Gå til innhold

chromfelg

Bruker
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om chromfelg

  • Bursdag 02/05/1981

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

chromfelg's Achievements

  1. Har du en garasje å stå i og rep bok så bør det jo gå... Trenger du hjelp så får du si i fra:)
  2. Om det er automat på bilen så kan det kanskje være lekkasje i radiatoren. Oljen til automatkassen blir kjølt i radiatoren. Hat vært borti at det er intern lekkasje i radiatoren så kjølevann lekker inn til oljesystemet til utomatkassen
  3. Grunnen til at det batteriet ikke tar opp lading er fordi blyplatene i batteriet har sulfatert. det legger seg et belegg på dem når batteriet ikke er ladet. Derfor "dør" de platene og klarer ikke å holde på strømmen. Og batteriet på bilen din og på Clio'n har nok samme volt. Det er 12 volt. Det som er forskjellen er er startkapasiteten, og den måles i ampere. Det batteriet du tenker på kalles vedlikeholdsfritt batteri. Ellers så er det kjekt med "gele" batteri. Det vil jeg anbefale hvis bilen står mye. Det med sylinderen kan komme i fra en skadet ventil, Feil på tennplugg, defekt tennpluggkabel, feil på fordelerlokket. Det gjør at motoren ikke forbrenner der og bensin går da uforbrent ut i eksosanlegget.
  4. Er egentlig ganske enkelt. Husker ikke helt eksakt hvor skruene sitter. Men det som må til er å demontere øverste delen av dascbordet. Mener ihvertfall det sitter noen skruer under høytalerdekslene. Kan undersøke litt....
  5. Få lest ut feilkoder så du har dem. Så blir det litt enklere å hjelpe deg:)
  6. Hei. Det høres ut som om det er foringene på stab.staget som er slitte. Eller at underfallet på den ene foringen har sklidd ut. Da får du skikkelige slaglyder
  7. Her er det også diverse ting.... Bilstyling, Tuning, Biltrimning, Biltillbehör, Bildelar - SAM Bilmode
  8. Varsler som kommer fram i instrumentet på parklys virker bare inn på barklys bak. Og om det varselet kommer og går er det de øvre parklysene bak som ikke virker. Så hvis en gir lampen et lite dunk så lyser pæra igjen. Det kan hjelpe å skifte pører også stramme kontaktene litt på pæreholderene. Når det gjelder alarm ville reist på et volvoverksted og fått lest ut feilkoder og årsak til evt alarmutløsning. Det kan være bevegelsessensoren inne i bilen som er litt for følsom eller dekselet som er litt løst...
  9. Da er det bare pæra som har gått:)
  10. Må ha en systemtester og pin kode for å programmere dem. Må på volvoverksted
  11. Elers så er det bare å fylle opp beholderen. Løsne en og en luftenippel. Å bare la det renne. Tar lenger tid men litt greiere å gjøre hvis du er alene:)Bare pass på at beholderen er full.
  12. Er vel ikke låsering som må utvides på de?? Er bare en ekspanderring på de. Så er bare å banke av drivknuten skifte mansjett og banke på igjen knuten...
  13. Det kan muligens være en hall-giveren i fordeleren. Ville tatt en titt på den kanskje......
  14. Det er ikke en ventilløfter som klakker da???
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår