Gå til innhold

djsprint

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om djsprint

  • Bursdag 10/25/1967

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    musikk musikk musikk hehe
  • Modell (eks S4)
    100cc
  • Biltype (eks Audi)
    audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1985
  • Yrke eller sivil status
    lydingeniør
  • Motor (eks 1.6)
    2.3 5e
  • Fylke
    rogaland

Contact Methods

  • Yahoo
    geirtorgersen
  • Skype
    25djsprint
  • Bosted
    stavanger

djsprint's Achievements

  1. hei finni. Jeg har hatt det samme problemet som deg.Bensinpumpa mi har gått i stykker 2 ganger og det viser seg at di pumpene som verkstedene bruker er svake .Den siste pumpa mi varte ca 2,5 år.Etter at bensinpumpa var i orden så fungerte bilen ok en stund til den begynte og fjuske,spesiellt om jeg var brå på gassen.Etter en stund virket som om den sveiv på 3, 4 og 5 cylindere som det passet den.Jeg har nå skiftet bensinfordeleren(fås brukt på nettet fra 1000 og oppover)og skjekket at det kommer bensin til alle sylinderene.Jeg ble nødt til og skifte bensindysene for at bilen skulle bli helt hundre igjen .Dette ble en kostbar afære da dysene lå på ca 1000 pr stykk men det er værd det.Bilen min er nå påkostet ca 60 000 og jeg må si meg rimelig fornøyd selv om det har vært mange bekymringer om bilen ville starte neste dag eller ikke.Jeg kan svare på det meste etter mine erfaringer og jeg har også en tysk god venn som er audimekaniker og som nå tar hånd om reprasjoner hjemme i sitt verksted privat uten at jeg ender opp mked skyhøye regninger:-)
  2. Jeg har nå hatt 3 av disse audiene 2,2 5 e 100 cc og det samme problemet går igjen over og over igjen. Regel 1:når bilen skal inn til eu godkjenning så stiller di coen i følge reglemanget.Mine biler har gått helt fint til etter eu godkjennina da verkstedet har begynt og fikkle med co skruen.Rører di den så får di den Aldri til og stoppe fjuske eller hoste og herke. Så begynner problemene.feil bensin/luftforhold gir dårligere tenning,sorte plugger,tenninga blir feil,bensinpumpa som skal gi 4,5 bars trykk faller ned i 2 bar etter den har vært ny ca 2 år.så begynner innsprøytninga og gå adundas.Bensinfordeleren får nok bensin når kaldstarten står på og går da uten di helt store nykkingene men med en gang kaldstarten slår seg av så faller bensintrykket,og bilen blir gående på bare 3 cylindere og er ett h #¤%%&e og kjøre.Den må kinnes mere for at du i det hele tatt skal få start på 3 cylindere og dette røyner startmotoren og batteriet.Jeg fikk ny starter da den brant opp før garantien var utgått,men bensinpumpa sveiv 2 år og 3 mnd og denne fikk jeg ikke på garantien.Er dere opps på dette som jeg skriver her nå og velger deres eu godkjenningsversted med omhu hvor de forstår at det eldre bilene er det mere bensin må di ha spesiellt i startfasen.Som sagt hadde jeg aldri problemer før verkstedet rørte co skrua.Heldigvis har verkstedet vært utrolig kule med meg etter at den bilen jeg har nå er påkostet 60 000.Når denne mailen ble skrevet stod bilen på verskted og etter 10 dager der så fant di til slutt ut hva det var.Husk at det er utrolig dyrt for et verksted og spesiellt for deg som bileiger når verkstedet må feilsøke manuellt på det meste. En ting skal disse bilene ha:de er utrolig gode og driftsikkre når di fungerer hehe men er ikke alle bilene det da ?og så er di jo galvanisert.Hadde det ikke vært for den galvaniseringa hadde nok bilene mine gått der pepperen gror for da hadde rustet også vært til bekymring. lykke til hehe:-)
  3. kan det bety vensre indre og venstre ytre?hehe
  4. hehe du klarer nok aldri og presse det hjullageret ut alikevel uten spesialvertøy.di sitter noe j&%¤g.merkelig hvordandi samme feila eller svakhetene rammer alle med samme bilen hehe.Jeg skiftet netopp hjulager på høyre side fremme,men da en venn av meg sa at dette klarer du ikke,så leverte jeg den inn.di rekner 1 times arbeid og hjulageret kostet ca 500 mener jeg.
  5. har du problemer og starte den av og til også?og når den er kald må du starte ogstoppe motoren 1 gang før den sviver på tomgang?problemet du har hadde jeg også ser du.jeg kjøpte pluggledninger med 10 ors garanti til rundt 1500.da jeg skiftet bensinpumpa og tomgangs eller veivhusventilen tror jeg den heter så var bilen min helt hundre.jeg anbefaler deg og kjøre innom et verksted så di kan måle hvor mye trykk bensinpumpa di gir.det tar di ingenting for men pumpa og arbeidet kommer på ca 4000,men det er verd d.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår