Gå til innhold

Glennarn

Bruker
  • Innholdsteller

    795
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Glennarn

  • Bursdag 04/11/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, trene, feste ; )
  • Modell (eks S4)
    Vento
  • Biltype (eks Audi)
    Vw
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Motor (eks 1.6)
    1.9 TDK
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Effektanlegg, filter.

Contact Methods

  • MSN
    Glenn_andre89@hotmail.com
  • Bosted
    Skauen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Glennarn's Achievements

  1. Hei! Skal bytte registerreim på en golf 4 gti (AGU motor), noen som har bra tegning på hvor merkene sitter ? Fant noen på google men var ikke akkurat så veldig tydelig.
  2. Hadde samme problemet med min gamle golf, da var det kamaksel sensor men kan være noe helt annet med din.. Anbefaler å dra på et bilverksted så tar dem diagnose, så om noe er feil får dem det opp! Koster ikke mange kr, 300-400 kr.. Pluggene klarer du fint å få ut, hvis du vet hvor dem sitter ? De to i midten derimot er litt mere kjinki men ikke umulig. Hvis du bruker 16mm langpipe, forlenger, led, og skralle. Sett leddet mellom langpipe og forlenger så går det fint.. Sånn ser leddet ut:
  3. Takker!! Jaja, selvfølgelig...
  4. Hei. Må bytte termostaten på en corsa og da tenkte jeg å bytte registerreima i samme slengen ettersom den må av uansett.. Noen som har ei tegning så jeg kan se hvordan timinga skal være ? Motorkode: C14NZ
  5. Akkurat.. Men står ingenting at den kan forårsake de symptomene jeg beskriver
  6. Hei. Har en 2001 bora 1.6 16v 105 hk der motorlampa lyser, hadde den på møller og de mente motorstyringa trengte programvareoppdatering ?! Men dem fikk ikke lagt den inn da det var noe feil med pc`n.. (lampa var borte når jeg henta den igjen). Kjørte så et par mnd til lampa kom på igjen så dro jeg til et annet verksted og dem fikk feilkode på hastighentssensor. Når lampa lyser så bruker den litt mye bensin syns jeg, dårlig akselerasjon og ugjevn tomgang. Når lampa er borte virker alt normalt. Hva kan være feil ?
  7. Hei! Motorlampa lyser på bora`n min men den går som normalt. Tar litt tid syns jeg før turtallet går ned igjen etter girskift, rekker å skifte gir før turtallet er på vei ned igjen. Skrudde av innsugslangen idag å det var veeldig mye sot/koks/møkk nedi gasspjeldet. Har ikke lest av feilkoder men skal gjøre det ettervert. 2001 mod bora 1.6 16v, motorkode: AZD
  8. Bilen er solgt, så ble jeg kvitt problemet! Honda civic 1.6 vtec blir henta ikveld! :D
  9. Forsåvidt.. Skal jeg ta av kontakta, tenninga av og OHM måle 2 og 1 ?
  10. Hei. Er det noen som kan fortelle meg hvordan man måler lambdasonde ? Er en audi a4 (b5) 1.8T motorkode AEB. Hvor jeg skal sette målepinnene fra multimeteret, hva jeg skal sette det på ? Skrudde av sonden ista for å se om katten var tett å da la jeg merke til att hele sonden var knall hvit, så ut som hvitt pulver..
  11. Nå har jeg prøvd en ny lmm å det funka dårlig desverre, så da blir neste prosjekt å skaffe en ny lambdasonde. Men er det noen her som kan forklare hvordan jeg kan måle den for å finne ut om den er defekt ? Har multimeter, men har ikke snøring hvor jeg skal plassere svart og rød pinne å hva slags farge dem skal sitte på. Har søkt litt rundt men akkurat det med å feilsøke med multimeter er jeg grønn på.
  12. Hva har du av motordeler ? Har du coiler, lmm og lambdasonde ?
  13. Concave hjul ja, tenkte på det på min jeg også. Men blir nok Vossen cv3 gitt.
  14. http://www.toll.no/templates_tad/registrationtax.aspx?id=79 Her kan du selv sjekke hvor mye det koster og hva som er best.. Trur det er billigere å kjøpe en norsk s4 istedet for en ifra utlandet, for det kan bli dyrt! Jeg selv hadde planer om å importere en vw golf mk3 vr6 fra sverige men det kosta meg over 60 000,- å få norske skilt, så da kjøpte jeg meg heller en norsk en.
  15. Rutene på bilen har alltid dugget noe så voldsomt, så fant ut igår at gulvet på sjåførsiden var søkkvått, både foran og bak. Reiv det ut å tørka opp men rutene dugger fortsatt men bare når jeg sitter inni der å skrur på varmeapperatet, kan det være kubèfilteret ? Leste litt ang hvor vannet kunne komme inn å folk skriver rundt pollenfilteret, under battereikassa der dreneringshullet er(som nå er tatt bort). Men er kun på sjåførsiden det har vært bløtt, gasswiren er også sjekket så den ser grei ut.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår