Gå til innhold

Pr3cis

Bruker
  • Innholdsteller

    136
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Pr3cis

  • Bursdag 03/21/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Tvedestrand

Pr3cis's Achievements

  1. Pr3cis

    Olja renner....

    Det var den ja :)
  2. Pr3cis

    Olja renner....

    Jada, absolutt! Nå har bilen rulla 330.000 km så tar det ikke så veldig tungt om den må vrakes! Men for all del, er det bare en bagatell så vil jeg gjerne finne feilen og fikse det. Etter hva jeg har hørt og lest så har vel oljelampa sin egen varsellampe. Altså hvis det er noe galt med oljelampa, sensoren etc. så lyser det en annen lampe. Korrekt meg om jeg tar feil. Får nok ikke sett på bilen før i morgen, da den står parkert et stykke unna. Må prøve å få den hjem i garasjen også :)
  3. Pr3cis

    Olja renner....

    Men uansett så har jo ikke dette problemet kommet når det har vært for mye olje på..
  4. Pr3cis

    Olja renner....

    Hei, Ja det er faktisk et godt tips! Peilepinnholderen er knekt, så litt vanskelig å få målt nøyaktig. Men skal tømme ut olja, og se hvor mye det er :) Det skal jeg få sjekket. Skal også få sjekket pluggene, og lyst nedi stemplene, om det er indikasjon på olje der, er det vel lite håp.. :? Da er det vel lekkasje fra stempelringer, ventiltetninger etc.. ?
  5. Pr3cis

    Olja renner....

    Kan også nevne at jeg bytta slange nr 5. T-stykke, og nå kommer det ut av peilepinnen og påfyllingslokket.. :(
  6. Pr3cis

    Olja renner....

    Hvor ligger den slangen da?
  7. Pr3cis

    Olja renner....

    Audi A6 2000 modell. Har vel gjort sitt kanskje, men prøver en siste gang.. 1,8 T APU motor. For en stund siden var nr 2 på bildet sprekt opp. Sånn tror jeg det hadde vært en stund. Luktet også kraftig bensin og eksos, når bilen stod på tomgang, Forsvant så fort man begynte å kjøre. Byttet denne i håp om at det skulle hjelpe på lukta, men det gjorde det ikke. Her om dagen lyste plutselig oljelampa, og jeg fylte på en liter. ET par minutter etterpå lyste oljelampa igjen, og nå renner det nesten rett i gjennom. Slangestykke nr. 5 der. Jeg rakk akkurat å se det, når jeg fylte på mer olje, at det var her det rant ut. temmelig kraftige mengder. Men jeg trodde ikke det skulle komme olje ut her??? Vil det hjelpe å bytte den slangen? Er det veivhusventilasjonen som er tett? Hvordan åpner jeg isåfall det???
  8. Heldigvis riktig bil. Ja må vel bite i det sure eplet..
  9. Audi A4 B8 Allroad, Vi parkerte bilen, og etter noen timer så funket ikke åpneren til bilen. Trodde først det var batteriet. Men vi byttet batteri og funket ikke da heller. Fikk hentet reservenøkkelen, men den funket heller ikke. Den manuelle nøkkelen som man kan dra ut får jeg heller ikke åpnet bilen med. Får den inn i låsen, men får ikke vridd den om... Hva i huleste har skjedd? What to do??
  10. Da ble ABS-sensoren og alle 4 glødepluggene byttet. ABS-sensoren var lekende lett å bytte, i forhold til mange andre biler! :) Ser nå at originalt skal det være BERU glødeplugger, mens det var Bosch det jeg kjøpte. Tror ikke det har noe å si. De så hvertfall helt like ut. Nå har broren min fått tilbake diagnosetesteren, så jeg må få lånt den igjen for å sjekke feilkodene. Men uansett så er det ingen varsellamper som dukker opp når man starter bilen lenger, så det er jo et godt tegn. Noe annet merkelig som også skjedde når ABS-sensoren var gåen var at man måtte holde inne nøkkelen i ca. 3 sekunder (sånn keyless) for å få stoppet bilen, Dette ble normalt igjen nå, altså at man bare trykker inn en gang, så stopper den.. Merkelig at det skal ha noen sammenheng med ABS-sensoren!?
  11. Okei, da tenker jeg ikke mer på det. Blir jo forholdsvis kjapt varmt inni bilen så.. :)
  12. Jeg og min bror skal støpe karbonpanser. Vi har forholdsvis gode kunnskaper med støping av glassfiber, men skorter litt på karbonkunnskapene. Jeg var heldig og fikk tak i et par restruller av skikkelig karbonmatte. Fikk også tak i langtidsherdet epoxy. Støping av selve pluggen fungerte smertefritt, men når vi prøvde å støpe da med karbonmatte og epoxy oppi pluggen, var det vanskelig å få "mettet" det godt nok, det ble også masse luftlommer når dette hadde tørket, overflaten ble heller ikke fin. Et panser har jo ikke så veldig mange skarpe kanter, så vi tenkte at det skulle gå greit, men det gjorde det da ikke. Vil det bli enklere å bruke polyester istedet? Eller er vi nødt til å få på vakum?
  13. Det er faktisk et par andre ting også: Den har slitt litt med å komme opp i 90 grader i motoren. Den kommer opp på 90 etterhvert, men det tar forferdelig lang tid. Over en halvtime. Da er det sånn at den stiger litt og detter litt, før den til slutt kommer opp på 90 grader. Jeg byttet termostat og kjølevæske, men opplever fortsatt akkurat det samme.. :/ Når vifta inni bilen er på, ca fra nivå 5 til 9, så er det en irriterende rasle/knitre lyd inni vifteanlegget. Høres ut som om det ligger noe inni der. Hva i huleste kan dette være? Kan det være ødelagt lager på vifteenheten? Jeg syter veldig med å ta ut halve dashbordet bare for å se hva det kan være.. Har egentlig bare vært problemer med bilen så langt, siden vi kjøpte den sist sommer. Satse på at den kan være problemfri en stund når alle feilene nå blir rettet.
  14. Takk for svar! Har en Autel Mot Pro diagnosetester som tar alt av merker. Så for Audi så blir kanskje det uorginalt da? Bruker de VAG-COM på verksteder? Så kan jeg jo kanskje spørre der Jeg får ny ABS-sensor og glødeplugger i løpet av uka, så da håper jeg noen koder forsvinner hvertfall
  15. Det var ikke dumt! Da bestiller jeg 4 stk :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår