Gå til innhold

Limited Edition

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Limited Edition

  • Bursdag 07/16/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Tuning
  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    Vw
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Motor (eks 1.6)
    1.8T
  • Fylke
    oslo

Contact Methods

  • Bosted
    oslo

Limited Edition's Achievements

  1. Er dere enig at tilgangen på luft er større når man har et åpent sportsfilter imotsetning til et orginal lukket luftfilter?
  2. Selfølgelig kan jeg sende bilen min på rulla hvis du spanderer, ingen problem!
  3. Og for alle de som trenger dokumentasjon osv kan vel bruke øya sine og se litt rundt på nettet!! Feks denne siden http://www.knfilters.com/air_filter_testing.htm
  4. Du er vel ikke så tilbakestående at du ikke forstår hvorfor bilprodusentene ikke har valgt denne løsningen??? Bilprodusentene ønsker mest mulig kjørekomfort og minst mulig støy. I tilegg så ønsker du at delene de produserer har lengst mulig levetid. Sportfilter minsker LMM sin levetid. I tilegg så har jeg aldri sagt at man får 40 hester hvis man setter på et sportsfilter, men hvis du mener at noen få prosent økning tilsvarer 40 hester så skjønner jeg at dette dette blir litt vanskelig for den lille hjernen din "bror"!!
  5. Et såkalt trimmefilter ( f. Eks Pipercross filter) vil kunne øke luftmengden inn til forbrenningen og dermed øke effekten med noen prosenter. Filteret vil slippe til mer luft og skaper mindre turbulens i lufta enn ved et vanlig filter. Et sportsfilter vil kun gi økning av effekt i toppen av turtallet og du vil kunne holde lenger på draget! Du får også en fin lyd når motoren får litt turtall! For best effekt så skal det komme mest mulig kald luft inn i filteret og ikke varm luft ifra motorrommet så her er det lurt å prøve å skjerme den varme lufta!
  6. Jeg ville helt klart gått for en Honda Cvic 92-95 VTI eller en BMW 320. Dette er biler med bra motor og det finnes utrolig mye styling til disse bilene. Mulighetene er uendlige!!
  7. Vet ikke om dette gjelder alle biler, men har vært bort i det med både passat og golf 4. Stemmer at det er ren luft men det er en god del mer enn det som kommer igjennom den orginale boksen..
  8. I veldig mange tilfeller forkorter K&N filteret LMM levetid. Over tid så "blåses" tråden i stykker altså den ryker. Vil du finne ut om dette stemmer så kan du stort sett kontakt hvilket som helst merkeverksted..Bare å ringe å spørre dem det :)
  9. Vet det er mange selger ;) som aldri har hørt om dette problemet, men problemet er helt klart der. Det er det mange som har opplevd :) Pipercross luftfiltrene er veldig bra. Kontakt MTS-Autoparts de har diss som lagervare..
  10. Det som er problemet med et K&N filter åpent/konisk er at dette er et såkalt high-flow filter. Dvs at den trekker inn mye luft på en gang. All denne lufta som trekkes inn så raskt kan skade tråden i LMM og i værstefall ryke den og da blir LMM defekt. Dette er klassisk med K&N filter..
  11. Høres ut som om det kan være wastegatefjæra ja eller så kan det også hente at luftmengdemåleren er defekt
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår