16. Blinkende cruise control lampe betyr at cruise control er deaktivert, gjerne som følge av at noe annet er galt. Lyser f.eks. også varsellampe for motor? Diagnose er i så fall det eneste som kan gi deg eksakt svar på hva som er galt.
  17. Hei, Har en E-Golf 2017 modell som er kjørt ca 80000 km. I det siste når jeg har vasket bilen har litt å litt lakk flasset av. Dette er på plast "bumperen" bak begge bakhjula. Helte nede på høyre hjørne. Nå er det egentlig snakk om ganske mye lakk som er flasset av. Rundt 5x5 cm på hver side. Se bildet for hvor på bilen det er. Er dette normalt for en bil utlevert i oktober 2017? Altså en 7 år gammel bil? Bilen har blitt vasket regelmessig. Er det mulig å klage til møller på reklamasjon/garanti? Jeg har kjøpt bilen fra møller i juni 2020 som bruktbil med 1 tidligere eier. Hva ville det kostet å fått lakkert/fikset dette? Mulig å bruke forsikring? Eller er det bare å kjøpe ny bil? Takk for svar. Mulig dårlig skrevet da frusturasjonen ble litt høy og er mitt første innlegg. Bidle fra google. Bilen har grå lakk fra fabrikk.
  18. Kjøpte for en stund siden en forester 2008 med 137 hk i følge vognkortet. Kunne dere hjelpe meg med følgende: lampa "cruise" blinker grønt. Betyr det noe? mistet plutselig all instrumentbelysning. Sjekket alle sikringer og de er ok. Noen tips? Generelt synes jeg bilen er litt daff/svak til å ha 137 hester på 1400 kg. Er den kjent for det, eller?
  19. Den skal på verkstedet for å lese ut, hvis neste avleser ikke finner noe. Tenkte kanskje noen andre hadde vært borti lignende problem
  20. Det er ikke mulig å gi et fasitsvar på hva det kan være. Alternativet er et mer avansert diagnoseapprat eller få et verksted til å lese ut feilkoder.
  21. Uten at jeg er ekspert på feltet, så tror jeg ville vært ganske forsiktig med å slette nøkler og programvare på div styreenheter selv med et litt mer avansert diagnoseapparat. Ofte er nøkkelprogramering forbeholdt de merkeverkstedene som har en oppkobling mot bilfabrikken. Selv om det er et eget valg på diagnoseapparatet, så kan det gjøre mer skade enn nytte. Vet at på disse bilene, så var det i sin tid en del trøbbel med rattstammemodulen (CIM), om jeg husker rett så går alt av tenningslås, horn, airbag og knapper på rattet via denne. Du kan jo se om du får kontakt med denne på diagnoseapparatet. Teste selv om alt av knapper på rattet fungerer for eksempel. Fukt i sikringssboks i motorrommet er også en ting som bør sjekkes, et annet kjent problem på Opel av denne årgangen.
  22. Hei. Har en 2011 berlingo multispace som plutselig har begynt å gå i nødmodus når motoren når 70 grader, motorfeil kommer også opp da, noen som vet hva dette kan være? Slår man av bilen å starer igjen, så går den en liten stund før feilen kommer igjen. Har koblet til en feilkodeleser som bare skal kunne lese motorfeil, men finner ingen feil med den
  23. Hei! Jeg leser litt på dette forumet, da jeg hadde en Subaru Forester manuell diesel i ca. 3 år. Jeg likte bilen godt, men hadde noen dårlige erfaringer. Etter ca. 150000km røk clutchen. Heldigvis dekket bruktbilgaranti den skaden. Motoren gikk jevnt og fint, men tålte dårlig å aksellerere. Forbikjøring i 70+ var nesten umulig. Da virket det som motoren fikk aktivisert en brems, og billen rykket og hoppet. Hadde flere opplevelser som dette, og valgte å ta meg mere tid og unngå forbikjøring. Problemet ble undersøkt på merkeverksted, uten at de kunne finne noen feil. Etter vel 200000km var bilen på service. Med motoren i gang på verkstedet, begynte den plutselig å ruse med høyt og økende turtall. Enden på visen ble motorhavari og kondemnering. Hadde jeg visst at det var reklamasjonsrett, ville jeg prøvd det. Flere biler av samme årgang og motor på det tidspunktet som hadde havarert. Er problemet ordnet på nyere modeller, eller bør en unngå dieselmotoren?
  24. Kjøpte nylig en Opel Astra 1,2 Bensin 2007 modell, hvor jeg fikk til beskjed om at starter skulle være deffekt og dårlig batteri. Jeg har kjøpt nytt batteri og testet starter med å omgå start rele og starter funker som bare det. Men etter litt feilsøking med instrument så kan det vise seg at det er noe med ECM og BCM med den immobilizeren som gjør at jeg ikke får lov og starte bilen. Kjørte en IMMO scan for å kunne fjerne eksisterende nøkler og programere alt på nytt (Bruker da en Autell LM508). Men hver gang jeg prøver på dette så får jeg feil på systemet og kan virke som det er ECM (ECU) som er problemet her (Legger ved 4 bilder av diagnose). Prøver å resette ECM men får da opp at dette er feil pin? Men kan det være at ECM er deffekt eller må programeres på nytt? Oppdaget også at jeg oppnår ikke kontakt med TCM med diagnose instrumentet? Er dette rellevant til dette problemet jeg har eller bare et feil spor?
  25. SvenDH

    Felgbredde

    Jeg TROR de er 7,5" brede
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår