Gå til innhold

karsru`n

Bruker
  • Innholdsteller

    104
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om karsru`n

  • Bursdag 07/17/1986

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    a4
  • Biltype (eks Audi)
    audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Motor (eks 1.6)
    1.8t
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    s4 styling,tubotrykkmåler,sote ruter,20",justerbart senkesett.

Contact Methods

  • Bosted
    toten

karsru`n's Achievements

  1. prøv:thumb kjører 235/30-20 å funker med litt spacere,men begynner å bli litt trangt mellom dekk å skjermbuer! men all klaring er god klaring:D
  2. mener det er blitt fjernet på min for den drenerer bra når je har vann ved batteriet så drypper det ut igjen under bilen. men blir alt samlet i samme "vannkasse" før det går ut under bilen?så er en egen forgreining fra ac og inn i "vannkassa" som kan være tett?
  3. hvordan fikk du opp igjen den dreneringa og hvor sitter den? har samme på min,drypper fra en svamp sak som sitter i venstre hjørne på passanger siden.drypper kun når ac er på:(kjekt å få opp igjen snart siden det drar seg mot varmere tider:)
  4. de sitter med klips på baksiden av de så må demontere litt for å komme til på klipsene! dørene er greie for der tar du bare av dørtrekk så finner du klipsene på baksiden av dørtrekket:)ta av klipsene så er listen løs!:thumb på dashen så må du skru ut hanskerommet å det som sitter under rattet for å komme til på klipsene:) ligger noen tråder her om hvordan man tar ut de listene:)
  5. litt arbeid og knot er det men er fult mulig å gjøre det:)jeg hadde av mine og lakkerte de!!dørene er simple å få av men de i dashen må en jobbe litt mer med å få av men er ganske greit det og til du kommer til feste midt over cd spilleren på lang-lista. jeg kom ikke til så fikk lurt en skrutrekker innve etterhvert og brøyt forsiktig til låseskiven på baksiden bare spratt av!!hehe mange som selger klistremerker som skl på disse å!!
  6. ble rådet til å styre unna v6 motorene til audi/wag før 2004-05 av møller for de var vist glade i å slite ut kammer på de motorene,å dyrt å inn på værksted med for å bytte kammer. a6 har mange v6 diesel motorer hvertfall. men i 2005 så ble de fleste vanlige feil bygd om på motorene fra audi/wag:) ellers så er det mye slitedeler enn kan gjøre selv altså:):)
  7. det har je vettu;) er ikke noe problem med at demper stangen blir med rundt hvis mutteren ikke slipper med en gang!? finner sikkert ut en måte å få holdt igjen med så da blir det kjørbar bil igjen i morgen:):)
  8. har hatt et uhell å må av med demperen å på med en ny fjær igjen:( har sett i den faq tråden og der er det spesial værktøy for å få av mutteren på stempelstanga,men var det på originalt å eget et for det (v-max settet tror je) hvis je har skjønt riktig!? har h&r coilovers på min å er kjett hvis jeg får stopp i skruinga pga feil værktøy så je ikke får av denne mutteren, så da kommer endelig spørsmålet,er det noen som vet hvordan dette er på h&r sine justerbare senkesett så je kan skaffe det je trenger før jeg begynner skruinga!?:)
  9. skl nok gå fint det tror je,spørs på senk eventuelt! jeg kjører 235/30-20" på sommeren med min å den er senket ca 40-50mm:)må ha på spacere men går greit med den hvertfall,litt skraping i skjermbuer bak med full bil,men går greit:)
  10. hei. leter etter ny turbo til min audi a4 b5 1.8t aeb,så har sett på litt diverse turboer så da lurer je på om det er noen her som vet om turbo fra en a4 8e 2004 modell vil passe på min? etter det je skjønner så passer k03 og k04 turboer på grenrør på audi fra 1995-2005 å det virker som eksos flensen er lik å etter litt søk på downpipe. er de så å si like turboene bare at den fra nyere biler er bittelitt større!? tror den heter k03-73 som sitter på nyere modeller.
  11. samme med min! fikk tak i ny nøkkel å skulle kode opp en slik trykker til på bilen min. da ble det noe krøll med at den koden je hadde ikke funket plutselig så de skulle fa tak i defa å ordne det! hørte ikke noe mere fra de å plutselig funket ikke trykkeren lenger! typisk flaks så fant noen ut dette å brøyt seg inn i bilen å tok stereo! så da etter masse tull å ball så fikset møller opp igjen i dette så betalte vel 1500 kr første gangen med ny nøkkel å omkoding av trykker,så da de måtte ordne opp i rotet sitt så fikk ny trykker å omkoding gratis å oppegående alarm igjen. står en kode på lappen fra defa å da gjør de noe med tenninga for å komme inn på modulen å vrir på å av nøkkelen flere ganger etter som hva slags tall som står på lappen fra defa!
  12. fikk problemer med at min a4 1.8t 1997mod ikke ville starte! etter litt feilsøking så fant je ut at det ikke kom noe bensin frem til dysene! da begynte letingen etter ny bensin pumpe som je fikk helt hake slepp av,møller svina skulla ha 4400kr for ny pumpe,mekonomen var litt greiere med 2800kr men ente til slutt opp med ei fra høggeriet til 800kr med full bytterett hvis det var noe feil! etter noen samtaler med møller så fikk je greie på at det satt samme bensin pumpa i a4 fra 1995-2001,akkurat det samme i stasjonsvogn og sedan!de sa og at det var samme pumpe i vanlig 1.8 l,1.8 t å 2.6l motorene i a4 så da fikk man fort flere valg muliheter på høggeri!endte med en pumpa fra 2000 modell stasjonsvogn 1.8l som hadde gått ca 170 000. så kom arbeidet med å bytte den som faktisk ikke var så vanskelig!alle med litt teknisk innsikt skl klare dette her:):) begynte med å renske bagsje rommet og tok ut den matta som ligger baki der! da finner man denne luken som sitter i tre skruer. skrur ut de tre å tar bort lokket med pakning så da ser man pumpen. ligger masse støv der så er greit å blåse reint litt nedi der før man begynner!ta ut sikringen til bensinpumpa kan være en fordel når man skl inn i bensintanken å ta av kontakter å slik:) da er det bare å starte med å ta av kontakten som sitter mellom bensinslangene som går inn å ut av pumpa,bare å dra den rett opp:) så er det slangene inn å ut av pumpa på toppen,klipp av de original klemmene å ta av slangene,kan være greit å være litt fosiktig hvis det ligger igjen bensin i slangene.slangene skl være merket så en husker hvilken som er retur,denne var blå på min pumpe å slangene som satt igjen på den "nye" pumpen var oxo farget blå,mens den som gir bensin frem var helt svart. da er alt av på toppen av pumpa så da er det bare å skru av den store plast mutteren,denne sitter bra så je brukte en flattrekker å hammer å slo den forsiktig rundt til je klarte å skru med handa!når denne er av er det bare å ta tak i pumpenhodet å ta det opp,litt forsiktig siden det sitter kontakter å slanger på under siden. sitter oxo en pakning rundt pumpehodelokket som kan sitte igjen i hullet. her har je tatt av den svarte kontakten som som er til bensinmåleren. å returslangen inn i tanken igjen som sitter på under siden av punpehodelokket. da er det bare å putte hånda nedi tanken å finne selve pumpedelen som sitter fast i en holder nedi tanken.tar tak i pumpa og vrir den mot klokken,da skl den løsne så det bare er å ta den opp og ut,kan sitte litt så hjelper å banne litt å ta i litt til så slipper den:)den passer akkurat gjenom hullet så kan være litt knot å få den forbi tankmåleren å rett opp i hullet men det skl gå:):) da er pumpa ute:) da er det bare igjen å gjøre det motsatte for å sette inn den nya pumpe:) håper det kommer til nytte for andre som sliter med samme problemet:):)
  13. hei,har en kompis som har en bmw 318 cab med litt problemer!bilen ville ikke starte så han fant ut at coilen hadde brent!så han bytta denne,samt nye plugger å pluggledninger og tatt komptest å alt er i orden av det nå,men fortsatt så går bilen bare på tre sylindre!? noen som har noen tips til dette?eventuelt hva som kan ha gjort at coilen brant!? takker for svar hvis noen har:)
  14. kjenner du om motoren blir for varm?kan være temp.føleren? samme på min men den ble fortere varm,gikk opp til 110-120 grader etter bare få min på tomgang og da var det føleren!ble oxo tung å starte når den var sånn!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår