Gå til innhold

smygelslayer

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om smygelslayer

  • Bursdag 06/13/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Asker

smygelslayer's Achievements

  1. Ja det samme skjedde med min, den lå løst inni der. Hehe! Godt å få rettet opp i sånne feil. Ihvertfall når det er så enkelt.
  2. Hei, har en -98 1,8TsQ med org 180 hk (S-line). har chippet den med SKN til 224hk. God bil!! Mitt tips er å gå for Quattro!! Gull verdt på vinteren!!
  3. Kjører motoren varm, har i stoffet, lar motoren gå ca 15-20 min, stopper og heller ut. ikke verre enn det.
  4. http://www.relektagruppen.no/Files/Filer/TekniskNiO/Omega/907brosj.pdf
  5. sirop: se på forje side, på øverste bilde holder jeg oljefilter huset i venstre hånd og den ventilen i høyre hånd. Så ventilen sitter inne i dette huset!
  6. Omega er en produkt serie som har rens for motorer m.m. På Mekonomen vet jeg de har det. Jeg bruker det før alle oljeskift.
  7. Se her: http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/140676-problemer-oljetrykket-a4-97-mod.html
  8. Ok, kan ha noe med at oljepumpen min er relativt ny, så sikkert riktig det. Men 0.5 er kjipt!
  9. Hmm hørtes litt lite ut både før og etter, mener jeg har ca 6 bar på kald motor på tomgang og ca 2 bar på varm motor ved tomgang. Men kan jo tyde på det du sier i og med at det kommer og går.
  10. Hehe nei det er 2 forskjellige operasjoner, de to nederste er fra oljepumpe bytte. Oljefilteret sitter ned bak på høyre side hvis du ser bilen forfra. Du er faktisk litt av filteret på nederste bilde.
  11. Øverste bilde er av oljefilter-huset, den tappen som er ned til venstre er den filteret er skrudd på.
  12. Hei jeg har -98 1.8 TSQ, og jeg har slitt med alt det som beskrives her! Jeg var plaget med lavt oljetrykk og når motoren ble varm så begynte den å tikke. Ble diagnostert på Møller at det var den kjedestrammeren til kammene som var sliten. så jeg tenkte jaja de får fikse den da, kom på 10 lapper. Ikke noe ble bedre! :deng Forsket litt på å bytte til forskjellige oljer uten resultat. Sjekket også den ventilen inne i oljehuset, den bare datt ut, så jeg byttet til ny. Så fikk jeg litt forskjellige mekanikere til å høre på bilen og de mente det var ventil løfterne. Byttet selv 6 stk som virket litt slappe, uten at tikkingen ble nevneverdig bedre. Neste trekk var da oljepumpen. Kjøpte meg ny pumpe på Motorteknikk i Oslo for ca 1800 (Møller ca 3000 + pant). Byttet denne selv og oljetrykke spratt til værs og tikkingen forsvant!! Skal si det var godt!!! Inne i den gamle pumpa var det rester av metallspon, så spor i skovlene, + no plastbiter i silen. Så bytt oljepumpe først som sist. Og ikke bruk Møller Slependen!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår