
bmw e34
Bruker-
Innholdsteller
24 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om bmw e34
- Bursdag 06/15/1948
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
bilrep
-
Modell (eks S4)
e 34
-
Biltype (eks Audi)
bmw
-
Årsmodell (eks 1995)
1990
-
Yrke eller sivil status
sveiser
-
Motor (eks 1.6)
3,0
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
turbo
-
Fylke
buskerud
Contact Methods
-
Bosted
Gol
bmw e34's Achievements

Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Flott å få følge med, det blir en bra bil, alltid spennendes når det er gode bilder i et prosjekt.
-
Ja noen ventiler vil jo alltid stå oppe når en tørner rundt motoren da,
-
Ja det går fint, men du må først montere av lys, grillstykket (som sitter montert i plastklips), Støtfanger e.tc, radiator, og spylertanker, panser må av, så kommer du til frontrammen som sitter med karosseriskruer oppe på indreskjermene og nede på forstillingsrammen.
-
Ja, det er nettop det jeg og mener at siden dette er billigt så er det samtidig god lærdom, uten at det koster skjorta. BRA !-:)
-
He he, det som egentlig er poenget mitt er att mye avhenger vel om hvordan en bil er passet på opp igjennom årene, og da spiller det ikke noen rolle om hvor mange ventiler eller hvor mye Hk det er i en bil, tydeligvis er det for eksempel mange som meg som synest at en bil som fungerer perfekt er målet, og jada, jeg har kjørt flere spreke 525ere, også "daue".... har tilogmed hatt minst 20 tunge MC er, så FART er ikke lenger målet mitt, Noen vil ha det slik, og andre vil ha det slik. Det er det jeg liker ved dette forumet, og ikke det som "trendene" sier er best.
-
-:)Hei, jeg har hatt minst 10 BMw,er, alt fra nye biler (bl.a 2002 tii) for mange år siden, til E34 som nå er min favorittbil når det gjelder bilhobby. Ha fire stk nå. er ganske erfaren teknisk på disse og den ene av disse er en 520i 12v, gått 224000km, og går fortsatt som da den var NY!!! -Du læste riktig... men den får godt stell, ny motorolje hver 500 mil, nytt oljefilter tredje-hvert skift, blir aldri daukjørt, men heller ikke turtallsprengt. Tro det eller ei, den er like sprek som 525 ene mine og er altså en dønn stabil bil som jeg bruker daglig. Lykke til med din 12ventiler.
-
Hei, justering av varmt & kaldt skjer fra de to vribryterene inni bilen som står ifb.m. luker fremme på torpedoen ved siden av varmeapparatviften. Disse lukene kan stå ifra "stengtposisjon" til "åpenposisjon" jeg gå utfra at i stengt-posisjon av lukene... (vridd til varmt inni bilen) så tar varmeapparatet luften fra under panseret(midt på -BAK) ved vinduspusserene, der det er en luftespalte på ca 3cm x ca 30cm. å viftene til varmeapparatet sørger da for å føre luften til vameapparat-rdiatoren og igjennom den. Med reguleringslukene i ÅPEN posisjon..(vridd til KALT) vil friskluften komme til v.viften og bli presset inn i bilen UTENOM varmeapparat-radiatoren.. Håper noen hjelper til her-:) -Altså disse to lukene sitter på vameapparatet på motorromssiden, mens resten av reguleringene (som oppe/nede...ev. andre inst.) sitter på varmeapparatet inne i bilen. (tror det er på H.s av varmeapparatet) på passasjrsiden.
-
Hei, nei du kan IKKE legge to pakninger, forøvrig så ville jeg være skeptisk til denne toppen dersom det ikke foreligger noen garanti på arbeidet som er gjort her.... Jeg ville straks se meg om etter en annen brukttopp, Ta ev.med en kompis som du tror kan bedømme tilstanden, få tak i opplysninger om hvordan du kan "overhale" eller se over denne selv. Det ligger lærdom i dette.
-
Hei, jeg trenger en verdi; COg/km til en 520i 1990mod. Denne verdien brukest til å finne alternativ beregning av engangsavgift. -Eller er det slik at på brukte biler så skal en ikke bruke COg/km? men volum i motoren? - Jeg har hatt en forespørsel på BMW Norge, men de klarte ikke å finne denne verdien i sine fabrikkdata???..Jeg tar kanskje feil ang dette, men ved import av biler så burde det være tilgjengelige tabeller som en kunne slå opp i, og ikke slik at det er "auoritetene" som kan "bestemme seg for" hvilken COg/km som skal brukest, dersom en hadde hatt sjansen til å finne ut en rimeligere engangsavgift selv, uten å måtte binde seg opp til et "ukjent" beregningsresultat som tilogmed er bindend i dette tilfellet.(kanskje det finnest oppslag på dette??) any help? Mvh E 34.
-
Hei, jeg tror siden du kan få varmluft av ditt varmeapparat så er nok dette iorden. Men det som gjør at du kan styre kaldt å varmt i disse bilene er manuelle klaffer å luker som styrest av diverse lengder av tynne ståltråder som ligger inne i strømper likt "sykkelbremsevirer" Disse ståltrådene er kneppet ned i fester på reguleringsklaffene som stenger å åpner for varmt/kaldt. De går fra betjeningshendlene til varmeapparatet under daschbordet, så dersom en slik eventuelt har forskyvd seg?? blir det "feilblåsing". Du bør ta ut midtkonsollen (for å få løyst ut betjeningshendelplaten (som også bryter -klokke å radio,e.t.c. sitter på.) videre så må du ta ned hanskerommet for da kommer du til disse klaffeventilene (tips: det er kanskje best å se her først, for da kan du; se - prøve å ev. justere mens varmeapparatet går. men stål"viren" eller ståltrådene kan selvfølgelig like gjerne vere hoppet av bak betjeningsplaten også, men som sagt skulle feilen ligge på h.siden av varmeapparatet, så slipper du å ta ut midtkonsollen da. Ett tips til: Dersom midtkonsollen må ut så sitter det to stjerneskruer bak to svarte sieplastfester på hver side av bejeningsplaten. Radioen må da ut før en kan få bak der en finger for å få løyst ut disse klipsene (oppe og nede) på hver side. Venstre sideplastfeste løysest enklest etter at hanskerommet er nede. Ps. tilslutt; dette er lett når en har lært disse knepene, å en slipper å "knuse plastfestene til bilen. Dette er endel jobb, men jeg tror utifra det du skriver at problemet ligger i dette. Mvh M. R.
-
Du sier du har skiftet dynamo to ganger... var det til nye eller overhalte d. m garanti?? brukte dynamoer bør iallefall sjekkest å målest etter en remontering, å mitt tips er å få en bilelektroreparatør til å sjekka f.eks diodebrua. Han vil uansett kunne finne ut om din nymonterte dynamo lader.
-
Haha, men Ja,.... Kanskje det kan vere aktuelt likevel da.
-
Hmm, Så vidt jeg har erfart, så sitter disse releene under baksetet på v. side, på alle 520,ene. Jeg har heller ikke sett noe deksel over disse. Dersom det er en E 34..? så har alle de bilene jeg har vært borti en samling releer der. (ligger åpent til når sitteputen er tatt vekk) Dersom dette er flyttet på i din bil?? så er den vel ombygd da.
-
Takk for info ang utskifting avvarmeregister 520i. men unnskyld at jeg spør, hva er det som ryker på varmeregisteret?? å ev. hvorfor?? Jeg savner også info om hvordan varmeregisteret ser ut å hvordan dette virker?? Mvh M.R.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.