Gå til innhold

Bandit_R

Bruker
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Bandit_R

  • Bursdag 02/11/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Jobber på Tevodekk og skrur på bil mesteparten av tiden.
  • Modell (eks S4)
    Mondeo
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    Dekkomlegger
  • Motor (eks 1.6)
    1.8i 16V
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Simons Effektanlegg, Doble Utløp, Sportsluftfilter, Senket 50-40mm, 17" felger
  • Fylke
    Møre og Romsdal

Contact Methods

  • Bosted
    Ålesund

Bandit_R's Achievements

  1. Hei. Jeg har en Audi 2.3 AAR. Problemet jeg har på den er at jeg ikke får vekk tikkinga fra ventilene. Har prøvd motorflush to ganger med ny olje/filter hver gang samt at jeg har byttet alle de 10 hydrauliske ventilløfterne. Meeeeeeen nei....tikkinga er der fremdeles. Olje trykket er fint ( 2 bar på tomgang / 4,7 bar ved kjøring). Tikkinga er der på tomgang men ikke på pådrag, og av og til så kakler den veldig hardt når turtallet er på vei ned mot tomgang. Noen ideer hva dette kan vere? Takker og bukker så mye for svar, da denne tikkinga holder på på å gjøre meg gal:):)
  2. Hei. jeg har en -99 mod Ford E350 7.3 Powerstroke og jeg har mistet all liv i instrumentet utenom bakgrunnslyset...ikke liv i hverken speedometer, diesel måler, glødelampe, voltmeter, temp.....ingenting fungerer. Har sjekket det meste av ledninger....skiftet div elektronikk bokser (datahjernen i framskjermen og den som står i torpedoveggen) og istrumentet i seg selv samt ALLE sikringer og relèer.....Noen som har vert borti dette før???? Trenger all hjelp jeg kan få....!!!! Takk for svar:)
  3. Hei. Er det noen her som vet om 2.0 20V kassa passer på en t5 motor? Og må hele ledningsnettet inn i dashbordet byttest når jeg nå bytter motor fra 2.0 til t5?
  4. Hei. Jeg har en 87 Rs Turbo....problemet er det at når jeg skal starte den om morgenen når den er kald så er det ikke noe liv i den. Men når jeg tar av luftfilteret og presser ned skiva på bensinfordeleren mens jeg starter så plutselig....wips så er den igang. Tydligvis så får den ikke fet nok blanding når den er kald..... hva kan vere problemet og hvordan kan jeg kanskje fikse det???? takker så mye for alle tilbakemeldinger!!!!
  5. Hei. Er det noen der ute som kan svare meg på om det er mulig å slå av ASR (antispinn) på 2004 vito? Altså å slå den av helt og totalt?
  6. Det er jo greit nok....men ikke når det lekker og klunker og drit og tull......Mye mer billig å montere nytt senkesett med fjører enn skifte deler på nivåreguleringen. Det er det som er tanken her. Å montere KW senkesett inkl. dempere. Men settet må bestilles til en sedan siden det ikke ligger inne til stv. Så det er derfor jeg lurer på om det hadde passet?
  7. Hei. Er det noen der ute blant dere MB entusiaster som kan svare meg på om det er mulig å ta fjører+dempere ifra en W124 sedan og montere dem på en W124 stv? Fjerne nivåreguleringa selvfølgelig.... Takker for alle svar.
  8. norvatio.no har bodykit....men...jeg vil si meg enig i at ikke alle kitene til probe er like fint. Jeg har hentet meg et kit til min probe. det yns jeg var ganke tøft. Fikk litt racing preg på den. :)
  9. Hei. Ser at probe er visst en populær bil. Jeg har også en probe som jeg driver å styler opp. Har nettopp hentet meg et komplett bodykit ifra statene og skal snart på lekkering. Det som jeg lurte på er om den motoren (2.2i 12V )som står i min er den samme som står i 2.2i Turbo (GT)? Visst det er tilfelle så skal jeg montere turbokit på min. Hvor mange HK er det i en 2.2i (originalt) egentlig?
  10. Ja alt det "dill dalle" etter på vet jeg må monteres ettervert...men det hadde vert artig å funne ut om motorn passa nedi en 230E...med manuellkasse.Istedet for å ta full ombygging med en gang så kan jeg ta ting litt etter litt. Derfor var jeg litt spent på om 300E motorn passa på 230E kassa...det er jo samme motorane...bare to sylindrer lengre:)
  11. Er det noen her på forumet som kan svare meg på om en 300E motor passer på ei manuell kasse fra 230E? W124 selvfølgelig... Kjekt med tilbake meldinger....
  12. Ja helt sikkert. Tenk først billigst før man vurderer dyrt. HeHe:)
  13. Det du kan gjøre er å kjøre til et lite bilverksted, ikke noe stort fancy B.O.S. lignende, men et lite verksted som ligger litt for seg selv og spør dem om det er mulig å justere opp trykket på pumpa di. Tror det skal vere mulig...Da får du litt mer guffe, og kanskje bilen blir bedre...
  14. Ei dieselpumpe på slike mercedeser er mekaniske og er den slitt er det stor sannsynlighet at du må bytte ho. Det er få pakninger i ei slik pumpe. Er pakningane gåen så er det snakk om diesellekkasje. Å bytte ei slik pumpe er ikke det billigste akkurat. Bedre å rett å slett å bytte motoren til en som er gått mindre. En slik motor tror jeg du får billig. Tror du får byttepumper på bildelsforhandlere, bilxtra, mekonomen, etc... Du kan nå ringe å høre... Men først må du jo vite om det er pumpa som er gåen...
  15. Hadde samme feilen på min gamle 230E en gang i tiden. Skiftet bare børstene på dynamoen jeg så fungerte den som en drøm igjen.Va dynamoen helt ny?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår