-
Innholdsteller
57 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om cubic
- Bursdag 04/09/1980
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
Polo
-
Biltype (eks Audi)
Volkswagen
-
Årsmodell (eks 1995)
2001
-
Yrke eller sivil status
Konsulent
-
Motor (eks 1.6)
1.4 TDI
-
Fylke
Møre og Romsdal
Contact Methods
-
Bosted
Molde
cubic's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Skal stemme det ja. Byttet fra enkel-DIN til dobbel-DIN, og det var bare å plugge ut og plugge i. Litt trangt er det dog.
-
Polo er greie biler - noen sier at girkassene er dårlige mens andre har ikke hatt problemer. Rust er vel relativt individuelt pr bil etter skikk og bruk, men 99-01 modellen (6N2) og etter har galvanisert karosseri, så det burde hjelpe litt. Min har iallefall 12års garanti mot gjennomrust (hva det nå enn er slags betingelser/forutsetninger som underligger her...) Her ble det også standard med to airbags foran. At vannpumpa er skiftet er helt normalt. Den byttes alltid samtidig som registerreimen da det er naturlig å skifte denne i samme "jobb" (mtp. tilkomst osv). Min erfaring etter å ha hatt en ganske nøyaktig 1-år? Tja.. fornøyd vil jeg si. Aldri hatt noen store problemer. Lykke til!
-
Mja, blant annet - men ser liksom ikke for meg at det skulle ha skyld i dette.. Skal for morro skyld teste med originalgrillen noen dager. I alle tilfelle er det ingen krise :)
-
Kom til å tenke på en ting.. Siden sist vinter har jeg gjort 2 forandringer på motor og lufting. Den halvveis lukkede lakkerte originalgrillen er byttet ut med GTI-utgaven's "honeycumb" grill - en nesten helt åpen løsning i forhold til den gamle. Luftfilterboksen har også blitt fjernet og byttet ut til fordel for et åpent konfilter av typen Green. Kan disse forandringene ha noen potensiell påvirkningskraft av særlig grad, når det gjelder motorens temperatur i kaldt miljø? Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke kan huske å merke noen variasjon i motortemp forrige vinter. Undrer av ren nysgjerrighet. Fakta eller synspunkt mottas med takk.
-
Jøss.. har forstått at det virker noe sånn som dette, men ikke at det merkes så godt? Den var iallefall ny for meg.. Jaja, kjøpte en termostat på Mekonomen til 150,- så kan vel like gjerne bytte den uansett. Mange takk for oppklarende svar :)
-
Hei dere, Har den siste tiden hatt tilfelle med litt sporadisk motortemperatur. Kanskje noen av dere har opplevd noe i samme dur, eller kan ha et tips om hva det kan skyldes? Det oppleves hovedsaklig i form av at nåla for temperatur synker fra normal gjennomvarm temperatur (90grader) dersom jeg kjører rolig (dvs, landeveiskjøring, flat vei eller nedover, turtall på 2000 eller under osv). Den synker så vidt jeg vet aldri under 70 grader, men slik burde det vel ikke være? Ved større påkjenning igjen øker den opp til 90 igjen, og aldri over dette. Har også en følelse av at den også tar noe lang tid på å bli varm, men det har den igrunn gjort helt siden jeg kjøpte den (1 år siden), men har igrunn bare slått meg til ro med at diesel bruker litt lengre tid på å nå optimal motortemp. Den har likevel aldri sunket i temp tidligere. Vil legge til at jeg er ganske påpasselig med bilen og dens bruk, og den er godt vedlikeholdt. Kjøleveskenivået er normalt og kan ikke se noen tegn til lekasje. Det ble installert defa motor+kupevarmer for halvannen måned siden, men det er først de siste par dagene jeg mener dette problemet har oppstått. Ville trodd det er en sak som nå har blitt mer tydelig nå som det kalde klimaet har kommet. Noe lang post.. men bedre med mye enn lite info tenkte jeg. Bærer dette preg av et klassisk "sliten termostat"-problem, eller kan det være andre ting som det er verdt å undersøke? Bilen er av 2001 årgang og har nettopp passert 100,000km. På forhånd takk til tips som måtte dukke opp.
-
Kjører 205/40-16 på sommer og på 40/30 senk går det passe akkurat, men hadde jeg handlet i dag hadde jeg valgt 195/45-15. Det er jo selvfølgelig smak og behag, men subjektivt hadde jeg ant meg en smule mer komfort. Kjører en del i jobbsammenheng osv. Blir du ellers stoppa i kontroll med forskjell på dimensjon foran og bak kan det fort bli problemer, da dette kun vanligvis godkjennes dersom bilen originalt blir levert med dette.
-
De første bildene har setetrekk (røde og svarte), men fjernet dem omsider grunnet litt dårlig passform og de gjør setene litt glatte. Kjøpes på nett diverse plasser til rundt 400. De grå er originale - vet ikke om det kanskje kan være standard på 6N2 Highline.
-
Usikker på pris alene - bestilte mye samlet fra utlandet. Norsk bildelsenter har de vel til rundt 500 mener jeg. Har alt bestilt nytt green kit hos ei lokal sjappe - får gode priser, men takk for tilbudet :) Releet kjøpte jeg på nett, så hva det egentlig kommer fra er usikkert, men i følge forum og søk på nett funker det på andre merker også (Opel f.eks). Det er et originalt rele med VAG nummer på, produsert i tyskland, iallefall. Vinterhjula er på fornuftige 175/65-14, hehe. De ser ikke så ulik ut som sommerfelgene, 5 eiker og samme stil/farge. Behaglig og stille å rulle på. Skal ta flere bilder etterhvert :)
-
Stille fra min side - legger opp noen oppdateringsbilder. Litt bedre kamera denne gangen. Skitten bil og dårlig vær men pytt :) Bosch Aero viskere foran: Bosch Aero visker bak: Defa kupevarmer: Defa motorvarmer: Grill byttet ut med GTI-utgave: Modelltilpassede gulvmatter i hardplast-/gummi, forhøyde kanter: Og bak :) Modelltilpasset load liner for bagasjerom: Stubby antenna, replika av VW Sharan: Alu-pedaler fra Audi TT: Synket telefon/telefonliste med ICE'en :) Diverse oversikt interiør/eksterior: Siden sist litt vedlikehold - byttet motorolje/filter, girolje, bremse(clutch)-veske, frostveske, kupefilter og en dæsj dyse/spreder/drivstoffsystem-rens på tanken. Har ellers vasket og tectylert inni alle hjulhus (inkl. rom bak plastskjermer), impregnert alle gummilister med silikon, gått over samtlige låsemekanismer med olje, samt smurt alle hengsler/ledd/dører/speil osv med en fantastisk smørespray/grease fra Valvoline. Legger om til piggfrie vinterdekk i dag. Begynner å bli klar for en ny vinter :> Videre planer er Green filter induction kit, ny luftmassemåler, sebring sportseksos bak, LED i parklys i front og i skiltlys bak. Har liggende et rele for valgfri programmering av intervall på viskere som også skal inn. Har mange idèer men lite penger så får ta litt over tid ;p
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.