Gå til innhold

Magnum 310

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Magnum 310

  • Bursdag 03/18/1994

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Båt og sjå på biler : )
  • Yrke eller sivil status
    Skule ;/
  • Fylke
    Møre Og Romsdal

Contact Methods

  • Bosted
    Sula (langevåg)

Magnum 310's Achievements

  1. Ingen som har gjort dette før? Sliter med det samme.
  2. Har nå slipt ned shimsa til riktig klaring, og bilen startet :) Fant fort ut at varmeregisteret lekker, så jeg må undersøke det. Ligger det bak hanskerommet eller må jeg ut med hele dashen? Takk for tips alle sammen!
  3. Har slipt ned shimsa på til innsugsventilene i dag. Tror jeg brukte over 2 timer med det verktøyet jeg hadde tilgjengelig. Blir nokså beint, men en hundredel eller 2 forskjell på sidene er der nok. Skal ta ekssosventilene imorra og deretter kontrollere om jeg må ta mere. Tusen takk for svar! Håper det er dette som er problemet. Litt rart den stoppet så "plutselig", men en gang faller vell dråpen som gjør at glasset renner over.
  4. Demonterte kamakslingen i går, deshimsa blir i alle fall ikke lette å slipe ned! Hadde trodd de var større. Er det slik det skal være 0,15mm klaring mellom kamaksling og "koppen" over ventilen? Jeg fikk ikke en gang mellom et 0,05mm føleblad. Ikke på eksosventilene der det skal være 0,3mm heller. Bare å slipe seg nedover, montere og måle og deretter slipe mer....? Er vell ikke nødt å ha toppen montert på motor, for klaringen er jo den samme om toppen er demontert eller montert fra blokka?
  5. Målte ventilklaringen, kom ikke imellom med 0,05mm føleblad en gang. Så her må det nok shimses på nytt. Går det ann å få kjøpt nye shims eller må de på en eller annen måte slipes ned?
  6. Takk for svar. Litt sent å ta sylinderlekkasjetest nå som jeg har tatt av toppen? Hvilket utstyr trengs for å ta en slik test og hvor får man kjøpt det? Takk for svar! Tenkte å helle litt diesel i toppen å se hvor fort det renner ut. Det sier jo litt om hvor tette ventilene er i alle fall. Og måle klaring mellom ventilløfter og kam. Mvh
  7. Heisann. Kjøpte meg akkurat en 2004mod. Partner med 270000 på telleren. Jeg fikk beskjed om at registerreima var slete, men når jeg fikk av deksel fann jeg fort ut at reima var heil og fin. Har prøvd å starte den på startgass, men den tar fortsatt ikke. Skiftet dieselfilter. Tok ut ene dysa og den ser ut til å ha fin sprut. Lånte meg en biltema komp.måler. testet på syl. 1, nåla bevegde seg så vidt. Rundt 2-3 bar kan jeg tenke meg. Sidn jeg uten problem snurret motor rundt med skralle tok jeg ikke bryet med å teste de andre. Her var det tydelig at komp, ikke er til stede. Har skrudd av toppen, stempelringene ser tette ut. Ventilene går som de skal. Kom over en tråd her om shimsing av innsugsventilene. Noen som vil utdype dette for meg? Hørtes sannsynlig ut her, for jeg mener det var trykk ut innsuget. Noen andre meninger? Blir kjempeglad for forslag. Har selv tenkt på veivkile, men da ville ikke register stått riktig. Regreim og dieselpumpe ble skiftet på 221000. Hvor lange er intervallene på regreima på disse? Mvh
  8. Hei. Noen som vil utdype litt hva denne shimsingen går ut på? Aldri vært bort i shimsing av ventiler før. Jeg har akkurat kjøpt en peugeot partner 1,9 sugediesel som ikke startet. 2004mod, km 270k. Sjekket komp. Med biltema kompresjonsmåler uten nevneverdig resultat, så vidt nåla flyttet på seg (ca 2-3 bar). Bilen startet heller ikke på startgass. Jeg har nå tatt av toppen, og stempelringer er tette og ventilene ser ut til å gå som de skal. Tror dere manglende kompresjon kan komme av ventilklaringene på denne også? Blir kjempetakknemlig om noen tar seg tid til å forklare meg hva den shimsinga går ut på. Har skrudd mest bmw og traktor før.
  9. Hei. Skulle gjerne visst hva denne felgen heter, da jeg trenger en ny. Felgen har stått på en Opel Omega B. På forhånd takk :) Mvh Magnus
  10. Dette ser KJEMPEBRA UT !! :D Dere Bygger drømmebilen =) Ikkje kjør den syndt :P
  11. Og her : http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1863291 På http://www.koed.dk tror jeg de har stålskjermer visst du vil ha det.
  12. Her : http://runehansenmotorsport.com/photo_album18.1.html
  13. Sikker ? E vel denne han har kjøpt, nederst på sida : http://runehansenmotorsport.com/photo_album8.1.html
  14. Kjempeflott :) Legg ut masse bilder under montering av glassfiberen ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår