Gå til innhold

isaksa

Bruker
  • Innholdsteller

    49
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om isaksa

  • Bursdag 08/31/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi R5
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Yrke eller sivil status
    ugif
  • Motor (eks 1.6)
    2.5
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • Bosted
    Glomfjord

isaksa's Achievements

  1. http://www.efiexpress.com/catalog/product_info.php?products_id=18{7}17 Alternativ til 034. Eneste plugg som er anbefalt er vell Bosch F5DP0R som jeg kjørte personlig på min tidligere
  2. Jo, den er chippet. SKal være MTM hjerne. Skal prøve og få målt åpningstrykket på dysene først, og se om det blir noen bedring. Kunne tenke meg at trykket nådde max før 3000rpm ja
  3. Ingen med en A6 her på forumet som har målt trykket på sin 2.5tdi:anger:
  4. Hallo der! Har en gammel traver av en Audi A6 2.5tdi 1996modell Bilen har rullet 410.000 men berer ikke preg av det egentlig. Snittforbruk ligger rundt 0.52 pr.mil Men er det noen av dere som har tilsvarende bil som meg? Turbotrykket mitt når ikke max før rundt 3000rpm . Da har jeg kanskje 1.1-1.2 bar en liten stund Når opplever DERE max trykk, trodde det skulle komme rundt 2000rpm kanskje. Da diesel biler gjerne har momentet fra bunnen av :m'm:
  5. Heisann! Har fått tak på en ny ECU med ABT chipper til min 2.5Tdi A6 Etter montering av denne hjernen merket jeg ingen forskjell på draget, ikke noe merkbart turbo"boost" etter 2000rpm heller. Så endten er bilen min chippet fra før, eller så har jeg blitt lurt trill rundt. Har derfor kjørt logging på block 3 , 8 og 11 MAF,injector,og boost. på ABT hjernen. Og lagret i Excel Noen som har peiling, eller kjørt slik logging på sin egen A6? Som kan si noe om hvilke verdier hjernen skal etterspørre når den er chippet? Hovedsak er det vell mere luft, diesel og turbotrykk? Isaksen
  6. Hvor var det du kjøpte dysespissene hen? :D
  7. Er vell en grunn til at "sprederne" er montert oppe i hovedlykten originalt, og ikke nede i fanger forran luftekanalene.. Mtp at på ene siden har du oljekjøler, og på andre har du intercooler. Kan vell være greit at disse får luft ;)
  8. ser hær at bildet ikke har kommet med. Prøver en gang til :)
  9. I den røde sokkelen der, står det en 5A sikring. Denne ryker så snart jeg vrir om tenningen.. Noen som har peiling hva den er til? Sikkringsholderen befinner seg under hanskerom, rett over ECU som du ser på bildet. MVH
  10. Har du kjørt diagnose da?
  11. Om du åpner opp gulvet (drar fram matta),under hanskerommet, der hvor ECU ligger vill du finne en platesikring, denne ligger rett på siden av ECU
  12. La oss si du bruker cruise controllen mens du kjører i den VAG bilen.. For og deaktivere den kan du endten slå av på bryteren, eller trykke inn brems/clutch pedal. Kan hende disse bryterne er kun til det. Sjekket i vag-com idag, og hjernen leser hvertfall om du har bremse/clutch inne, uavhengig om bil har cruise eller ikke.
  13. Turbotrykk? Må vell være når man bruker cruisecontroll, slik at denne deaktiveres når man rører pedalene? Bryter på brems kan vell evnt være bremselys? ;)
  14. Har lokalisert punktsandblåsern på Biltema.. Skal ta og invistere i en slik en, samt pussepapir slik at jeg får kommet igang.. Dette blir nok ikke bedre med årene :) Takker for info Bjørn! Hvordan demonterer jeg den chrome listen som går langs med hele bilen der uten og ødelegge den.. Hvordan sitter den fast?
  15. Det var da som svarte! Prøver legge til bilde på nytt :p
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår