Gå til innhold

gotthard

Bruker
  • Innholdsteller

    423
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

gotthard vant dagen sist Desember 11 2023

gotthard hadde mest likt innhold!

Om gotthard

  • Bursdag 10/07/1969

core_pfieldgroups_99

  • Fylke
    årnes

Contact Methods

  • Bosted
    2150 årnes

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

gotthard's Achievements

  1. Noen i området Moss-Mysen-Oslo-Skarnes-Kongsvinger-Magnor eller andre steder i en grei radius av ca Jessheim som har VCDC å har lyst til å ta en titt på min golf 5? mangler bare kode 00778 styrevinkelsensor mekanisk feil for å få golfen ( 5 1,6) godkjent . Send gjerne PM.
  2. Sånn om ande har samme tikkingen i sin golf, min er for det meste borte nå. Tokk en oljeskift, kjørte noen mil helte så på renseveske som skulle gjøre underverk, lot den gå i 15 min, helta av den olja og på med ny billig olje for og virkelig få bort all renseolja og byttet filter, lot den gå i 15 min, bytte igjen olje og filter og helte på et midel som skal "gjenopprette løftere". Har ikke eu ok så har ikke brukt bilen mye men har da starta den nå og da å tatt en liten tur på grussveien her en gang i blandt, tikkingen ved oppstart er borte, når motoren er varm tikker det litt men ikke mer enn hva jeg annser som vanlig på litt eldre biler. Dette er hva jeg brukte. WYNN'S 76844. LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH.
  3. gotthard

    S-Max

    Er det en bra bil?
  4. Kjøpte en golf som litt koseprosjekt, har sveiset og skrudd å er snart klar for etterkontroll på eu sedelen som fulgte med, men den ene feilen finner jeg ikke. : 5.3,3 a) ikke tilstrekkelig festet til understell eller aksel, høyre, indre, bakre, 2 aksel, bolt løs. har nå ettertrekkt alle bolter jeg finner i understellet på høyre side men har ikke funnet noen løs bolt? Aksel forbinner jeg med drivaksel?
  5. Hørte med stetoscop å hører da mest lyd fra nr 4 ca, mer lyd fra eksosventil i såfall, høres hvertfall slik ut men lyder forplanter seg så.
  6. Årnes, ca 5-6 mil nord for Oslo
  7. Alt er etter sletting ja, som jeg skriver så virker både lys og dører så den har jeg ikke brydd meg om enda, tikkingen satser jeg på roer seg når den får kjørt lit mere, tokk en 4km tur i sta og syntes den var bedre allerede men får høre når motoren er kald igjen hvordan den låter da. tenkte sveise kanaler om et par ukers tid å da mangler bare esp lampa for å få den godkjent trur/håper jeg, da vil jeg bli mer kjent med bilen å kan se hva som eventuelt fikser seg selv etter lit bruk. har fungerende rattvinklsensor i delebilen, burde kanskje bytte til den? Den melder jo og om mekanisk feil under bremseelektronik? Kjenner ingen med VCDC.
  8. tokk ny diagnose nå, første delen er på pærer, alle virker men kom etter å ha byttet lykter, har ikke brukt tid til å se på det enda. varsel om rattet ble borte når jeg kalibrerte med å svinge fra side til side men får ikke slettet feilkoden da den tydeligvis henger sammen med espn, bilen drar ikke til siden så trur styringa er rett. vifte virker når jeg kjører test på den med obd leseren min, men ikke når bilen blir varm. varselet om dørene er og noe forvirende da vinduer virker som de skal både med knappener og obd leseren,
  9. Lot den gå i ca 15 min med olje som hadde gått kanskje 5 mil og flushe olje, 5-30, byttet så til en billig 10-40 og nytt filter, lot det gå i 2-3 minutter før jeg byttet olje og filter igjen, da til 5-40 pluss at jeg helte på "WYNN'S 76844" en veske som skal Rengjøre hydraulisk løfter, står du skal ha den i frem til neste oljeskift. Problemet er at jeg ikke har skilter på bilen, gikk ikke gjenom eu pga rustene kanaler og varsel på styring/esp så får ikke tatt langtur med den enda, bare litt frem å tilbake langs en grusvei her jeg bor. Oljelampa slukker med en gang bilen starter så det burde vel tyde på ok oljetrykk, men kan så klart bety at det ligger helt på grensa. ta av toppdekselet å se om ting beveger seg som det skal, ser det ok ut så er bunnpanna og et alternativ å prøve før eventuelt motorbytte. Men vil ikke tikkingen være konstant om det er lavt oljetrykk? Her kommer å går det litt. Har komplett regreimsett monterte det på den andre bilen men resten av bilen var for råtten fant jeg ut når jeg begynte med det så den ble delebil i stede, de regreim delene har gått kanskje 10 minutter bare så burde være like fine.
  10. Bgu motor ja, skal bytte regreim åkkesom så tenkte ta opp å se da, høres ut som det er nr 4 lyden kommer i fra men den kan fort forplante seg så.
  11. Fikk bilen som sakt til ca vrakpant mye pga manglende vedlikehold, olja jeg tokk ut skulle man tru kom fra en dieselmotor, var kullsvart og som vann. har en delebil stående med bra motor i ( 170K) så får se om jeg eventuelt bytter over motor eller hva jeg gjør.
  12. Har en golf 1,6 Bensin, 140 000km på telleren, akkurat kjøpt den ( for vrakpant som prosjekt), Motoren hadde en tikking som kommer å går uavhengig av turtall, temperatur eller belastning, tenkte det var pga dårlig vedlikehold da oljen som var i motoren var gammel og sur. Byttet plugger og olje med filter, ble noe bedre så helte på "LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH" byttet olje og filter og helte på 4L ny billig olje og et billig filter, kjørte motoren på tomgang i 2 minutter, så en rask rusing opp til 3000rpm før jeg byttet olje og filter igjen, lyden var da så og si borte. Startet bilen i sta kald å det tikket mye mer enn før helt til jeg tokk den ut av tomgang, da ga det seg, oljelampa slukket med en gang motoren startet så trur trykket er bra. noe småtikk var det enda men ikke mye. tenkte først skjørtebank men har målt kompresjon og den er helt fin og lik på alle fire, åpnet alle oljefilterene, det som satt i når jeg fikk bilen var det noe metall biter i men ikke mye, de jeg har byttet etter det er ikke noe metall og siste filteret var det ikke noe slagg eller noe i så trur motoren er rein nå, hadde håpet på en tett oljekanal men da hadde tikkingen hvert der hele tiden, så hva tenker folket? Golf 5 1,6 b.mp4
  13. Handlet en bil nå men på vinterfelgene er det to stk som er skadet av salt, korrosjonsskader, er det mulig å sparkle de små sårene som er der? har sandblåst så godty det lar seg gjøre med dårlig utstyr, tenkte smøre på malingsfjerner, grunne, sparkler å lakkere de på nytt eller det bare å kaste?
  14. Sliter med tre " short to ground" meldinger på en golf 5 jeg har, Kjøleviftene, lambdaføler (forvarmeren ) og bensinpumpa , googler å søker men finner ikke ut av det da alle sikringer og reler er hele, har tydelig jordingsfeil ( testet med å ta av plusskabel å sette prøvelampe mellom kabel og plusspol, den lyser da svakt). Setter jeg strøm på andre siden av sikringen til bensinpumpa så går pumpa så da er det mangel på signal inn til sikring (?). Så hvordan finne ut hvor feilen ligger? Mistenker Ecu men ville ikke da fler områder være berørt ? Er det en måte å teste ecu på?
  15. 17523-heating circuet b1 s1. Short to ground:p1115. ( sporadic 007-short to grund. 17524- sensor heating: b1,s1.open circuit :P1116. (sporadic009- open or short to ground var først 17524 men etter sletting av kode og kjørt motoren varm er det 17523 som kommer opp. 18080 Coolant fan control 1: open or short to ground:p1672 ( sporadic 009-open or short to ground) Styremodulen er i vifta på denne, viftene er nye så de skal funke, sikringer byttet for sikerhets skyld
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår