Gå til innhold

twogees

Bruker
  • Innholdsteller

    239
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om twogees

  • Bursdag 01/04/1983

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil?
  • Modell (eks S4)
    S6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    Systemsjef
  • Motor (eks 1.6)
    4.2
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    100% orginal for nå :)
  • Fylke
    oslo

Contact Methods

  • Bosted
    oslo

twogees's Achievements

  1. Dette er det dummeste jeg har sett! http://e24.no/bil/article3796991.ece Mikrofoner for å ta chiptrimmere?????
  2. Takk for tips :) så hvis jeg kjører mest i kø i oslo (hva skal jeg med allroad/q5 da?) så kan jeg velge med automat :) Vurderer sterkt allroad, usikker på bensin vs diesel enda.
  3. driver å lurer på ny bil, men klarer ikke helt å bestemme om man skal ha en A4 Allroad eller en Q5. Noen erfaringer? har 2 barn :) så bagasjerom og plass bak har endel å si :) Edit: Legger merke til at de fleste a4 allroad leveres med manuelt gir... er det noen spesiell grunn til det?
  4. hei! Jeg lurer på å kjøpe denne: http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=12800 Noen her som har testet/hørt den?
  5. Jeg bytta den på en 2.0 i går :) 1. ved strammeren er det en skrue som må slakkes ca en halv omdreining. 2. slakk strammeskruen til strammeviseren går nedover, dytt renn ned ned på reima av og til dersom den ikke slakker. 3. ta av reima :)
  6. Som jeg skrev så tvilte jeg på at du har noen skru siden du sansynligvis har automatisk justering av tomgang. så da er det nok noe annet som gjør at tomgangen er høy.
  7. Hmm... ser at påfyllingslokket mangler pakning... også har motorlakken begynt å flasse litt der. så da får jeg vel kjøpe et nytt lokk og slipe litt :)
  8. Hei! Har en 190E 2.0 1988 mod rullet 402.000km :) Det lekker litt olje fra påfyllingslokket, er ikke mye, men nok til at jeg må fylle 1 liter olje i mnd. Kan dette være tett veivhusventilasjon? hvordan fikser jeg evtenutelt det? Den bruker ikke kjøleveske, og det er ikke noe røyk fra eksosen. Men det skrangler litt i kjedet :)burde vel bytte strammer og kjede. Noen som vet hvor mye det koster å bytte motor? dvs arbeidet? har ikke noe kran å slikt selv.
  9. Det kommer litt ann på hvilken forgasser du har, hvis du har en 2.0E gjetter jeg at den er automatisk og da vet jeg ikke hvor du stiller det. Men om du har Stromberg forgasser så sitter den rett bak gassvaier festet, 2 skruer. den nermest navet er hurtigtomgang mens den andre er tomgang. hvis du ikke har strømberg så er det et hull som er synlig hvis du ser på kanten av luftfilteret, det er på motorblokksiden. Sannsynligvis har du automatisk :) hvilken årsmodel er det? PS: riktig tomgang på bilen din er 700-800RPM og 1600-1800RPM på kaldtomgang.
  10. Hehe, på min så måtte jeg "dytte" gassvaieren litt på forgasseren... dvs trykke den ned mot tomgangsknappen. også tok jeg tak i gasspedalen og dro litt i den... det hjalp for meg :)
  11. Hei! Jeg har bladd og bladd i haynes boka om min 190E 1988 mod mb :) Men jeg finner pokker ikke ut hvor det kupefilteret sitter! Noen som vet? Er det pollenfilter i det heletatt på en så gammel bil?
  12. Hei! jeg har låst inne nøklene mine i bilen, bmw sier at den eneste måten å komme seg inn på er ved å komme til dem. bilen har sentral lås. har prøvd med en krok, men dørene blir holdt igjen av sentral låsen. noen som har tips? send gjerne PM. PS har ikke reserve nøkkel
  13. Fine greier! kortslutta den så nå koker den ikke mer :) fant en billig erstatter på nettet, så da er den vel snart igang igjen.
  14. Hei! Jeg mistenker at termostaten for kjølevifta er gåen. På toppen av blokka sitter det 3 stk termostater, men hvem av dem er til vifta? den ene er gul og heter beha som har den vanlige mercedes el pluggen... mens de to andre har ikke noe navn og har en annen type plugg. Jeg har defa motorvarmer, så antar at en av dem er til den. Jeg gjetter at det er den gule, men er usikker:) noen som vet?
  15. Lyden er sånn raklelyd som er på diesel biler... høres akkurat ut som diesel :) Den kommer nesten utelukkende på kald motor ved 1000 rpm., lyden blir værre og værre... idag hørtes det ut som om hele motoren skulle til å havarere når jeg kjørte sakte i garasjen, men vips når motoren er varm så er lyden nesten helt borte. Skal sies at kjølevifta ikke starter, så bilen kommer nok til å koke til sommern. Skal se på viftetermostaten i morgen. Ly
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår