
audiavant
Bruker-
Innholdsteller
14 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om audiavant
- Bursdag 07/14/1986
core_pfieldgroups_99
-
Fylke
Buskerud
Contact Methods
-
Bosted
Lier
audiavant's Achievements

Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Btw termostaten er et helvete å skifte på bilen din. Så du har litt av en jobb foran deg :(
-
Altså jeg har byttet termostaten og givern min. Det var fordi bilen lå på ca 60 grader ved kjøring om sommern. DVS at termostaten hadde hengt seg opp i åpen posisjon. MEN! Disse motorene er meget merkelige, min har marsjtemp på 70 grader og kjølevifta smeller ikke inn før 100-110 grader. Og når den først slår inn, da kjøles det relativt heftig.. I tillegg så må jeg informere om at jeg har klimaanlegg og.
-
Jeg har en -94 2.0E og den bruker 0.85 så og si uansett (1 uke blanda kjøring).
-
Prøv å bytte givern til instrumentene. Den sitter oppå en av slangene som går inn i blokka på toppen hvis jeg ikke tar feil. Er enten blå eller svart. Sånn er det på min ivertfall (2,0E). Eventuelt går vifta di unormalt mye? Kan være den som føkker opp opplegget og.
-
For å si det pent så er 80'en min en skikkelig drittbil. Også kjent som mandagsbil. Kjøpte den så og si usett og orka ikke prøvekjøre. Det har straffa seg beinhardt. Da hadde den gått 166 jeg ga 35. Nå har den gått 173 og har kosta meg ytterligere 40-45 tusen. Og kan sikkert fint hive i 30 til. Sjekk Kalipre bak da disse har en tendens til å begynne å henge når de blir eldre (særlig håndbrekk). Sjekk eksos helt fra motor og videre bakover. Kjøper du en med AC, sjekk at hjernen er i orden og at ALLE mulige kombinasjoner fungerer også utetemp måler. Sjekk foringer, støtdempere og fjærer både foran og bak. Sjekk hjulstilling. Sjekk tannstang for lekkasje Ventiltikking Termostaten er ekstra dårlig, pleier å låse seg. Bruker bilen olje eller vann. (ja takk begge deler). Hjullager som henger Er vannpumpa byttet? isåfall med hus håper jeg. Lakkrust/skaderust )(åjada galvanisert karosseri er ingen garanti). Sjekk dører ved å åpne lukke med forskjellig styre, stagene som åpner døra er generelt dårlige. Som sagt noen biler er bra, andre ikke. Sjekk de nøye, begynner jo å dra på åra. Hadde en 04 A3 og Audi er overlegen alle på kjørekomfort. Må si det at 80'n min er helt herlig å kjøre selv om den lider av et skikkelig dødsønske
-
Husk at dette er KUN ved pådrag. Ikke når jeg triller eller bremser. Derfor dette er et stort mysterium for meg.
-
Etter å ha brukt xx antall penger på å fikse bilen min vil det ingen ende ta. Dro over en grevling. BM. den største jeg har sett, trodde jeg kjørte på ett tre. Etter det har jeg hatt en stygg knekke lyd hver gang jeg har svingt max til høyre. Etter å ha bytta til vinterdekk så har knekkelyden blitt borte men ved pådrag drar bilen kraftig til venstre. La og merke til når jeg bytta dekk at bremseskiva på venstre side0 med div er helt løs og holdes kun på plass av hjulboltene. Noen som har feilsøkingstips?
-
Halloen folkens! Jeg gjorde ett knallkjøp (trodde jeg)! Ga 35 for en Audi 80 Avant 2,0E 1994 modell med 166 på tellern. Den har noen kosmetiske skrammer men disse er ikke av verdens største betydning og prioritet (bortsett fra ene skjermen foran som skal byttes). Til helgen skal følgende gjøres/byttes. Tannstang, Ac reim, Reim til servo osv, registerreim, kalipre bak, eksos fra motoren og ut + kat, dempere og fjærer bak, gjenge opp nytt tennplugghull, bytte bærebroer foran, drivleddmansjetter, vannpumpe, termostat +++. Den hadde og litt tendens til ventiltikk og blårøyk. men QMI sine produkter + Castrol olje fiksa den biten. Så kommer moroa jeg trenger hjelp til. Aircondition er delvis fucka. Den har for seg at det kun er 20 minus ute, hvis jeg resetter styreenheten (den som sitter bak panelet) noen ganger og rister litt osv så hender det den henger på null grader eller +4. Dette resulterer i at å kjøre dritten på auto funker dårlig da den kun kjører på full guffe. I sommer har den kjølt veldig godt noe jeg har likt bra, men for å få varme i bilen nå så må jeg stille helt opp på high og da varmer det jo noe inni granskauen. Termostaten i motoren har hengt seg opp så bilen blir aldri noe særlig varmere enn 70 grader, har dette noen forbindelse med at ac kun varmer på high og ikke på resten? Jeg kan leve med å kjøre den på manuell men hadde jo forsåvidt vært digg å fikset den helt. Det jeg lurer på er tips og råd, hvor sitter utetemp og innetemp følerne etc? En annen greie og er Airbag lampa lyser ca 3-5 min etter at jeg har starta før den slukker. Snakker vi gåen Airbag? Her om dagen lyste den i ett sek da jeg måtte bråbremse (dårlig kontakt ett sted?). Det har ikke skjedd før eller siden. Gidder ikke hogge bilen heller da den går som ei klokke. Og kaste bort 35 lapper på ikke en dritt har ivertfall ikke jeg råd til... da fikser jeg den heller: Den er jo pen å se på og en drøm å kjøre. Takker for svar Mvh Audi 80 powar!
-
En bil har vel aldri hatt godt av å bli hivi i revers mens den ruller fremover...
-
Da har jeg feilsøkt litt og funnet ut at "Klimavollautomat" er problemet i kombinasjon til hjernen. Problemet er at hjernen er halvdød i og med at den senser feil ute temp osv. Og i dag mens jeg kjørte begynte det å blinke E6 og service i displayet. Jeg koblet fra hjernen og startet/stoppet bilen og koblet den til igjen. Da fungerte den på manuell igjen og jeg satte inn en ny sikring. Trykket så på Auto og poff et ble mørkt i instrumentene igjen. Satte så vifta og luftplassering tilbake på manuell, inn med ny sikring og etter det har den fungert :) Så det jeg trenger da er ny styringsmodul/klimahjerne :(
-
Dvs at jeg må skru løs sikringsboksen og løfte den opp? For så og følge de videre? Er det forresten sikringer inni bilen og som på vag? Er litt fersk på 80 ;\ Har forresten et problem til og.. AC kjølern min kjøler så jævlig bra at bilen så og si aldri når 90 grader når jeg kjører, den går i ett sett med noen få avbrekk, er det og normalt?
-
Hei og hå! Jeg har ett problem med sikring nummer 14 (5A) som brenner opp i hytt og gevær. Den siste nå holdt i 5 dager til jeg kjørte over en dump og poff så brant jaggu meg den og. Har byttet 15 stykker de siste to dagene men alle har brent med en gang jeg har vridd på tenninga. Det er sikringen til instrument + hanskerom belysning og "klimavollautomat".. Jeg har hatt noen andre problemer så jeg har byttet relê 272 og 214 i tillegg. Forrige eier (har hatt bilen en uke) opplyste meg om at det er noe kødd med klimahjernen da den så og si alltid har for seg at det er minus 20 ute. Hvert skuddår fungerer den. Uansett så begynner jeg å bli drittlei sikring nummer 14 som konstant brenner opp. Jeg har en mistanke i og med at den er merket med "klimavollautomat" at det kan ha noe med at klimahjernen og gjøre? Alle andre sikringer som har med klimaanlegget er hele og fine. Følern til klimatempen skal visst og være sjekket og i god behold. Noen som har noen utrolig fungerende tips? :hailvw
-
Hei Jeg har problemer med min Audi 80 2.0E. Med en gang jeg starter bilen ruser kjøleviftene seg opp til max og kjører for fullt 1-2 min før de stopper. Dette skjer og mens bilen går så den blir aldri skikkelig varm før jeg har kjørt rundt en time. Den ligger konstant mellom 50 og 70 grader. Det jeg lurer på er om det er så enkelt at jeg bare behøver å bytte termostaten eller er det noe mer jeg må bytte? Dette påvirker og klima anlegget da sikringen til dette brenner opp. Jeg satte i en ny 10 ampere sikring istedenfor 5 som satt der. Da fungerte klima, lys i instrumenter osv helt til vifta klikket inn og da brant sikringen opp på nytt :@. Så hele greia nå er at bilen kjøler seg ned som f.... jeg må kjøre klima på manuell og jeg har ikke lys i instrumentene :( Tenkte jeg skulle bytte termostaten i morra, det eneste jeg lurer på er hvor den sitter? Har ikke så mye kjennskap til dissegamle motorene :)
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.