Gå til innhold

Assar

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Assar

  • Bursdag 02/10/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    740
  • Biltype (eks Audi)
    volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    B230F
  • Fylke
    nt og st

Contact Methods

  • Bosted
    Stjørdal/Trondheim

Assar's Achievements

  1. Problemet er LØST:) d var tenningsmodulen som hadde tatt kvelden... den er nå byttet, og bilen går som ei klokke igjen! Takk for alle innlegg på min tråd, og håper dette kommer til nytte for noen senere som sliter med samme problem!
  2. Takk til alle seriøse innlegg på tråden min! Problemet vedvarer fortsatt, så jeg tror nok et volvo verksted får ta en titt på den! Hvis noen kommer på noe lurt, så ta gjerne kontakt!
  3. Er vel 3 hjerner på b230f med lh2.4:) tenningsmodul, tennings"hjernen" ved rattstammen og hovedhjernen, den du referer til..
  4. Litt usikker på hvilken hjerne du mener, tenningsmodulen framme i motorrommet eller den ved rattstammen? Hvor kommer den ledningen fra? Har en venn som har en B230ft, skal sjekke om det sitter samme tomgangsventil i den. Hvis det gjør det, så får jeg helt sikkert lånt den!
  5. Gjort, men ingen forandring... hadde inni litt tynn, tynn olje etter jeg hadde renset den..
  6. Blir nok der neste på listen ja... virker som den er litt treg til å stabilierer seg på tomgangen. Ingen som tilfeldigvis har en de ønsker å selge? relativt stiv pris på den.
  7. Glemte å nevne det, men har byttet både filteret i tanken, og filteret under. Kan være at det har lagt seg noe på svinghjulet ja.. for har sjekket alle ledningene fra den nye føleren og inn til tenningsstyringen. Ganske sikker på at det ikke er LMM som har tatt kvelden, siden da vil det føles som man "mister" motorkraft...? den var slik før jeg byttet den, og da fikk jeg feilkode på den. Men skal sjekke for sikkerhets skyld.. Har lest av feilkodene i hull 2 og 6.. i 6 får jeg ingen feilkode, mens i 2 får jeg 1-3-1..
  8. Nå har jeg slitt med dette problemet i over et halvt år, og begynner så smått å gi opp. Har en 90 modell 740 GL med lh2.4. Bilen lugger noe voldsomt akkurat i området lett gass og ingen. Har i denne tiden fått opp litt forskjellige feilkoder, men den har nå begynt å bestemme seg for å gi feilkode 1-3-1. Mangler signal om motorhastighet. Etter "hardkjøring", legger tomgangen seg på rundt 1500, og jeg må stoppe bilen for at den skal gå ned. Siden den har gitt så mange forskjellige feilkoder, har det blitt byttet det meste av følere og diverse. Her er den lange listen: -Fordelerlokk, rotor og tennplugger -lambdasonde -LMM -svinghjulsføler -temperaturføler -skiftet friskluftslange -bensinfilteret og grovfilteret i tanken. Har også sjekket -bensinpumperelet -alle ledninger som har med motorhastighetssignal å gjøre -bensinpumpen i tanken -tennpluggledninger -coil -pusset bak tenningsmodul, slik at den får jord. -gjort rent gassspjeldhus og tomgangsventil -Gått over med kontaktspray -sjekket for falskluft ved innsugsmanifolden -Hovedbensinpumpen Noen som har vært borti noen lignende tilfeller?? På forhånd takk!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår