Gå til innhold

Ernut

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ernut

  • Bursdag 02/29/1956

Contact Methods

  • Bosted
    Nord Norge

Ernut's Achievements

  1. Hei! Vanligvis er det to "bokser" på Volvo 740. Den ene styrer tenningsmodulen, den andre styrer bensininnsprøytninga. På venstre side over rattstammen, helt framme mot torpedoveggen sitter tenningshjernen (svart liten boks). Litt trangt å komme til, men den er festet med fire skruer. Så er det en kontakt å løse ut, så kan du ta ut den gamle og sette inn en ny. På høyre side under hanskerommet finns det et sidepanel som "buler ut" foran passasjerdøra.Tar du bort dette panelet så ser du innsprøytningshjernen (en grå/aluminumsfarget boks). Den er enkel å komme til. Plug and play-system. Coilen er den svarte runde saken som sitter på høyre innerskjerm (skråstaget fra fjærbeinstårnet) og som coilledninga går fra til fordelerlokket. Men vær oppmerksom på at det finns hele 5 innsprøytningssystemer og 5 tenningssystemer på Volvo 740. Så her gir du deg inn på et minelagt område. Men om det er sånn at bilen ikke vil starte? Gi bilen en grundig service. Skift tennplugger, tennkabler,coilkabel, rotor, fordelerlokk, luftfilter, bensinfilter og få justert ventilene. Om ikke bilen vil starte og gå da så trenger du kanskje verkstedhjelp. mvh Ernut
  2. Hei. På min Volvo 745 GLE fra 1986, har jeg sidespeil med mulighet for oppkobling av varme. Jeg har funnet ut at man må ha en bryter som har innebygd tidsrele. Denne bryteren styrer oppvarminga av bakruta og av sidespeilene og er en tidsbryter. Den kutter strømmen til sidespeilene etter ca 6 min. og til bakruta etter ca 12 min. Så til det jeg lurer på: Fra koblingskontaktene ved A-stolpene (venstre og høyre fordør) og ut til speilene må det legges opp ledninger. Vil en helt standard el-kabel (for bil) tåle belastninga av ei dør som åpnes og lukkes og av et speil som reguleres. Er det noen som har erfaring her? Eller skal jeg kanskje heller satse på å få tak i et originalt ledningsopplegg? Det er vel en spesiell kontakt for tilkobling til selve speilglasset? Håper noen har erfaring fra slike ting og at det finnes noen der ute som kan gi meg et godt svar? Mvh ErnUt
  3. Hei! Gå til følgende link: http://www.kgtrimning.com - der finner du de aller fleste svar når det gjelder trimming av Volvos motorer. Lykke til.
  4. ok-visste det var nån som visste. Thanks
  5. Javel-mange som har skifta front. Eg og. Min versjon var nye innerskjermer fra fjærbeinstårn og fram inkl batt. kasser (tårn og vanger ikke rørt). Sveise - og lakkarbeid må du kunne el. ha hjelp til. Lykteomramming. Panser, skjermer, mellomstykke mellom frontrute og panser, lykter, blinkers, plastinnerskjermer. Da skulle trylleriet være et faktum. Om du har av de eldste 740ene kan du jo forsøke de seneste modellene av 740. Går til nød an. De har jo litt mykere front en de første panser-740ene. He-he. Ernut
  6. Ingen svar - for vanskelig spm? Ernut
  7. Seriøst. Hadde problemer med hallgiver i fordeler (B230E). Du har 230FT. Du har svinghjulssensor. Sjekk at tenninga er ok. Tror du har selvdiagnosestasjon - der kan du lese av om du har feilkoder. Ernut
  8. Et tips. Du går inn på følgende webtråd: www.volvocars.no Så leter du opp følgende i undertekstene: Volvo-modeller, eldre modeller og til slutt; Godkjente produktendringer. Her finner du 24 sider om godkjente ombygginger for Volvo-biler utgitt av Volvo Norge. Omhandler alle eldre modeller fra Volvo PV 544 frem til Volv 940/960. Volvo 850 er også tatt med. Her finner du de nødvendige endringer du må gjøre med ditt kjøretøy. Godkjenningskoder til bruk for biltilsynet/statens vegvesen er oppgitt. Det er også angitt hva som originalt er godkjent fra Volvo. Ernut
  9. Lurer på om det går å konvertere hastighetsmålingen (giver og impulshjul) slik at den passer fra en nyere 940 til en eldre 740? Tanken er å sette en nyere 940-aksling på en eldre 740 for å eliminere slitasje. Ernut
  10. Hei. Som sagt en vanskelig sak. Jordingsfeil er når en strømførende kabel f.eks går til gods (hull i isolasjonen på kabelen). Den svidde kabelen du har tyder på at strømmen i el-anlegget ditt har gått uønskede veier, eller at overbelastning kan ha skjedd. Batteriet kan være ødelagt (alle kan være uheldig) ved at f.eks en nøkkel har blitt lagt over pluss og minus samtidig. Om så har skjedd må du regne med at omfattende skader i bilens elektronikk kan ha oppstått. Da kan e-boksene (styringsenhetene for tenning og bensininnsprøytning) ha fått seg et sjokk og være skadet el ødelagt. Beste er om du skaffer deg en reparasjonshåndbok for din bil og setter deg inn i de forskjellige mulighetene for feil som kan oppstå. Du kan forsøke å se hos Mekonomen etter Haynes gjør det selv reparasjonshåndbok. Ligger på rundt 300 til 400 kr. Der er det mye hjelp å hente. Lykke til.
  11. Sjekk at du ikke har jordingsfeil. Vanskelig sak - kan være at batteriet er kortsluttet. Svidd kabel kan tyde på veeldig mye. Dersom bilen har vært utsatt for kortslutning, forbered deg på stoore reparasjoner
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår