Gå til innhold

sdhild99

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sdhild99

  • Bursdag 04/09/1975

Contact Methods

  • Bosted
    KRS

sdhild99's Achievements

  1. MFD2 RNS 500? Gidder du si noe om hvordan du kan se det?
  2. Mulig jeg posta i feil forum, så jeg prøver her: http://www.bilforumet.no/elektronikk/navigasjon/307829-hjelp-til-a-identifisere-navigasjon-2006-vw-passat.html#post2984953
  3. Hei, Noen som kan hjelpe meg å identifisere eksakt modellnummer på denne navigasjonen basert på bildene? Det står MFD RNS i instruksjonsboka, men det finnes flere ulike modeller etter det jeg kan se. Det ene bildet er av DVD-plata, som forøvrig må stå i spilleren hele tiden for at navigasjonen skal virke. 2006 VW Passat 2.0TDI med chassinr: WVWZZZ3CZ6E083696 [ATTACH]40390[/ATTACH] [ATTACH]40391[/ATTACH] [ATTACH]40392[/ATTACH] [ATTACH]40393[/ATTACH]
  4. Hei, Har en 2006 Passat 2.0 TDI highline med 83.000km på telleren. I det siste vil ikke passasjerdøren åpne seg utenfra. Det er akkurat om om bilen er låst når man drar i håndtaket. Fra innsiden går det an å åpne døra, og etter at man har gjort dette vil døra la seg åpne fra utsiden. Men hvis man låser bilen og låser den opp igjen vil ikke døra åpne seg fra utsiden igjen. Det HØRES ut som om døra låses opp, men det er jo ikke sikkert. Noen som har ide om hva dette kan være og hvordan fikse?
  5. Snakket med verksmester på et VW-verksted. Han sa at de ikke skulle ryke og at de eneste bilene som ryker er de som er chipet. Denne er ikke chipet så vidt jeg vet. Han sa at de også kunne ryke litt hvis de hadde vært småkjørt mye og anbefalte at jeg i første omgang tok noen turer for å blåse litt ut av den. Som sagt så gjort ;-) Den sorte røyken som kommer ut er veldig beskjeden. Jeg kan ikke se noe i speilen, verken ved lite eller fullt pådrag. Hvis jeg står på tomgang og ruser den kommer det noen små skyer med litt sort røyk. Er usikker på om det har hjulpet å blåse ut av den.
  6. Denne har ikke partikkelfilter altså?
  7. Det er lite røyk. Det blir ikke veldig mye selv ved fullt pådrag. Skal høre med VW. turboen burde vel tåle mer enn 77.000?
  8. Heisann, Jeg er blitt VW-eier for første gang i mitt liv. Jeg har kjøpt en 2005-modell (2006-utgave) 2.0 TDI 140HK Highline DSG. Den har fulgt servicer på merkeverksted i Norge (ikke import) og har 77.000km på telleren. Den ryker litt sort ved gasspådrag, også ved ganske beskjedne pådrag. Tror ikke det er veldig mye, men man ser det hvis man kjører bak. Det er longlife-olje på motoren. Skal det være slik? Jeg har en Mondeo 2.0TDCI 140HK som er gått 19.000km, og jeg tror ikke den ryker noe i det hele tatt.
  9. Jeg er uenig i at en Bmw skal være tørst. Jeg har selv en 1991 520i-24V, og jeg er egentlig fornøyd med forbruket. Jeg har aldri noensinne fått den til å bruke så mye som 1,1 l/m. Dette inkluderer kjøring på Autobahn og sladding på snøføre. Vintertids på riksekjøring (frem og tilbake til jobb) ligger den på rundt litern. Rekorden er tur/retur Kristiansand - Torp (Sandefjord) i 29 varmegrader, hvor jeg forsøkte å kjøre økonomisk, da fikk jeg den helt ned i 0,67 l/m.
  10. Pen bil, men tror du det er så lurt å ettermontere en turbo? Jeg tror ikke en rekkesekser blir særlig glad for en turbolader på sine gamle dager. Naboen hadde tidligere en 325i 24v. Han monterte turbo, men det ble aldri noen suksess. Det var ikke så lenge før den motoren tok kvelden.
  11. Hallo godtfolk! Jeg har en 1991 520i 24V som jeg har noen underlige startproblemer med for tiden. Bilen er forøvrig kjørt 307.000km, men den er generelt meget godt vedlikeholdt. Det hele begynte med at den plutselig virket litt kjip under start. Startmotoren gikk saktere rundt, akkurat som om batteriet hadde lite strøm. Batteriet er ikke gammelt, og ladingen er i orden. Deretter begynte det å komme ulyder når jeg startet. Plutselig en dag skjedde det ikke noe da jeg forsøkte å starte. Tenningen og alt fungerte, men det skjedde ikke noe da jeg vred nøkkelen til posisjon 3. Etter 10-15 forsøk kom den. Selve starteren ble byttet ut med en ny, uten at dette hjalp! Da dette ikke hjalp ble det byttet en eller annen tenningsmodul i rattstammen, uten at jeg vet nøyaktig hva denne kalles. Dette hjalp heller ikke. Symptomene er nå som følger: Det kommer stygge lyder når jeg kinner - noe i likhet med når man forsøker å starte en motor som allerede sviver. Av og til bruker den også lengre tid på å starte enn normalt. Ofte kinner den ca 1 sekund, og selv om jeg holder nøkkelen i posisjon 3, stopper den å kinne før den fortsetter. Ofte med stygge lyder. Mekanikeren som har byttet starteren og tenningsmodulen i rattstammen har ikke vært ute for dette tidligere. Er det noen som har peiling på hva dette kan være? Blir takknemlig for tips.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår