Gå til innhold

DonHansen

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om DonHansen

  • Bursdag 12/08/1966

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

DonHansen's Achievements

  1. Har kjørt bilen en måned nå. Tror jeg dropper å tune, det er stress nok som det er å få all kraften ned i asfalten med kun FWD - bilen river seg løs på andregir med 225/40/R18-luggene som sitter på originalt fra fabrikken. Den er ultrarask på de tre første girene, her mener jeg jeg skal kjøre fra min andre Octavia 1.8T (gamle typen) som er chippet til 193HK. MEN: Ligger man i 100 på motorveien og trenger et spark for å smette inn i en luke så er den ikke like heftig - da er det mer sprut i gamlebilen. Mulig det er de ekstra 18 hestene, men det er vel snarere at bilene er giret annerledes med fem mot seks-trinns kasse. Vel vel. Kjører mest i by'n. Det er nok pulver til det... P.S.: Mikael - det er DENNE bilen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14192472 Ikke så mye vise frem på treff, den er helt original.
  2. Men har noen av dere Nokia N95? Det er angivelig den som er problemet.
  3. I min Octavia RS 2008-modell er det er bluetooth og fabrikkmontert "one size fits all" handsfree - man må sette på et adapter for å tilpasse handsfree'en til akkurat DIN telefonmodell. Jeg har en Nokia N95, men den finnes det ikke adapter til. Bluetooth funker fint, men det er ikke mulig å tømme kontaktlista fra N95'en over i bilens minne. Noen som aner hva slags telefon som faktisk passer...?
  4. Hei, takk for innspill. Litt usikker på hva du mener med det siste her - at det er tatt såpass mye ut av denne motoren fra fabrikkens side at det ikke er så mye å hente på å chippe den?
  5. Hei. Akkurat kjøpt en ett år gammel Octavia RS 2.0 TDI m/170 HK. Bilen er kjørt 32 000. Den går jo som et uvær, men det er selvsagt fristende å rulle opp til Roger på Flisa og få den tunet - øker HK fra 170 til 210 og Nm fra 350 til 420. Jeg har en 99-mod Octavia 1.8T bensin som jeg fikk tunet fra 150 til 190 HK i 2003, aldri hatt noen problemer som følge av det. Motorgarantien ryker jo ved tuning. Men hva betyr det i praksis - hvor stor er sjansen for at noe alvrlig skjer med moderne bilmotorer? Takknemlig for innspill.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår