Jeg har nå hatt 3 av disse audiene 2,2 5 e 100 cc og det samme problemet går igjen over og over igjen.
Regel 1:når bilen skal inn til eu godkjenning så stiller di coen i følge reglemanget.Mine biler har gått helt fint til etter eu godkjennina da verkstedet har begynt og fikkle med co skruen.Rører di den så får di den Aldri til og stoppe fjuske eller hoste og herke.
Så begynner problemene.feil bensin/luftforhold gir dårligere tenning,sorte plugger,tenninga blir feil,bensinpumpa som skal gi 4,5 bars trykk faller ned i 2 bar etter den har vært ny ca 2 år.så begynner innsprøytninga og gå adundas.Bensinfordeleren får nok bensin når kaldstarten står på og går da uten di helt store nykkingene men med en gang kaldstarten slår seg av så faller bensintrykket,og bilen blir gående på bare 3 cylindere og er ett h #¤%%&e og kjøre.Den må kinnes mere for at du i det hele tatt skal få start på 3 cylindere og dette røyner startmotoren og batteriet.Jeg fikk ny starter da den brant opp før garantien var utgått,men bensinpumpa sveiv 2 år og 3 mnd og denne fikk jeg ikke på garantien.Er dere opps på dette som jeg skriver her nå og velger deres eu godkjenningsversted med omhu hvor de forstår at det eldre bilene er det mere bensin må di ha spesiellt i startfasen.Som sagt hadde jeg aldri problemer før verkstedet rørte co skrua.Heldigvis har verkstedet vært utrolig kule med meg etter at den bilen jeg har nå er påkostet 60 000.Når denne mailen ble skrevet stod bilen på verskted og etter 10 dager der så fant di til slutt ut hva det var.Husk at det er utrolig dyrt for et verksted og spesiellt for deg som bileiger når verkstedet må feilsøke manuellt på det meste.
En ting skal disse bilene ha:de er utrolig gode og driftsikkre når di fungerer hehe men er ikke alle bilene det da ?og så er di jo galvanisert.Hadde det ikke vært for den galvaniseringa hadde nok bilene mine gått der pepperen gror for da hadde rustet også vært til bekymring.
lykke til hehe:-)