Gå til innhold

S6kid

Bruker
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om S6kid

  • Bursdag 07/08/1982

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, juss, klatring og drekking
  • Modell (eks S4)
    s6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1950
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    2.2
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Kkk26/27 turbo, rs2 dyser, rs2 Eksosmanifoil, rs2 Maf, 3" ferrita rustfritt med større Dp og Racecat, Samco slanger, Front montert IC, Borret topp og innsug, 7A kammer, Apexi Neo og Avc-r boost controller..
  • Fylke
    Aus-tAgder

Contact Methods

  • Bosted
    Arendal

S6kid's Achievements

  1. Håpte bare at noen hadde noen erfaringer å dele:-) Da blir det slik jeg hadde tenkt....
  2. Er du nedi bensintanken enda? da er det bare å røske.... lirke og tørne bensinpumpen
  3. chip er rundt 320-350 alt ettersom hva man bytter av eksos osv..
  4. Bare så det er sagt, bi-turbo= to like store turboer som jobber ved siden av hverandre. Ellers vet jeg om forskjellene på motorene invendig, i forhold til andre råder, videre kanaler osv. Turboene er holdbare de, bare ikke de tidligste eksosmanifoilene. På disse så løsnet div. innmat og dermed sugde turboene dette inn og resultatet ble en heller lite frisk turbo. Har snakket med forskjellige tunere, og det jeg er ute etter er tidlig spoolup og heller litt mindre "hester" Da jeg tidligere hadde en s6 2.2 med kkk27 turbo som først begynte å flytte skikkelig på seg rundt 4000. Med rs4 oppsett hører jeg snakk om alt fra 420-530hk så større turboer blir bare tull ,uansett hvor jeg lander imellom disse er jeg fornøyd :-)
  5. Funker fett med 19", hadde 19 med 235/35 19 på den gamle a4en min, var senket 40mm, og det var for lite med 19. Kjør på med 19"!!!
  6. Hei der, vurderer rs4 turboer på s4en. Tenker meg tips på hva som bør gjøres ellers. Hvor mye effekt man kan få ut av dette. Hva som tåler effektøkningen med tanke på drivverk osv, og hva som ikke gjør det. Planen er å bytte turboene i første omgang, sammen med cat-back eksos, og dp som ikke har noe katalysatorer igjen..sammen med større dyser. Har motoren ute nå, lurer på om jeg skal bytte clutch til rs4 i samma slengen.
  7. Som tråden sier, hvor store felger må jeg ha når jeg oppgraderer s4 bremsene til rs6? Har hørt at rs6 bremser skal være bolt on på s4, er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?
  8. problemer med å holde fartsgrensene? Kommer ann på chipen, men ellers skal drivverk og slikt tåle chiping
  9. ok, har du link til dette eller? Har ikke funnet no særlig når jeg søkte på verdsveven
  10. b7 interiør går rett inn i b6en så da er det nok samme greiene som må gjøres med b7 interiøret som med b6. Hvilke "små mods" må til da? Ellers er det plug and play på stolene foran? Hadde vært greit med link til bilder eller noe lignende også!
  11. Har fått tak i en veldig god deal på et b7 rs4 sports interiør, har fryktelig lyst til at dette skal kunne passe i 99mod s4en min. Antar at det IKKE er plug and play, men er det noen som vet om det har blitt gjort før og OM det lar seg gjøre? Antar at dørsidene ikke passer.. men lyst på stolene! S6kid
  12. Etter dette så er det klart at det pr. dags dato er snakk om 8 prikker. Det med at de som har fem bare trenger en til er helt feil, selv om han får to til så mister han ikke lappen før han har 8 eller flere. jf.§ 4. "åtte prikker eller mer i løpet av tre år" Men endringer i forskrifter er fort gjort, sett i forhold til lovendringer.. så det kan lett la seg gjøre å endre dette. Det er snakk om et endrigsforslag fra 8 til 6. Den lille notisen om fakta om prikkbelastning i artikkelen er feil, dvs ang 6 prikker eller fler.. Så sånn e di me den sagen
  13. Her har dere hele: Forskrift om prikkbelastning. Fastsatt ved kgl.res. 19. september 2003 med hjemmel i vegtrafikklov av 18. juni 1965 nr. 4 § 33 nr. 1. Fremmet av Samferdselsdepartementet. § 1. Virkeområde Forskriften gir nærmere regler for når tap av retten til å føre førerkortpliktig motorvogn skal fastsettes som følge av en straffbar handling som nevnt i § 2 og rettighetshaveren har fått nærmere angitte straffbare handlinger registrert et bestemt antall ganger i løpet av en bestemt tidsperiode, jf. § 4 . Forskriften gjelder for person som er fast bosatt i Norge og som fører motorvogn hvor vedkommende må ha førerkort. § 2. Grunnlaget for prikkbelastning Følgende forhold som er avgjort ved rettskraftig dom, vedtatt forelegg eller vedtatt forenklet forelegg, og som ikke har medført tap av føreretten, fører til registrering av prikk, jf. § 3 : 1. Overtredelse av fartsreglene når fartsgrensen på stedet er 60 km/ t eller lavere og fartsoverskridelsen er på mer enn 10 km/ t, jf. vegtrafikkloven § 5 og § 6 , trafikkskilt 362 og 366. 2. Overtredelse av fartsreglene når fartsgrensen på stedet er 70 km/ t eller høyere og fartsoverskridelsen er på mer enn 15 km/ t, jf. vegtrafikkloven § 5 og § 6 og trafikkskilt 362 og 366. 3. Kjøring i strid med trafikklyssignal med fast eller blinkende lys med rød farge, jf. skiltforskriftene § 23 og § 24 . 4. Ulovlig forbikjøring a) like foran eller i vegkryss, eller der sikten er hindret ved bakketopp, kurve eller på annen måte, jf. trafikkreglene § 12 nr. 5 første og annet ledd b) foran gangfelt, jf. trafikkreglene § 12 nr. 6 c) i strid med trafikkskilt 334 « Forbikjøringsforbud ». 5. Overtredelse av vikepliktsregler a) etter trafikkskilt 202 «Vikeplikt» og 204 «Stopp » b) overfor trafikk fra høyre, jf. trafikkreglene § 7 nr. 2 c) overfor gående i gangfelt, jf. trafikkreglene § 9 nr. 2 d) ved utkjøring fra parkeringsplass, holdeplass, torg, eiendom, bensinstasjon, gågate, gatetun eller lignende område, jf. trafikkreglene § 7 nr. 4 e) overfor gående eller syklende der det skal kjøres inn ved svinging, jf. trafikkreglene § 7 nr. 3. § 3. Registrering m.m. Domfellelse eller bøtelegging for forhold som nevnt i § 2 registreres på vedkommende i et sentralt register. Hver overtredelse skal registreres med to prikker. Overtredelser som nevnt i § 2 nr. 1 og 2 skal likevel registreres med én prikk dersom fartsoverskridelsen ikke er over 15 km/ t når fartsgrensen på stedet er 60 km/ t eller lavere, eller fartsoverskridelsen ikke er over 20 km/ t når fartsgrensen på stedet er 70 km/ t eller høyere. En handling som innebærer flere overtredelser, skal registreres med det antall prikker som følger av annet ledd, jf. § 2 . Den som blir registrert med minst seks prikker, skal varsles skriftlig snarest mulig om prikkbelastningen og om mulige konsekvenser av ytterligere prikkbelastninger. Den enkelte registrering av prikk er ikke gjenstand for klage. § 4. Tap av førerett Den som registreres med åtte prikker eller mer i løpet av tre år skal tape føreretten for seks måneder. Treårsperioden regnes for hver enkelt overtredelse. Beregning av perioden skjer fra tidspunktet da den tidligere overtredelse var rettskraftig avgjort til gjerningstidspunktet for siste overtredelse det blir ilagt straff for. Når føreren får tilbake føreretten etter at denne har vært tapt, skal prikkene som lå til grunn for eller ble tatt i betraktning ved rettighetstapet, slettes i registeret. § 5. Forholdet til tap av førerett etter vegtrafikkloven § 33 nr. 1 Gir overtredelsen i seg selv grunnlag for tap av førerett etter vegtrafikkloven § 33 nr. 1, skal tidligere registreringer etter § 3 være med i vurderingen ved fastsetting av rettighetstapets lengde. § 6. Avgjørelse om tap av førerett etter § 4 Tap av førerett fastsettes av domstol, eller gjennom vedtakelse av forelegg, som ledd i behandlingen av straffesaken som er grunnlag for den avgjørende prikkbelastningen. Rettighetstapets lengde kan settes under seks måneder dersom tap av førerett ellers vil virke urimelig hardt og det foreligger særdeles formildende omstendigheter ved det forhold som ga grunnlag for siste ilagte prikk. § 7. Ikrafttredelse Forskriften trer i kraft 1. januar 2004 og gjelder overtredelser begått etter denne dato.
  14. Det er jo dette som er poenget mitt, bare at jeg synes at dersom han virkelig er jurist så hadde han kansje kunne gitt svar på de spørsmål han selv stiller. Det hadde vært nyttig! Ikke liksom synsing og henvisninger til tullete kilder som dagbladet og diverse han finner på google. Disse tingene han leter etter finner man i forskriftene til de respektive lover.
  15. Meeeeen ser at det bare er til mitt eget beste å formulere meg klarere... og ingen smilefjæs:-(
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår