Hei LarsWilli, hvem faen er du? :P
Lurer på hvor du har hørt alt dette jeg?? I salgsannonsen ble det opplyst om 6-700hk, og det var også dette den var benket til i Japan, riktignok med annen sprut og 102 oktan racing-bensin. Når jeg henta den i fjor sommer, var det montert en orginalhjerne med chip, som fungerte veldig dårlig, og slet dessuten med ledningsnettet til en dyse. Antall hester da var nok ikke mer enn 350-400, men det fantes ingen papirer på dette. Har aldri sagt at det har vært 800hk i den, og heller aldri sagt at den lett kan justeres opp til 1000hk. Turboen tåler opp mot 1000hk, det er det eneste jeg har sagt. Den tåler faktisk fin-fint over 900hk!
Stemmer at den stod en stund på Bjørnstad Bil, hvor det ble montert AEM datasprut, HKS tenningsforsterker, dyseproblemet ble fikset og den ble benket til 600hk og 750nm på svinghjul @ 1,3 bar. I tillegg gikk de over motor og ledningsnett, og prøvde å fikse sensorer til ettermonterte instrument for oljetrykk og oljetemp. Dette kostet ikke 50.000,- som du nevner her, men 41.000,-, og dette var en påkostning som var helt nødvendig for at den skal fungere her til lands med norske forhold og 98 blyfri.
Full orginal VeilSide-styling på en Supra er ikke dagligdags, og jeg måtte ha noe som skilte seg litt ut... Styling er smak og behag!
Jeg lurer litt på hvordan en person som jeg ikke har noen som helst kjennskap til, og eier en trolig opprusta Calibra 8v, kan gå så hardt ut mot en Supra, uansett motoreffekt og styling. Kult at jeg gjorde såppas inntrykk på deg at du nevnte det her på forumet, for en Calibra 8v hadde jeg neppe giddet å bruke tid på å skrive noe som helst om, no offence!
Håper vi treffes en dag, og du har tid til å sitte på en tur, så regner jeg med du får et annet inntrykk av bila mi =)
PS! Jeg skal klippe meg snart! =) Hehe