Gå til innhold

SaTriX

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SaTriX

  • Bursdag 10/14/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Sandnes

SaTriX's Achievements

  1. personlig har jeg steinmetz på min omega b stasjonsvogn, fungerer bra det og;)
  2. Er det nytt eller brukt filter`?
  3. Omega b har luftmasse og ikke mengdemåler. Men som han sier, du må ha den og tempratursensoren
  4. Heisann, jobber selv på Sven Kvia i Sandnes(opel) Det og skifte toppakning på en x20xev er en enkel sak viss man har skrudd litt før. Reg reima er heller ikke vanskelig, på jobben har vi spesialverktøy til det, men det er ingen problem uten. Spesialverktøyet låser kammene mot hverandre så du må bare passe på og stille de etter merke. det er en strek på på begge kamhjulene og en strek på registerdekselet. Strammehjulet skal strammes mot klokka og ikke med klokka som mange tror. Jeg kan sende deg hele arbeidsbeskrivelsen på skifte av toppakning viss det er ønskelig:) Vannpumpa anbefales også og byttes, kjenn etter slark og ulyder når du roterer på den.
  5. Tull og tøys, egren sitter bak coilen, altså nesten helt bak med torpedoveggen. Har du eldre en 99 er denne vakumstyrt, altså da kan den blendes med og nappe av vakumslange på egr og sette på en blindslange på spjellhus.
  6. SaTriX

    Turbo trykk

    Er egentlig og bare tenke fornuftigt, men 0,7-0,8 bør gå ;) viss ikke må man begynne og dekomprimere
  7. Det står i skademeldingen og at jeg sto stille
  8. Heisann, var på skolen idag. Skulle rygge bilen ut da jeg så at en annen bil kom, jeg stoppet og sto HELT stille men motparten kjørte i meg. Hvem har skylden?
  9. Varierer litt, men begge deler er vanligt...Litt eldre opler har 19mm hode, mens andre nyere 96ca og oppover har t45
  10. Bensinfilteret sitter oppe med diffen bak, oljepluggen er T45(torx 45)
  11. pass på og dekomprimere motoren, rett størelse på dyser osv.
  12. Var ute en tur i omegaen, parkerte mens bilen sto og svev. Hørte da en merkelig lyd, jeg åpnet panseret og så ingen ting gale. Men jeg så at det rant kjølevann under bilen, det stammet ikke fra ekspansjonstanken. Det som er litt merkeligt er at det ikke lekker når jeg har varmeapperatet på. Er litt usikker på hvordan varmeapperatet er oppbygd, men har mistanke om sprekk i en av slangene som går inn til torpedoveggen. Er en X20XEV btw, noen som har vært borti dette?
  13. SaTriX

    Startsperre???

    Er nok ikke startsperra, startsperra hindrer motoren i og tenne men motoren roterer for det om. Men som jeg forstår roterer ikke motoren når du vrir om nøkkelen? skjekk alle jordingsledninger osv, strøm ned til starteren? Har du bytta ledningsnett? Ved ombygging fra X20XEV til C20LET må det byttes hjerne og ledningsnett pga ledningene er plassert forskjellig i ledningsnettet i forhold til X20XEV på Omega. Men som sagt, kontroler at det er strøm ned til starteren først.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår