Gå til innhold

buaroy

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om buaroy

  • Bursdag 04/04/1970

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    V70
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Motor (eks 1.6)
    D5, 163
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Premium
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • Bosted
    Fauske

buaroy's Achievements

  1. Har samme problemet på V70 2002. Det klikker i bryter/rele når jeg klemmer inn bryteren. Må gjerne trykke 20 ganger før vinduet går ned. Samme opp igjen. Det virker ikke som vinduet går tregt. Håres mer som at holde-pulsen fra bryteren til motoren er for kort. Skal ha service på bilen 1.des, da skal de sjekke og evt bytte bryter. Skulle koste meg 600. Bryterne på disse inneholder sw, så det nytter ikke å bytte fra andre biler eller fra høyre side. (ref verkstedet) Ikke sikkkert din bryter er av samme type da...
  2. OK. Kjøpte meg kodeleser. Men får "NO CODES"!!! Vet ikke om jeg skal være glad eller skuffet. Er det noen som har erfaring med OBD-kodelesere? Må man provosere frem feilen og så lese mens motoren går og melding vises i kjørekomputeren?
  3. Leste en plass på et annet forum at hvis det blir mange nok feilkoder i komputeren, så slås turboen av. Kan jo hende at du må få disse sjekket og evt rettet opp. Noe som jeg og må få gjort på min D5 02. (http://www.bilforumet.no/x70/262170-d5-02-bilen-lugger-gar-i-service-modus.html)
  4. Har en D5 som begynte å lugge for en mnd siden. Hvis jeg gir jernet går den i service-modus med meldinga "Motorsyst.Serv.Snarest" Problemet er blitt verre siste uka og nå kan jeg bare kjøre helt rolig. Leser at det er lurt å få lest av feilkodene før man begynner å bytte deler. Er det noen som vet hvordan man leser av disse?
  5. Tror det er verre med silikon som inneholder eddik. Det er ikke lurt å sprøyte under vinduspakningene.
  6. Enig med PainMaster. Artig tråd. Har underholdt meg en halvtime. ----------Nydelig bil----------- Litt rar bak synes jeg, men det er vel bare til jeg blir vant... Har du ikke integrert telefon?
  7. Har hatt min i 1 år nu. Det du bør sjekke er at det er dieselvarmer og plenti utstyr. Er du riktig kresen får du en med DSTC og CCCC (elektronisk styrte fjæringer og det er det sikkert på sportsutgaven). 163 og 185 hk er akkurat samme motoren. Det er programmet i computeren som bestemmer dette. Mener D5 AWD 02 har 185Hk. Anbefaler at du har den ei stund før du øker hk. Kjørte med 1600kg vogn i sommer i sverige; 5.gir og cruisecontrol på. Trenger omtrent ikke å gire ned.:volvsmile Forbruk fra 0,43 uten vogn til 0,97 med vogn. :volvsmile
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår