Gå til innhold

FCUnited

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om FCUnited

  • Bursdag 04/26/1978

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    E36
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    gift
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    hakke peiling...
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    Rogaland

FCUnited's Achievements

  1. Jeg har en '97 stasjonsvogn 205.000km, BMW 1.8 E36 Touring, og tidligere eiere har gjort litt av hvert, og jeg kan ikke mekanikk i det hele tatt, men den er chippet, og sports luftfilter fra Bosch er installert. Bilen svetter også olje, nok til at jeg såvidt fikk den gjennom EU kontroll for 1 år siden. I dag sliter jeg når det regner, så lenge det kommer vann sprut fra veien så får jeg problemer fort, jeg skal prøve å forklare: Det virker som under vått føre at bilen blir kvalt. Når jeg setter bilen i fri, så detter turtallet til null (samme om jeg står i ro eller ruller) og uten at jeg gir litt turtall, etter den er satt i fri, med gassen så dør bilen. Når jeg har "hjulpet" bilen etter den er satt i fri så går den OK på tomgang, men noe ujevnt, da detter turtallet mer men motoren dør aldri helt. Om det er kaldt eller varmt ute så er bilen helt ok, noe "dypp" i turtallet om jeg ruser den for mye når motoren er kald, men normalt holder jeg bilen under 5000 i omdreininger uansett, under 4000 kald. Bilen starter alltid uten problemer. Litt treg start om den har stoppet i regnværet. Hva kan problemet være? Luftfilter? Tennplugger? Sensorer? Tar den inn fuktighet en plass? Annet eller alt? Problemet har eksistert i de 2 årene jeg har eiet bilen, men etter vinteren i år merker jeg at den er verre enn noen gang. Vurderer å kvitte meg med bilen til høyeste bud om det koster for mye å fikse. Tar heller tapet enn å bruke mer penger på bilen... Beklager om dette ikke er forklart på beste vis, sikkert mye fagspråk som kunne blitt brukt, men jeg har lyst å prøve å fikse dette selv. Dog jeg trenger noen med litt peiling. Kjør på med spørsmål om det trengs mer informasjon eller noe mer utfyllende.. På forhånd takk og god påske! :-)
  2. Hallo godt folk! Jeg har noe løs giring, og vet at en kan få kjøpt hele "kit" der man bytter ut hele pakka fra girspaken til kassen... Men hvor søren får jeg tak i det? Og hva heter det på norsk?? (heter så mye som GEARLEVER REPAIR KIT på engelsk...) Noen som vet om det kan kjøpes over internett? Bor i Stavanger området... Takker på forhånd!
  3. FCUnited

    Senking

    Takk for svar! Det var jo det jeg trodde, så de har nok skrevet feil på nettsiden, men dere kan jo ser selv; http://www.streetdesign.no/?go=produkt&n3=70&pk=10 Vet dere forresten om 60/40 er god nok senking? går det med 80/40....
  4. FCUnited

    Senking

    Hei! Min første tråd her inne... :D Jeg skal senke bilen min, '94 Golf III, 1.8GL, men en ting jeg lurer på er når det står på et produkt "40-60mm", hvilken av disse er forran og hvilken er bak? Ønsker å senke mer forran enn bak siden det er nok av plass der som dere sikkert vet... Takk for evt. svar!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår