Gå til innhold

Marzo

Bruker
  • Innholdsteller

    362
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Marzo

  • Bursdag 09/30/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    R32
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    03
  • Motor (eks 1.6)
    3,2

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

Marzo's Achievements

  1. Er bladet knekt? Du kan kjøpe selve flipp enheten ny på ebay å bytte over elektronikken og selve nøkkelsporet, dersom det bare er flippen som er ødelagt. http://www.ebay.com/itm/Flip-Remote-Key-Fob-Case-Shell-3-Buttons-for-VW-Golf-Passat-Polo-Jetta-Touran-/400459861581?pt=AU_Car_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolkswagen&hash=item5d3d448e4d&vxp=mtr Hvis det er elektronikken eller sporet som e ødelagt må du til VW for å få ny nøkkel, da den må laserkuttes og startsperre må kodes. Da bestilles ny nøkkel fra fabrikk som blir produsert til din bil og bilens nøkler må kodes mot fabrikkens database. Dette kan kun gjøres på merkeverksted.
  2. Sikker på det ikke er svinghjul? Er kun noen få serier dsg kasser som har problemer. De fleste er holdbare.
  3. Veldig mye bra lesing i tråden din. Står virkelig på! Drivleddet løsner du enkelt fra navet ved å bruke bolten til å slå på. Først løsner du den å skrur den ut ca 1cm. Så slår du på bolten til leddet slipper taket fra navet. Når du så fjerner navet vil du enkelt kunne trekke ut leddet. Du kan være uheldig å dra ut akslingen fra selve drivleddet. Klipset holder ikke så godt igjen. Er du maks uheldig må du demontere hele leddet for å sette akslingen på plass. Enkleste er å skru det løst å ta det ut. Løsne de 6 boltene på inngående aksling på girkassen å ta med deg leddet ut på arbeidsbenken. Når du likevel har det ute vil jeg anbefale deg å ta av begge mansjettene å rengjøre hele knuten. Finner nok mye drit i fettet her og når alt er reint kan du sjekke tilstand på slitebanen. Smør på med nytt fett og sett i aksling. På med mansjettene og bruk gjerne strips hvis de gamle klemmene ikke går an å redde. Monter leddet å skru i indre og ytre ledd. Husk ny bolt i navet da dette er strekk bolt som kun brukes en gang.
  4. Løsne dogbone og tannstang så er det bare å skru den ned. Ganske kjapt å demontere
  5. 1,6 bensin i Golf 4 er alt annet enn dårlig.. MultiParts.no sendte meg motor når jeg handlet fra Sverige sist. Ingen problem og 500,- i frakt på en halvpall!
  6. Volkswagen Golf R32 2003, 51 000 km, kr 309 000,- -
  7. Multireima er den som sitter ytterst mot grillen din. Veldig enkel å bytte.
  8. Du løsner den ytters mot navet. Sett bilen på en bukk å sett jekken under bærearmen så holder den igjen spennet i fjæra. Du må også løsne demperen og evt xenon sensor hvis du har det. Ut med boldt, ned med arm, bytt fjær og på igjen. Kjapp jobb som tar tyve min. Ps ikke rør den innerste da den justerer man camberen på.
  9. Det er 4motion ja. Haldex 1. gen og en 02m girkasse som tåler juling.
  10. Har selv handlet derfra problemfritt tidligere, men på flere forum de siste månedene at TM har slitt med å levere. De unskylder seg med omlegging av interne systemer etc, men gir heller ikke noen skikkelig tilbakemelding til kundene sine. Det er fremdeles håp, men det er et lite et...
  11. Som nevnt er det problemer med leveransene fra de nå om dagen. Mitt tips er å sende en mail å etterlyse delene, evt refusjon og trekke kjøpet.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår