Gå til innhold

breaker

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om breaker

  • Bursdag 04/05/1988

Contact Methods

  • Bosted
    bergen

breaker's Achievements

  1. Litt av grunnen til at jeg startet denne tråden er pga. servoen min bråker mer enn før nå etter jeg monterte coiloversene. Litt det som fikk meg til å lure på om det kanskje kunne være feilmontert. kanske jeg strammet for løst når jeg skrudde på første mutteren over lageret. En ting til: Jeg fikk med to muttre pr. demper. Den ene har sånn lås slik at den ikke skal gå opp så lett. Skal denne på først eller sist? Skal det være 7 eller 10 på bildet? Det har sikkert veldig lite å si men jeg har lyst til å gjøre alt "by the book" denne gangen og være sikker på at alt er rett.
  2. Jeg forstår bare ikke hvordan den kan gå fra å være 1mm over til 1cm over. De nye muttrene er da ikke så mye feitere enn de gamle. Kan ikke tenke meg noe annet enn at de har vært montert på en annen måte før, men igjen så strider det mot all fornuft mtp. hvordan det ser ut som skal monteres logisk sett. Golf 3 GTD Special: Hva mener du med å skrape nedi? De skal jo ikke snurre rundt? Jeg ser de endrer litt vinkel når man svinger med rattet, men da vil den vel bare støtte seg på kanten og ikke skrape. Kanskje det er uheldig for demperstangen å bli holdt igjen på den måten og ikke få endre vinkel. :/ Til de som lurer: Jeg vet og har sjekket at lageret vil kunne rotere hvis det monteres på min foreslåtte måte. Mutterfestet er roterbart, uavhengig av noen andre deler. Dvs. hvis lageret ligger opp ned inni gummistykket, så vil selve mutterfestet være roterbart. Jeg har veldig lyst å teste denne rekkefølgen men er en liten detalj som gjør at jeg avventer. Når jeg nå svinger på rattet, ser jeg at dette topplokket(9 på bildet i orginalpost) endrer vinkel, den skrår nedover når jeg svinger. Hvis jeg da låser den fast i bunn hindrer jeg den fra å gjøre dette og så vidt jeg kan se kan da demper-stangen bli bøyd.
  3. Da lager jeg nok en tråd om dette temaet, men jeg har hørt om flere som har lurt på akkurat det samme som meg, men ikke funnet noen skikkelige svar. Har søkt rundt masse uten å finne svar på dette og tenkte det var på tide å be om litt hjelp fra dere som har bra kompetangse på golf 3'er ;) Problemstilling Ved montering av nye fjærbeinslagre, fjærer og hele pakka ser jeg at topplokket(nr. 9 på bildet i denne lenken) stikker opp ca 1cm. På stock oppsett(slik den kom med orginaldeler) lå den helt nedpå. Spørsmål Så da lurer jeg, hvordan kan det bli slik? Var den montert annerledes fra fabrikken? Har det egentlig noe å si i praksis? Min teori/forslag til løsning Hvis man tar denne tegningen som utgangspunkt: http://forum.vwaudi-club.no/attachment.php?attachmentid=24941&stc=1 Ta mutter nummer 7 på rett etter fjærskålen(5) Snu så fjærbeinslageret(6) andre vegen og la det hvile på mutterens topp i stedet for fjærskålen Monter resten som normalt og du vil nå kunne få toppdekselet(9) helt nedpå Stock mutteren legger seg veldig fint på fjærskålen btw, det har jeg sjekket. Hva sier dere folkens? :P
  4. FK autoparts hadde ikke på lager, så da må jeg vente en stund før jeg får. Autospar har jo sett på lager slik at jeg kan få de ganske raskt. Hvilke anbefaler dere at jeg går for mtp. kvalitet? Har ikke hørt om dette GA merket som er på settene til autospar, mens f.eks. vmaxx har jeg lest noen erfaringer om.
  5. Takk for svar folkens! Da har jeg bestemt meg for å kjøpe justerbart senkesett :D Da trenger jeg bare en vr6 leppe så begynner den å se brukbar ut!
  6. Da har jeg vært på møller. Fikk fysisk se en fjærskål til en golf 3 92mod. Denne var difinitivt større enn den jeg har. Eneste jeg da lurer på er om disse vil passe til mine fjærbeinslagre. De hadde ikke fjærbeinslagre på lager dessverre.
  7. På esken står det at de passer golf 3 og vento 1,4 - 1,8 94 til 98 modell. Jeg har en 1,4 97 mod, så denne burde jo passet. De hadde 2 typer til golf 3 på mekonomen hvor ingen av de passet til mine fjærskåler. Er det flere typer fjærskåler til golf 3? kanskje jeg kunne byttet de i noen større hos møller, hvis det finnes. Update: Skal en tur på møller om ca 20 min for å høre om det er flere typer fjærskåler til golf 3. En skulle jo tro det siden alle fjærene jeg har sett på har vært for store for mine skåler ^^.
  8. Fant ut at fjærene var litt for store for fjærskålen. Opprettet ny tråd ang. dette med fyldigere info på: http://www.bilforumet.no/golf-iii/227023-fjaerproblematikk-finner-fjaer-passer-trenger-hjelp.html
  9. Hei, jeg har vært på både mekonomen og bilextra for å kjøpe fjærer. Første settet kjøpte jeg på mekonomen. Når jeg vridde om på rattet hørte jeg en "bjong!" lyd som indikerte at fjærene sklir på fjærskålen. De er altså for store for fjærskålen min. De slår ikke gjennom, men de er såpass store at fjærskålen sklir altså. Dette er veldig irriterende og jeg har lyst på noen fjærer som sitter 100%. Det jeg lurer på er om noen her kan hjelpe meg med å finne noen fjærer som passer, gjerne senkefjærer/senkesett hvis det kommer på noen lunde samme pris 1500-2000,-. Det er altså en Golf 3 97 modell. AEX motorkode i følge mekonomen. Her legger jeg ved bilder som illustrerer problemstillingen: Kanskje litt vanskelig å bedømme fra dette bildet, men skålen sklir nedover siden langs nedre del av bildet. Closeup av bilextra fjæren. Som dere ser så får ikke skålen støtte helt rundt. Her legger jeg ved bildet av hvordan den passet til gamle fjæren som sammenligning: Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i fjærer som passer?? er dritlei av å ha bilen ute av drift nå! Her er fjærskålen med mål(cm) hvis det skulle være til nytte for noen: Er meget taknemlig for svar :)
  10. Hei, jeg byttet nettopp frontfjærer, dempere, fjærbenslagre og fjærskåler på min golf 3. Det var et par ting jeg reagerte på når jeg var ferdig... Når jeg svinger rattet helt kommer noen ganger en knekkelyd tilsvarende til den som var før når en av mine gamle fjærskåler var rustet vekk. Kan fjærene være for store i toppen for fjærskålen? De var i hvertfall litt større enn de gammle og jeg var litt usikker på om det kom til å gå, men de la seg så vidt oppå uten å dette gjennom. På toppen hvor greiene skrues fast til selve bilen(i motorrommet), der hvor jeg setter på en slags plate på toppen av demperen som skrues på med en mutter. Her kommer altså ikke denne platen helt ned til festet. Den stikker altså ca 1cm opp og den beveger seg litt når jeg svinger på rattet. Er det slik det skal være? det er ikke likt som det var før, da satt denne platen helt inntil festet. Gjør det noe foskjell i praksis? En ting til, når jeg har rattet på full sving og kjører sakte, kan det føles ut som noe gir litt etter nede med hjulene, som om noe ikke sitter helt som det skal, er dette normalt? Håper noen kan hjelpe meg med dette :)
  11. ok, tror jeg går for følgende: 2x dynaBel 3/4" Diskantdome 2x Audax Delefilter for diskant fra dynabel.no sin nettbutikk. 80w rms bør vel være nok. takker for gode svar =)
  12. Må jeg ha et delefilter hvis jeg bare kjøper diskanter?
  13. Beklager, formulerte meg litt dårlig. Det jeg mente var at jeg hadde jl audio høytalerne i frontdørene. Det kan bli litt vanskelig å kjøpe et sett til av disse, ettersom jeg kjøpte dem på en grensehandel norge/sverige. Er det noen norske nettbutikker som sleger de? Noe som kanskje også bør nevnes er at bilen ikke har bakdører.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår