Skulle akkurat til å si det; Ligg unna Peugeot, Citroen og Renault..
Anbefaler egentlig kun Caddy i den prisklassen, da men en 1.9TDI PD motor. Driftsikkere så lenge de får oljeskift en gang i året eller maks 15'000km.
Kjente feil på de er igrunn bare bremsekalipere bak som henger seg, tandempumpe som tar kvelden og O-ringer til dyser som kan begynne å lekke.
Er ikke ukjent at de begynner å ruste langs dørlister og dørhåndtak, men det har mye med vedlikehold å gjøre.
Et "kjent" problem etter kjøring på LL intervaller og spesielt med feil olje er at kamakselen går istykker og dermer tar den knekken på kamfølgere og dysepumper.
I verste tilfelle kan dysene begynner å "banke" i toppen slik at det blir ovalitet i hullene som dysene sitter i, du vil dermed får olje i sylinderen og diesel i olja som følge, resultatet da er skifte av topplokk. Ergo er moralen, skift olje hyppig.
Andre ting som kan oppstå er turbohavari, som igjen er en "direkte" konsekvens av LL intervaller.
EGR ventil/kjøler som kokser igjen.
Webasto som soter igjen og går i lås.
Ellers vanlige slitedeler som lenkearmer, bremser og fjører.
Har selv en Caddy, dog nesten ny, men den er fortsatt basert på samme plattform som Caddy'n som kom i 2004.
Eneste konkurrenten til VW Caddy er Ford Connect, billigere bil med dårligere komfort og betydelig dårligere satt sammen (har dessverre hatt en slik som pendlebil...)