Gå til innhold

Arius

Bruker
  • Innholdsteller

    340
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Arius

  • Bursdag 12/20/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    S6 2.2 TQ C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Motor (eks 1.6)
    2.2, 20v
  • Fylke
    Nord-Trøndelag/Hedemark

Contact Methods

  • MSN
    arius1337@hotmail.com
  • Bosted
    Trøndelag

Arius's Achievements

  1. Bruker biltema's 5w40 olje på billigbilene mine. Fungerer utmerket. Har selv knekt ei latmannsarm på tappepluggen. Så disse kan sette seg godt ja.
  2. Haha! Har faktisk en Grand voyager stående selv. De som lagde oppsettet på dynamoreima, må ha vært beruset. For et ubrukelig oppsett og usaklig lang reim. Hvis noen trenger deler, så er det bare å si ifra. Skal skrotes :) On topic: Fikk du tatt noen bilder av jobben med bytting av lameller osv? :) Hadde vært fint om du kunne laget et liten how-to.
  3. Får ta en telefon til norske levrandøren av ZF og høre med dem. Kan være mulig at du får tak i ei byttekasse derifra også.
  4. Er ikke så mye mer jobb å bygge om til manuell, hvis du ikke skulle finne en automat som passer.
  5. Nesten helt foran på motoren, så har du en hvit 2-polt kontakt. Napp av den, så får du 30 sek/maks glødetid :) Vidre så kan du kjøre diagnose og sjekke timingen via VAG-COM
  6. Har sett innpå der, men blir ikke særlig klokere. Kan lage kretskort, men trenger litt støtte med å finne hvilket type relé jeg kan bruke der. Er ikke så rent lite utvalg de har..
  7. Ja, det var ikke dumt. Er det mulig å bruke noe som tar mindre plass? Skal ha flere separate kretser, og skal strengt talt drive kun en ledpære evt. en buzzer. Så et 30A relé blir litt overkill.
  8. Det jeg ønsker, er en krets som tenner en pære når jeg får 0v fra en giver, men skal slukke når den får 12v. Altså motsatt funksjon av et vanlig relé. Setter stor pris på innspill :)
  9. Tipper det er dårlig kontakt i multikontakten under bilen som gjør at girkassen går i nødmodus. Hadde samme problem på en 100 2.5 tdi automat. Renset kontakten og fikk festet klipsen skikkelig og hatt på silikon på tetningsringen. Ikke hatt problemer med det etterpå :)
  10. Holder på å hugge en crysler grand voyager. Motor og girkasse er solgt. Delene går billig!
  11. Litt merklig at de bak skulle være defekt, da de ikke får samme påkjenningen som setene foran. Sjekk sikringer. Varmepakken i førersetet pleier å være defekt på disse, da mange setter kneet nedi førerstolen for å nå tak i det dem glemte. Da går det ikke lang tid før varmepakken ryker. Er mulig å bytte selv hvis du er litt nevenyttig. Kan anbefale å bytte paddingen samtidig. Mener man får tak i det ennå hos møller.
  12. Kan faktisk være irr på sirkringen, slik at en får dårlig kontakt. Xenon er av erfaring følsom for spenningstap, og det kan være nok til at den ikke tenner. Mine gamle xenonballaster klarte ikke å tenne pæra før jeg startet opp.
  13. Tregstartet motor kan komme av defekte glødeplugger eller dårlige dyser som regel. Du kan prøve å skru ut glødepluggene og legge de bort til gods mens du gløder. Da vil du se om de virker. Framme på motoren, så har du en 2-polt kontakt(hvit mener jeg) som du kan plugge ut for å få full gløding(30 sek?).
  14. På forhjulstrekk går parkbremswiren fra caliperne inn mot midten av bilen, mens på quattro så går de langsmed bilen fremover før de svinger seg inn. Dette på grunn av akslingene bak. C4 har for det meste like bremser. Men det varierer i motorstørrelse og årstall.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår