Gå til innhold

Talker

Bruker
  • Innholdsteller

    66
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Talker

  • Bursdag 05/11/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Molde

Talker's Achievements

  1. Se der ja. Bortsett fra at jeg ikke kan ha 10sek forsinkelse da. Forsinkelsen = tiden det går fra bilen låses opp til jeg får lys i kupéen. Tenkte det skulle være så raskt som mulig. Altså rundt 0.5sek.
  2. Jeg driver å kobler opp ett trådløst sentrallås-system på bilen min nå, men har støtt på et lite problem. Jeg har funnet ut hvor alt skal kobles inn, og vil gjerne ha muligheten til at interiørlyset skal komme på når jeg låser opp med fjernkontrollen. Dette blir da koblet opp slik at et relé bruker "låse-opp pulsen" til å legge inn jord på en ledning som går til dørbryteren. Dette fungerer fint, bortsett fra at bilen ikke vil låse seg opp når den har signal om åpen dør samtidig. Det jeg er ute etter nå, er å finne en enkel måte å forsinke dette på. Siden "låse-opp pulsen" varer i 0.5s, så bør en forsinkelse på 0.5s være greit. Usikker på løsningen her, men legger ved en tegning som dere kan se/kladde på. Jeg må altså ha 0V på utgang B 0.5 sekunder etter A. Noen som kan hjelpe?
  3. Ønsker å kjøpe en (getrag?) F28 girkasse fra en opel calibra 4x4 turbo. Da denne skulle passe i min saab. :) bør være med "spakstell" :) Kontakt meg på 98876174. SMS ok.
  4. Ennå ikke fått gjort noe med spoileren, men tenkte å prøve nå snart! Hva om jeg bruker glassfiberarmert sparkel? Planen var å armere hullene med 1mm rustfri tråd ved å smelte den inn på hver ende. Lage noen tråder på kryss og tvers. Så bruke noe tape for å "forskale" hakkene på ene siden, og fyll opp med denne glassfiberarmerte sparkelen. Spørsmålet er. Vil det sitte? Hade vært greit siden jeg har alle disse produktene. :)
  5. Vet ikke når på året denne er ifra. Er det andre måter å sjekke om den har vanos?
  6. Jeg lurer på å kjøpe en 92-modell 520i 24v touring. Den har gått 280k, og er eid av en 50-åring de siste 10 årene. Før dette, ei voksen dame. Virker som denne karen tar vare på bilen, men siden den har ganske høy km, så lurer jeg på hvilke feller jeg må unngå. Er viktig for meg at jeg kan kjøre den som arbeidsbil uten å måtte skru noe særlig. Burde åsså tåle en og annen sladd på vinterføre :)
  7. Er bare det at jeg har sitti på med mange biler uten sperre, som har dratt fine slenger. :p Og jeg er ikke så flink selv.. men skal vel finne ut av det.. :) Går det forresten ann å turbolade eller chippe disse motorene? Hadde vært greit med en 20-30hk mer. Men skal ikke klage da :P
  8. Kom på en ting. Håndbrekket fungerte ikke.. :p
  9. Men det kan vel forekomme at begge hjula blir med uten sperre også? Eller er det 90% av tiden bare ett hjul som vil spinne?
  10. Må se nermere på bilen, men jeg vet det er div med den da. Vet at det er rustet hull på størrelse med en knyttneve i reservehjulsbrønnen. Ellers er det vel småtteri som kan "fikses" (utsettes) med sandpapir og lakk. Selv så syns jeg at bilen er sjøstygg, og at den forrige modellen er penere. Men det er bare min mening da. :) Hvordan kan jeg med sikkerhet sjekke om det er diff.sperre på den? Noe nummer? Chassinummer?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår