Bruker deaktivert
Bruker-
Innholdsteller
58 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Bruker deaktivert
- Bursdag 10/17/1962
Bruker deaktivert's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Kloke og reflekterte ord. Ja, SVV er påpasselige med oss, men bedriver ansvarsfraskrivelse i stor skala når men ser hvor mye de kunne gjort for å forhindre alvorlige ulykker mht. veisikkerhet. Fokuset derfra rettes så godt som altid på bilistenes ansvar, men skjelden på myndihetenes ansvar for sikrere veier. Hva med veibelysning ute av drift? Farlige hull i veien, og ikke minst midtdelere og grøfterydding? Kjører man med en defekt pære kan man få bot, men hvem bøtelegger SVV for manglende veibelysning? Dobbeltmoralisme av verste skuffe ! Å nekte ungdom å kjøre biler med stor motor tror jeg ikke har noen hensikt, man kan kjøre gris med en 25 år gammel Fiat Panda, den har dessuten elendige bremser og kjøreegenskaper. Biler med originalt større motorer er oftest også konstruert for bedre kjøreegenskaper, mht. fjæring, bremser, støtdempere osv. :cab
-
The king is dead! Long live the King!
emne svarte i Bruker deaktivert sin 77-Vette i Amcar - amerikanske bilmerker
Enig i det meste dere skriver. Tror aldri såkalte miljøvennlige "euro-stylede" biler vil bli noen slager der borte. De store amerikanske truckene kommer jo ut fra en kultur og behovet for disse vognene. Selv er jeg veldig glad i de "gammelmodige" US bilene men de Norske avgiftene er et hinder for å leve ut denne drømmen for mange, og jeg må nøye meg med å beundre dem. Det er ingen andre biler som vekkeer så sterke følelser for bil hos meg og mange andre, og hva gjør de ikke i USA da? Den koreanske delen av GM er nok en nødvendighet finansiellt sett, og for å møte morgendagens krav til miljø osv. Håpet er at GM skal finne igjen seg selv, og sine røtter og lage store, komfortable og vakre biler, slik de engang gjorde, men som møter dagens miljøkrav. Så får dedikerte ildsjeler ta godt vare på de vkre damene fra dengang da. -
The king is dead! Long live the King!
emne svarte i Bruker deaktivert sin 77-Vette i Amcar - amerikanske bilmerker
De blir vel ikke borte, GM vil bestå også i fremtiden, forhåpentligvis som et sterkere konsern. -
The king is dead! Long live the King!
emne svarte i Bruker deaktivert sin 77-Vette i Amcar - amerikanske bilmerker
Dette er da ikke _elendige_ merker... Det er heller ikke den Koreanske delen av GM (GMDAT) som er årsaken til kollapsen. Tvert imot. Med all respekt for AMCAR folket, så er det vel disse tunge, noe gammelmodige "ekte" US-bilene som er hovedårsaken til salgssvikten for GM. Daewoo (GMDAT) fabrikken er kjøpt opp av GM i 2002/2003 og produserer GM biler for det europeiske markedet under Chevrolet labelen. Dette er ikke dårlige biler, og bør heller ikke sammenlignes med tidligere produkter fra "gamle" Daewoo som jo også produserte bl.annet Opel på lisens. Det kommer mange nye modeller derfra, som forhåpentligvis vil øke interressen, og de selger allerede meget godt i europa, og kommer meget bra ut i kvalitetsundersøkelser. Daewoo har fra å være et copycat merke som lagde utdaterte Opel modeller utviklet seg til å bli et globalt merke, med produksjon også i Europa. Det kommer mange nye modeller derfra fremover som ikke har noe til felles med tidligere modeller fra den gamle Daewoo fabrikken. Saab er et tradisjonsrikt merke, med egenart, og har hatt mange innovative løsningr oppgjnnom årene. Som f.eks. Alfa, er de gode kjøremaskiner, men de er heller ikke konstruert som noen "mainstream" vogn. Det får Toyota ta seg av, noe de klarer aldeles utmerket. Daewoo og Saab er for øvrig beregnet på ulike kundegrupper. Pris, utstyr, og image er beregnet på forskjellige målgrupper. Men, dersom man er glad i tradisjonelle amerikanske biler, så er det klart at Saab, Chevrolet (koreansk) er en nedtur da kriteriene og målgruppene er forskjellige. De som er ute etter en US bil kan ikke få noe særlig utbytte av disse modellene.:chevy Selv er jeg glad i Fiat og Alfa, også outsidere i Norge. Her på berget skal det gå i Toyota og VAG. Det har ikke alltid vært slik heller. På 70/80 tallet var ikke toyota anerkjent som annet enn japanske biler som kopierte de europeiske. Da var Opel og Ford store i Norge. VW var på konkursens rand før Golf kom høsten 74` Ikke mange trodde på den lille nye folkevogna dengang. -
Nå er jeg tilbake igjen. Hadde problemer med pc, men nå funker det igjen :P Ja, det er veldig dårlig skilting der borte.. men når det er slutt på 60 så er det vel 80 eller 50 (tettbygd strøk)? Har hørt med leverandøren til fotoboksvarsleren, og de mener den varslet feil fordi disse veiene der borte ligger så tett, og at den registrerer at det er fotoboksr i næheten. Men jeg må si at jeg "vart skræmt litt ja" babyhmm? Kjører ikke så ofte der, og visste ikke om at det var ny vei der heller.:D Skjønte at du kødda :blunk: :yak:Snakkes
-
Beklager det, for det var ikke meningen. Sorry.
-
Takker for svarene. Da kan vi slappe av og nyte sola og pinsen. :sleeping
-
Nei, det er ikke oppført i noen oversikt jeg har sett heller. Kjørte gjennom begge veieer men så ingen bokser:yak:
-
SIC ! Du er inne på noe vesentlig der ja:pray Med Stilo tok Fiat et kvalitetshopp fra tidligere modeller, selv om kvalitetshevingen for alvor startet med Punto. Opel har i likhet med Ford vært svært anonyme i mange år, men nå har de forhåpentligvis begynt å tenke nytt. Italienrne har imidlertid alltid ligget i forkant når det gjelder design, sammen med franskmennene. Det er ikke for ingenting Bertone og Italdesign (G.Giugiario) har designet utallige Tyske og Europeiske biler, Bl.annet Golf 1 og Porsche modeller.
-
Kjørte gjennom en tunnell som heter Brennatunnellen. Det er en ny tunnell ved Vøyenenga i Bærum. Ringeriksveien ? E16. Fotoboksvarsleren varslet om fotoboks, men kan ikke se at det er dette der. ?? Er det noen som vet om det er fotobokser i denne tunnellen, event. i nærheten av den ? :sick
-
:m'm: Meget inkonsekvent argumentasjon mot italiensk kvalitet når du i samme slengen reklamerer for Opel Bertone. Til opplysning så er Bertone som du tydeligvis aksepterer, et Italiensk designhus, som dog også lager biler. Bl.annet _din_ Opel Bertone. Hørt om FIAT Bertone ?? FIAT XI9 ?? Det er Bertone kreasjoner, langt forut sin tid. Opel måtte altså søke til Italienske Bertone for å sprite opp sitt eget produkt. Så det var det med å være historieløs vettu! Det er kanskje greit å vite _hva_ man kritiserer..... Noen biler har det litt udefinerbare, FIAT, Alfa, Lancia, som Opel ikke er i nærheten av. Opel er sikkert en ok bil, men den tenner ingen umiddelbar passion/lidenskap. FIAT har heldigvis funnet veien tilbake til itt eget designspråk, for tidligere modeller som Stilo ser ut som noe VAG kunne ha produsert.
-
Jeg bare MÅTTE svare på denne tråden selv om den ikke er helt ny.. Det er virkelig sant, for det vil være tragisk om FIAT skulle bli smittet av Opels traurige image. Det er ikke FIAT som er ankepunktet i denne historien men faktisk Opel. Det er snart bare her i steinrøysa Norge at folk tror Fiat er dårlig. Se hva som skjer i europa, og hva som selges i bl.a Tyskland hvor Fiat er et ledende merke. Hadde selv 6 Fiater, og angrer som en hund på at jeg kjøpte et annet mainstream merke. Savner kjøregleden og det italienske stuket. Det blir nok en ny Fiat etterhvert tror jeg ja..
-
Halloi Vi lever ikke på 80 tallet nå. Fått med deg at det har skjedd mye med FIAT siden dengang? Europas mest økende bilmerke, det eneste som øker tross nedgang i hele bilbransjen. Snart eier de det meste, av de som tildigere følte seg bedre enn FIAT. Så glem dine gamle fordommer. Hva var VW og Audi for noen tiår siden da, ?? SVAR: PÅ konkursens rand, med utdaterte modelleer ingen vill ha. Det endret seg, men ikke alle husker dette eller vet det, slik blir det med FIAT også, for det vi ser er en ekspansjon og fremgang som skyldes målbevisst kvalittsheving og imagebygging. FIAT har lært leksa, de vil ikke dø, og tok konsekvensen av dette og reorganiserte seg. Nå ser vi resultatet. Det er ganske bakpå å hevde at Citroen og FIAT er dårlige biler idag. Hva de lagde tidligere er absolutt diskutabelt, men om du forholder deg til dagens modeller er det som natt og dag sammenlignet med tidligere modeller.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.