Gå til innhold

Gustav34

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Gustav34

  • Bursdag 02/04/1970

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

Gustav34's Achievements

  1. Hei! Jeg er på utkikk etter Carrera bilbanedeler (skinner, biler etc) Er det noen som har noe på loftet eller i kjelleren? Send en mail til ole.warnes@adsl.no
  2. Er det risikofylt å kjøre med lysende lampe? Den har lyst i alle fall et halvt år. Jeg vurderer å drite i hele greia og kreve pengene tilbake. Det har jeg vel krav på?!
  3. Nå har jeg også skiftet katalysator. Trodde alt var vel og bra og at Møller hadde gjort gjobben sin, men nei. Det er tre uker siden jeg skiftet katalysatoren, og nå lyser lampen igjen. Altså var det ikke katalysatoren som var ødelagt og ikke lambdasonden. Hva nå? Jeg ringer Møller på mandag. Er de ikke i stand til å finne feilen? Bilen går som ei klokke, og har gjort det hele tida. Bør jeg bare avslutte og kjøre videre med lysende varsellampe? Eventuelt koble ut lampen, sklik at jeg slipper å se på den! Hva med de 9500 kr jeg har lagt ut? Jeg har vel krav på å få de tilbake? Er meget takknemlig for svar og råd!
  4. La dennne saken opprinnelig inn under Volkswagen/Passat, men det er mulig den passer bedre her. Moderator får bestemme. Saken: Hei! Har en 2001-modell Passat 1,6 der en varsellampe begynte å lyse. Satte den inn hos Møller og de ville skifte en lambdasonde. Det gjorde de og lampen var slukket. Etter en uke begynte lampen å lyse igjen, og jeg satte bilen inn hos Møller igjen. Da ville de skifte enda en lambdasonde, nå en som ligger bak katalysator. Den første var foran. Hvis ikke dette fører til at varsellampen slutter å lyse vil de skifte katalysatoren. Da er mitt spørsmål: Er det ikke mulig å finne ut om det er lambdasonden foran katalysator, lambdasonden bak katalysator eller selve katalysatoren som er defekt? Er det virkelig nødvendig å skifte ut tre dyre deler i "mange-tusen-kroners-klassen" for å finne ut hva som er galt? Går det ikke an å finne ut om en lambdasonde eller en katalysator er defekt? Må man skifte ut delen, for så å vente og se om varsellampen slutter å lyse? Noen som kan hjelpe meg med dette før jeg skifter lambdasonde nr. 2? Kan det kanskje være noe helt annet som er galt? Hva med elektronikken eller selve varsellampen? Er meget takknemlig for svar!
  5. Hei! Har en 2001-modell Passat 1,6 der en varsellampe begynte å lyse. Satte den inn hos Møller og de ville skifte en lambdasonde. Det gjorde de og lampen var slukket. Etter en uke begynte lampen å lyse igjen, og jeg satte bilen inn hos Møller igjen. Da ville de skifte enda en lambdasonde, nå en som ligger bak katalysator. Den første var foran. Hvis ikke dette fører til at varsellampen slutter å lyse vil de skifte katalysatoren. Da er mitt spørsmål: Er det ikke mulig å finne ut om det er lambdasonden foran katalysator, lambdasonden bak katalysator eller selve katalysatoren som er defekt? Er det virkelig nødvendig å skifte ut tre dyre deler i "mange-tusen-kroners-klassen" for å finne ut hva som er galt? Går det ikke an å finne ut om en lambdasonde eller en katalysator er defekt? Må man skifte ut delen, for så å vente og se om varsellampen slutter å lyse? Noen som kan hjelpe meg med dette før jeg skifter lambdasonde nr. 2? Kan det kanskje være noe helt annet som er galt? Hva med elektronikken eller selve varsellampen? Er meget takknemlig for svar!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår