Gå til innhold

opelduude

Bruker
  • Innholdsteller

    5,598
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    74

opelduude vant dagen sist Juli 17 2024

opelduude hadde mest likt innhold!

Om opelduude

  • Bursdag 05/27/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, pc, venner, skru bil
  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 16v
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Gjøvik

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

opelduude's Achievements

  1. Neste trinn er nok å få skiftet motstanden til kjøleviften, da den er del av hele systemet. Uten at den virker, så vil ikke bilen starte regenerering av partikkelfilteret. Hele den prosessen er et samspill mellom egr-ventil, alle sensorene på partikkelfilteret og kjøleviften.
  2. Normalt er det kommer knitrelyder på vinteren om bilen brukt godt oppover fjellet. Det er lyden av metall som kjøler seg ned igjen. https://www.diagnosebutikken.no/produkt/icarsoft/icarsoft-op-2-feilkodeleser-opel?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAoJC-BhCSARIsAPhdfSjDIE_NHzDESJNaoroxSPIe-y-mKqB4CV5ZOCs7dOiYi4oXYLgMgBEaAo8pEALw_wcB En sånn feilkodeleser koster omtrent det samme som et merkeverksted tar for å lese ut feilkoder på systemet.
  3. Eneste som vet prisen er ditt lokale merkeverksted. Koster ingenting å ringe de å spørre. Det kan hende at den også må programmeres opp i mot bilen og da snakker vi fort kr. Toyota er kjent for å være holdbart, men når noe først ryker, så er det sjelden noe koster under 20 tusen kr.
  4. Ville aller først ha sjekka turboen for slakk. En typisk feil på utslitt turbo er at den overlader før den ryker helt.
  5. opelduude

    Haldex 4

    Da har du ikke så mye annet valg enn å demontere til du får ut pumpa. Mellomakslingen trenger sannsynligvis litt hjelp av en hammer eller meisel for å løsne da de pleier å sette seg godt fast i flensen etter flere år med salt.
  6. Eksos? Det som lyser der nå er antispinn på venstre siden, abs og motorlampe. Uten å lese ut feilkoder så blir det uansett bare gjetting. Det kan være relatert til en sensor for eksempel som både motoren og abs-systemet benytter seg av.
  7. opelduude

    Lyktespyler

    Billigste alternativ er å finne tilsvarende bil inne på finndel.no hvor de selger brukte bildeler fra hele landet.
  8. Siden bilen ikke har blitt startet opp med 100 prosent bensin, så kan det være håp. Kan du ikke reparere eller tømme systemet selv, så må den uansett på verksted. Nytt dieselfilter MÅ monteres, før det så må hele systemet tappes for drivstoff. Det er fortsatt en sjanse for at det kan bli senskader. Må bilen ha 6 nye dyser og høytrykkspumpe, så kommer det til å overstige verdien på bilen.
  9. For å tolke verdiene fra lambdasonden så må du finne signalstrømmen inne på live data. Signalstrømmen varier fra 0,1-0,9 volt. jo høyere volt jo rikere blanding er det som måles. Som regel så gir problemer med MAF eller Lambdasonde feilkode relatert til selve komponenten. Feilkoden din er en generell feilkode som kan tolkes dithen at motoren får for mye luft. Derfor er det størst sannsynlighet at du har en lekkasje på innsugssiden på motoren som nevnt tidligere. Det kan være feil på evap ventil slik at den står åpen hele tiden og gir motoren for mye luft.
  10. Største sannsynligheten er at du har en lekkasje på innsugssiden på motoren. Finnes flere videoer på youtube som omhandler reparasjon av problemer relatert til disse feilkodene. Vet ikke hvor vanlig det har blitt i Norge, men røykmaskin som han bruker i videoen er genialt til feilsøking av mulig ødelagte slanger eller rør.
  11. Når indre eller yre endeledd er skiftet ut, så må det utføres hjulstillingskontroll/justering hos et verksted som har riktig utstyr.
  12. Uten at noen har litt mer kunnskap kan ta en titt på verdier som sensorer gir fra seg, så blir det fortsatt mye gjetting. Hvor langt har den gått? Kan og høres ut som at dysene begynner å bli dårlige. Om du har et elektro-diesel verksted i nærheten så er det kanskje greit om de får tatt en titt.
  13. Kan være ledningsbrudd i ledningene som går i mellom bakluken og karosseriet. Da skaper det kortslutning mellom flere ledninger som kan gi samme problemet du har.
  14. Vanskelig å si noe spesifikt om det. Spørs akkurat hvor mye tid de brukte på feilsøking. Om de kjører på og skifter 2 baklykter til 15 000 kr, så ville jeg hatt det skriftlig at om det ikke løser problemet, så skal du heller ikke betale for videre feilsøking.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår