Gå til innhold

preio

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om preio

  • Bursdag 04/05/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Piano, bil, data, trening.
  • Modell (eks S4)
    A3
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Emblemfri bak
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • MSN
    heolerud@hotmail.com
  • Bosted
    Lunner

preio's Achievements

  1. Har kjent på hele hjulet der, og det er ikke mer slakk enn det var da den var ny. Det var dog ett bittelite merke midt på ett blad, og ett blad som var minimalt bøyd helt i kanten. Men jeg vil nesten ikke tro at det kan være det som er problemet her.. Skal se om jeg finner noe på innsuget! Den lader 1.2 bar, siden den er chippet.
  2. Hei! Søker nå hjelp etter mye strev på egenhånd.. Har en 1.8t AEB motor i bilen min som er helt overhalt etter motorhavari i fjor sommer. Det ble da blandt annet byttet til helt ny turbo. Det jeg sliter med er at det er en slags ulelyd i turboen når den lader(både kald og varm motor). Har trykktestet slanger fra turbo til innsug, men systemet der er helt tett. Jeg lurer fælt på om det kan være noen andre slanger som jeg rett og slett har glemt å se etter som kan gi den lyden her? Har også tatt av slangen ut fra turbo for å se etter at skovlhjulet og lager var i orden. Turboen lader helt fint, er ikke noe blårøyk eller andre faktorer som kan tyde på slitasje på turboen. Please do help me :pray
  3. Nå gir du meg faktisk litt klump i halsen her. Ved en tidligere anledning når jeg tok ned oljepumpa, så fant jeg igjen en liten kule på gulvet. Ca 1-3 mm i diameter. Etter hva jeg har lest andre steder, så skal trykket ved tomgang ligge på rundt 1-2, og ved belastning skal den ligge på 4-5. Begynner å bli redd jeg må ta ned bunnpanna for 4. gang nå!
  4. Etter alt for mye klunder med motor-ras og dårlig oljetrykk har jeg nå fått rettet opp feilen. Det jeg sliter med nå er ironisk nok for høyt oljetrykk. Ved tomgang på varm motor har jeg ca 2 bar (ny oljepumpe og kjedestrammer i toppen). Ved høyere turtall (4500+) under kjøring kan oljetrykket bygge seg opp til 6-7kg + + ! Noen som vet om det sitter en overtrykksventil på selve pumpa som kan være grunnen ? Henning
  5. Hei! Noen her ute som har en K03 turbo til langstilt 1.8t motor? Motorkode AEB hadde passet ypperlig. Minst mulig brukt, og ikke noen overdreven slark i skovelhjulet. Kom med evt. priser HASTER! Må ha i stand bilen innen Søndag(26.Juni), ellers blir det Biltema for alle penga; noe jeg ikke har særlig lyst til. Henning
  6. Stemmer. Kommer nok til å bestille 2 IRFZ48N. Er ikke mye å tape på det.
  7. Hei! Etter en liten lydtest på anlegget i bilen ble det plutselig stille bak i bagasjen. Har en GAS 600W basskasse med integrert forsterker. Funnet ut i etterkant at det er forsterkeren som har røket. Er vanskelig å få tak i noe informasjon om kretskortet, men er en liten sak, så burde ikke være noe problem å feilsøke. Har bakgrunn fra elektronikkfag. Er liten lyd ut fra forsterkeren, bare skurrer. Så virker som det er en utgangstransistor som har tatt kvelden. Det jeg lurte på om det er noen her som har litt peiling på hvem transistor(er) det kanskje kan være? Legger ved et oversiktsbilde med navn på transistorene. Så kan en eventuelt kyndig kar komme med meningen sin! ;) De jeg selv frykter har tatt kvelden er IRFZ48N transistorene. Bilde 1: Transistorer Bilde2: Ovenfra
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår