Gå til innhold

anna_viktoria

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om anna_viktoria

  • Bursdag 05/15/1979

Contact Methods

  • Bosted
    Vestlandet

anna_viktoria's Achievements

  1. Hei Takk for at du engasjerer deg. Hvorvidt den går på 4 el 5 sylinder er egentlig litt ukjent for meg, men min svoger mener at den går kun på 5. coilen ble skiftet på verksted, da startet bilen etterpå, men går i limp modus. så byttet han tilbake til den gamle coilen og fikk start...gikk en liten stund, så skjedde det samme. Jeg kan ikke bekrefte at feilkodene ble lest ut av en orginal tester, men finnes det uorginale som gir gale feilkoder??? alle plugger og ledninger er skiftet også. kan det være en ide å skifte den styreenheten du refererer til??
  2. Grand voyager 96 mod automat 3,3L kjørt 210000 km Fikk plutselig stopp på motoren, hadde strøm. Avlest feil på" tempraturmåler" samt kode 42-43 Får start...må skifte coil. Masse teorier om hva som er galt osv...uendelige verksted besøk. Får bare til svar at det er en drittbil osv..... Pr i dag: Biler har strøm, men går på 5 sylinder...ikke alle 6. blir avlest med MASSE feilkoder som ikke stemmer overens.(kamsensor veivsensor osv)disse er sjekket ut uten feil. Han får heller ikke kontakt med "hjernen" Han har byttet alle plugger og sjekket sylinder uten å finne noe galt...dog ikke sjekket ut sensor/dyse på 1 sylinder. Han sier at på verksted så skrudde de på bilen uten å koble fra strømmen..han vet ikke om de resettet/kalibrerte systemet etterpå... Hvordan får man bilen ut av LIMP modus? Er det noen som har hørt/vært borti lignende problemer.. Håper på svar.
  3. Etter å ha studert bilder av vinduskonsoll montert på førerdør samt sjekket bilen, så kom jeg frem til at de "styrepinnene" under knappene satt fast. Jeg demonterte hele konsollen, tok ut pinnene og renset dem og smurte dem opp og ja...hurraa...nå funker alle vinduene... Av og til så er det enkleste det beste...fikk opplyst at ny del kom til å koste nesten 9000.- så det var verdt en liten egen innsatts.kostet meg ingenting.Tok totalt 30 min å å fikse dette selv. Takk til deg scodaracing som foreslo def.bryter.... Ha en suuuper helg alle sammen.
  4. takk for svar...virker ganske sannsynlig det du sier ja:) jeg har sett at det er noe som heter vindusheis rele...hva skjer hvis den er gåen?ryker alle vinduene da? Vinduene på fører siden er helt topp ser du, og alt det andre sluttet å virke på en og samme dag. vil du være enig at problemet kan være elektronisk i stedet for mekanisk?
  5. Har en 99 GV 2,5 TD som lider av følgende symptomer: Vinduene går ikke opp passasjerside framme og bak så lever de sitt eget liv. Venstre side bak går opp men ikke igjen...Den trenger litt hjelp da. Knappene på fører siden virker som de er "ute av ledd" hahaha Samme på knappen på høyre vindu bak. Akkurat som de er knekt på en måte. Jeg har sett at det finnes et eget relè til vinduene, kan det være den? Evt kontrollpannelet i førerdøren? Mulig dette ikke har noen sammenheng, men sentrallåsen lever også sitt eget liv...Spesielt når det er kaldt. Setter pris på råd og hjelp til hvordan jeg kan få løst dette? Til info. Ingenting feilmeldinger kommer opp ved avlesning på verksted.
  6. Hei Hva skal en se etter med disse bilene? Har skjønt at disse ruller vilt til langt over 500.000 men noe må jo ryke før eller senere...evt barnesykdommer. er ganske ukjent med de forskjellige motorene,men blir nok en diesel utgave med automatgir...siden utvalget er størst. gode råd anyone?
  7. hei takk for svar.... er dette skadelig for lakken da???kan jeg ødelegge noe???
  8. Hei dere Etter råd fra forumet her så kjøpte jeg CO sin DA maskin. vasket og polerte en gammel renault 19...ble knallbra... med sonac sine pads... så har jeg polert opp en gammel opel kaddet.(lys blå) bruker meguiars step 1-2-3 ved bruk av step 1 så ble paden helt blå...akkurat som den slipte av lakken....ble skremt av hele greia...har aldri opplevd dette før... hva skjer egentlig når du går over med maskinen og opplever at fargen smitter av??
  9. Hei Dere Tusen takk for svar... Jeg ser jeg har utrolig mye å lære om bilpleie, men gud så gøy det skal bli. Skal prøve tipsene jeg har fått, så får vi se om jeg får til å maskin-polere bilen... Takk igjen:D
  10. Hei dere Etter å ha lest en del tråder her,så sitter jeg igjen med enda flere spørsmål... Det er mange meninger ute å går, så for en nybegynner så er det lett å rote seg bort. Nok om det. Jeg bruker pr i dag Meguiar Deep Crystal System. Step 1-2-3 polerpakke, jeg har nå fått testet dette på 4 forskjellige biler med knallbra resultat. Synes det er kjempegøy å pleie bilene til de jeg har rundt meg...problemet nå er at jeg kunne tenke meg å bruke maskin. men hvilken maskin?????? Jeg vil påføre produktet for hånd,men bruke maskin til å polere av.(ikke spør meg hvorfor:tannløs: ) Tenkte på en maskin som ligger mellom 500-1000 kr. Hva er best da?? Og hvilke pads skal jeg bruke siden jeg ikke skal påføre men kun polere av produktet. Det hadde vært fint hvis jeg kunne kjøpt produktene på bilextra. Til sist... Hvilken avfetting og shampo er best? Takker så mye for svar.
  11. Hei Tusen takk for link....Ser bra ut dette:)
  12. Hei dere Har en 95 model stasjonsvogn 2,4 20V 170 hest, som jeg må bytte demper og fjærer på. Fikk følgende prisoverslag på Sachs Nivomat Foran kr 1100.- + mva pr stk x 2 = 2200,- + mva Bak kr 2645.- + mva pr stk x 2 = 5290,- + mva = 7490,- + mva Kan gi 15% i rabbatt = 6366.- + mva Så kommer vi ikke utenom mva = 7958 ink mva Finnes det er rimeligere alternativ??Er litt usikker på om det er orginal nivåmat på den,men jeg mener at når bilen har stått i ro en stund så har den senket seg noe.(tror jeg da) Hvis jeg har det....må jeg sette på nivåmat igjen? Vurderer også senkesett i stedet for vanlige fjærer,men det hender at jeg kjører med henger,så er det da smart? Ta i betraktning at jeg ikke vil "skamsenke" bilen min. Noen forslag??
  13. Takk for svar. Det sier jo meg ganske mye.Var i kontakt med selger pr tlf i går ang bilen.Han hadde ikke så lyst at jeg tok den på en NAF test så vi får se hva som skjer videre. Takk for alle all hjelp iallefall....nå vet jeg hva jeg skal henge meg opp i. anna viktoria
  14. Hei Og takk for svar. Det sier nok seg selv at hvis en bil er tatt vare på,så er den sikkert i bra stand. Det som "plager" meg litt er at dette er en relativt ny bil med masse elektronikk...jeg har ingen muligheter til å skru selv...også er det da hvilke erfaringer som er gjort med denne type bil/motor. Jeg har hatt min 850 i 3 år....og den har startet hver eneste gang jeg har vridd om nøkkelen...kun skiftet olje hver 5000-10000 samt bytet slite deler... Vil jeg få en like bra bil i v70 d5 som er kjørt 410.000??
  15. Hei tenkte jeg skulle bytte ut min 850 med en d5 2004 model.Ser at de ligger på rundt 160.000++ Har kikket litt på de taxikjørte...det vil si fra 350.000 til 500.00 km. Hva skal jeg se etter av feil og mangler??Hvor lenge går disse motorene egetlig?Service intervall osv? Kjører stortsett langkjøring i norge og tyskland....trenger derfor en pålitelig bil. Er takknemlig for all info. Anna Viktoria
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår