-
Innholdsteller
737 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Temur
- Bursdag 01/01/1990
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Jeg har en brannslukker
-
Modell (eks S4)
jente
-
Biltype (eks Audi)
vilde
-
Årsmodell (eks 1995)
1991
-
Yrke eller sivil status
god
-
Motor (eks 1.6)
kjapp
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
nope=)
-
Fylke
Hordeland
Contact Methods
-
MSN
angelson-racing@hotmail.com
-
Bosted
Vestlandet
Temur's Achievements
Kaptein (6/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Om jeg kjører med slange fra trykkrør rett på wastegate varierer trykket fra 0,1-0,3. Om jeg fjerner slangen inn på wastegaten popper trykket opp til 0,5 på vips, men problemet er at når den når 0,5 så kutter alt. Da detter turbotrykket til null, og hopper opp og ned slik, helt til jeg slipper gassen igjen. Hva kan dette være? Har jeg et problem med wastegaten som gjør at den gir etter, eller er det et tennings/bensinproblem... Bilen er helt original, utenom frontmontert intercooler med trykkrør. Noen som har vært borti, eller har peiling? :D
-
Morn! Tenker litt høyt og trenger synspunkter. Sitter og ser på ny chip til min s14 sr20. Valget står mellom stage 2, som visstnok skal holde til 300hk, eller stage 3 som skal holde til 340, men da annbefalt med en annen turbo.. Hvordan blir det da og kjøre orginal turbo på stage 3? Ikke vits? Annbefalt til stage 3: Power filter Eksos med 2.5" eller helst 3" rørgang. Aftermarket grenrør Oppgradert bensinpumpe - Walbro 255 LPH GT28RS Turbo FMIC Intercooler 555cc dyser Z32 LMM Boost controller @ 1.0 bar Blyfri 98 bensin Men samtidig til stage 2, så: Power filter Eksos med 2.5" eller helst 3" rørgang. Oppgradert bensinpumpe - Walbro 255 LPH Boost controller @ 1.2 bar FMIC intercooler 555cc dyser Blyfri 98 bensin Er ikke interessert i og oppgradere turbo enda, så om det går fint og kjøre stage 3, så går jeg for den. Noen innspill?
-
Service igjen alt nå, er fordi jeg stiller meg svært kritisk til at ikke luftfilteret var byttet, og ellers små indikasjoner på at det aldri har vært foretatt noe service. Samt det måtte fylles regenereringsvæske til partikkelfilteret. Verkstedet var villig til og gi 60% rabatt på deler og jobben, men jeg står på mitt og mener at de burde ta på seg hele regningen for oljelekkasje og lageret. Kommer ikke til og gi meg her, for de kan garantert reglene om dette. Selvsagt prøver de seg jo...
-
Hei! Er det noen som vet hvordan dette fungerer? Hadde en bil inne på service i dag, en 2007mod Volvo c30. Den var inne hos samme forhandler som solgte meg bilen plettfri for 3-4mnd siden. De solgte også denne bilen når den var ny. På servicen kom det frem at det var et lager på utgående aksel på girkassen som var gåent, den lakk også olje, samt en bærearm som måtte byttes. Etter hva jeg har skjønt ut i fra Forbrukerrådet sine sider, så har man 5 års reklamasjonsrett på motor og driverk. Altså alt som kommer utenom slitedeler. Det jeg vil da er og gå til forhandler og kreve iallefall at de tar på seg girkasseproblemene, da dette ikke er normale slitedeler når bilen har gått 68 000. Jeg har leiter rundtom, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Er det noen som vet hvor man finner en paragraf eller lignende som sier dette med 5 års reklamasjonsrett? Jeg syns egentlig at forhandler burde ta på seg alt, da bilen ble solgt til meg plettfri for 3-4 mnd siden/13 000 km. Iallefall mtp girkassen, da sånne ting ikke begynner sånn helt over natten. Foringene i den ødelagte bærearmen vet jeg ikke helt med, men de burde vel ha sett det når bilen var inne hos de til full service og gjennomgang? Takker for innspill, og hjelp med paragrafleiting :)
-
Godag! Har en lass med vakumstyrte Mc forgasser liggende, som skulle vært trykktettet, for og slippe og kjøre forgasser før turbo. Fant ikke noen gode bilder, men den er noe ala slik: Problemet er jo da som ofte kjent, at når man kjører overtrykk inn, får man overtrykk i gasseren, og bensinen fungerer ikke skikkelig. Etter hva jeg har forstått når det gjelder trykktetting av bilforgassere, f.eks. Volvo sine, så må det samme trykk inn over hele forgasseren, slik at det "atmosfæriske" trykket blir likt? Vil det da for meg funke og kjøre ladetrykk inn på alle slangene som orginalt går til friluft/normalt atmosfærisk trykk? Som regel da noe i bunnkaret, samt ofte oppe langs spjeldet? Trenger innspill her, da jeg ikke får med meg helt prinsippene, tror jeg :) Takker for innspill og hjelp!
-
Morn, har en Opel Speedster jeg skulle hatt noen felger til. Noen som har noe liggende som kan passe mine ønsker? Fremme har jeg et 27, og plass til 7-8" brei felg, bak har jeg et 26 og plass til iallefall 10" brei felg. Brock, borbet, egentlig hva som helst, bare det ser bra ut. Helst i 17" :) Send meg gjerne bilde, eller på Pm her på forumet!
-
Er muligens bak lyden kommer fra. Er markant når bilen lugger til, f.eks litt hardt pådrag i venstre sving, og veldig svak dunking ved normal fjøring.. Kan faktisk høres ut som om det er setet som er løst, men jeg får ikke strammet det noe heller.. Har hatt bilen på bukk, og alle hjullagrene hørtes fine ut, det samme var endeleddene og klikkestagene.. Ingen dårlige foringer heller
-
Har kjøpt meg Opel speedster, men er en lyd jeg ikke liker helt.. Den skurrer litt ved pådrag, spesielt i venstresvinger.. Høres ut som det kommer fra venstre fremhjul. Nesten som subbing, men skarpere. Klikkestagene er det litt slark i, men de lager vel ikke slik lyd :D Takker for innspill :D EDIT: Kan høres ut som lyden kommer bakfra. Hm
-
Vet du om den er 5x110? Skal bygge svingarm til motorsykkelprosjekt.. :)
-
Ja, så er vi her igjen. Jeg er på jakt etter et hjullager, med fast nav. Slikt som man bare skrur rett av og på. At man får med et nytt nav etc på lageret. Men, det store mennet er at jeg ikke vet hvilke biler som har slikt orginalt? Et stort pluss er om lageret er hult innvendig, ala noe slikt : Noen som kan hjelpe meg her? Hadde også vært et stort pluss om det var i en normal boltsirkel :D Takker !
-
Begynner å bli noen år siden jeg laget denne ja :D Noen som har stancebilder av Volvo c30? Helst fra 07-09 :D
-
Som topic sikter til.. Holder på med en fritidssyssel, der jeg er avhengig av en tennpluigg som tenner, uten at det er noen form for bil/mc med i bildet.. Regner med jeg må koble noe ala Batteri + -> coil -> plugg(med jording til batteri - ) Men likevell var det ikke mye liv.. Brukte et vanlig mopedbatteri typ 12v. Bør jeg bruke et bilbatteri med rele, i stedet for bryter inne i selve strømkretsen mellom batteri etc? Innspill takkes! :)
-
Bumper igjen! Hvordan er det å montere på biler uten turbo? Har sett motorsykler det har blitt gjort på, men vil det være noe annet enn at motoren går reinere?
-
Da var v70 lysa komen på :-) Og frontfanger påbegynt :D
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.