Gå til innhold

kaffelars1

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kaffelars1

  • Bursdag 07/01/1979

Contact Methods

  • Bosted
    Hordaland

kaffelars1's Achievements

  1. Nå har jeg sjekket litt mer her, men har fortsatt ikke funnet ut av dette. Når bilen står i ro, og jeg vrir på rattet og holder det der, virker det som servoen slår seg av og på. I alle fall rykker det i rattet bare jeg beveger hendene det minste. Slik er ikke min andre bil. Dette merkes også ved kjøring i svinger, spesielt når jeg kun har en hånd på rattet. Reima på bilen er selvstrammende, så det er ikke den som er problemet (den ble for øvrig skiftet sammen med dynamoen for ikke altfor lenge siden). Tenkte at det kanskje var komt luft i systemet i forbindelse med denne reparasjonen, ettersom servopumpa må ut og det da må skiftes servoolje og hele pakka. Men etter å ha fulgt prosedyren for utlufting av servoen (vri rattet frem og tilbake med fullt utslag et utall ganger), er problemet fortsatt til stede. Oljenivået er midt mellom cold og hot med varm olje, noe jeg har forstått er normalt nivå. Noen smartinger her som har et forslag til hva som kan være galt?
  2. har fundert litt, hehe ... ytre drivakselmansjett er skiftet på venstre side, skal også skifte på høyre nå... er det slik at man må ta hjulstillingskontroll etter å ha rotet rundt og løsnet bærearm osv? I så fall kan kanskje dette forklare problemet?
  3. Forstillingen skal i alle fall sjekkes! har ikke tro på at det hjelper å skfite servoolje. Står jo til og med i instruksjonsboka at denne ikke behøver å skiftes ...
  4. Takk for svar otis :-) ser ikke bort fra at det kan være feil på forstillingen. Skal få den justert så snart jeg har fått byttet drivakselmansjetten. Var din styring luggete før du fikk justert? sjekket kun i beholderen ja. Trodde oljen "blandet" seg slik at all oljen var like ren/skitten ...?
  5. kaffelars1

    Srs??

    må nok på volvo-verksted da, der de har riktig diagnoseverktøy.
  6. Har god erfaring med NAF i Trondheim. Dvs, jeg har vært der med en gammel riskoker, og de er IKKE for strenge i alla fall... Fikk godkjent med lang sprekk i frontruta rett framfor rattet. Den var utenfor synsfeltet, i nedre del av frontruta, kanskje 10 cm over panseret.
  7. Har nå sjekket servooljen. Den er ren og fin (rød og klar ATF-olje) og det er ikke for lite. Reima som er på servopumpa/motoren/dynamoen er stram og fin. Så da gjenstår de mer kompliserte alternativene ...
  8. Takk for svar Reodor! Det er ingen ulyder, og kjenner det som sagt kun i lange svinger der en holder rattet i samme posisjon en stund. Det kan godt være servoen. Skal sjekke reima i morgen og se etter lekkasjer. Regner med det er en smal sak å stramme reima?
  9. I lange svinger kan det være vanskelig å holde rattet helt stabilt. Det føles som om styringen blir tynge og vil rette seg opp igjen (mer enn det som er normalt). Dette fører til at jeg må kompensere med å ta i litt ekstra, men da blir styringen lettere igjen. Dette fører til at det blir smånykkete styring, og styringen føles upresis eller ”ullen”. Noen som har en formening om hva dette kan være symptom på?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår