God Kveld.
Senest for 2 dager siden fikk jeg problemer med bilen min (en burgunder rød stasjonsvogn), noe som medfølgte att jeg måtte bestille time på service-verksted.
Selv er jeg for tiden meget opptatt av studier (juss, antropologi og samfunnsviten) noe som gjør att avtalene om når reperasjonene kan utføres må gå under mine premisser.
Da jeg skulle avtale tid som passet for meg svarte vedkommende i telefonen att de var fullbooket og ikke hadde tid før begynnelsen av September. Jeg ble da lettere irritert da det ikke var MIN feil att bilen fikk problemer NÅ og ikke i September!
Dette førte til en lang diskusjon hvor vedkommende ble rett og slett upassende og frekk i tonen. Her sitter jeg som en normal og hensynsfull kunde og prøver og benytte meg av noen nede i Serviceyrket og får totalt avsmak. Mekanikere har ikke erfaring innen samfunnsviten og sosialkunnskapene er deretter!
Men slik er de fleste håndtverkere. Når man går rett fra grunnskolen og ut i arbeidslivet uten videre utdanning (skru med skrujern er ikke utdanning), da får man følgene deretter.
Så igjen sitter de stakkars forbrukerene som oss. Vi som går på skole og skal bli lærd.
Nei jeg er glad jeg kan fylle på spylervæske og skifte vindusviskere, for det er penger de aldri får av meg!
Thomas