Gå til innhold

alarm92

Bruker
  • Innholdsteller

    557
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om alarm92

  • Bursdag 02/08/1992

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Sjømann/Maskinist
  • Motor (eks 1.6)
    1,8T
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

alarm92's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Jo, men trur du må bytte over endel dela. Som f.eks. svinghjul, startmotor, kanskje nakka av ledningsnette? Men e ikke helt sikker =)
  2. Bensintanken ligg under dørken dær, anbefale det veldig lite =) også med tanke på rust!
  3. Innsuget du har tatt bilde av er bare en trakt, kan kjøre med den slik at det ikke gjør noe. Jeg tror at Kamakselsensoren din er gåen, 1,6 hadde problemer med denne, spesielt i fuktig vær. Koster 1600,- på forhandler, 1500,- på MECA og 200-300,- på Ebay =) Anbefaler at du tar en diagnosetest før du kjøpe noe som helst ;)
  4. A4 selges i deler! Dette er en pre-face, så håndtakenene kan du ikke bruke, men kan se om dekslene på bakdøra er i god stand =) E et fettarbeid å ta av listen inne, men fullt mulig =)
  5. Har turbo ja =) Usikker på standen på denne, men ladet med fullt trykk når bilen ble parkert =) Ka du byr?
  6. Vil bare nevne at jeg selger en hel Audi A4 B5 Så her kan dere få billige brukte deler!! Står en AEB motor i den Skal ta ut motoren, som har rådebank. Har kjøpt Eagle råda og nye rådelager, skal bygge opp motoren til å tåle 450 hk... Får se hva økonomien strekker seg til etterhvert =)
  7. Går vell på dette med dårlige forstillinger, sjekke at drivknutene er i orden, disse er dyr å bytte. Sjekk av oljeskift er tatt jevnlig. Turboene er vell ikke argaste sort på denne bilen? Se om di er byttet hvis bilen er gått langt. Kan være lurt å ha med VAG-COM for å se etter feilkoder =) Egentlig mye av det samme som 1,8t :)
  8. Skruer kan sitte noe grasalt på disse, så ha et par bokser med WD-40 stående klar. Hjelper ikke det må man trø til med fyrlampe og hammer =) Hvis du bare løfter bilen på en side må man ligge å arbeide mot stabbstage, det går ann å gjøre det, men det letteste er å løfte den på begge sidene. Det alle viktigeste er å montere armene i den stillingen de skulle vært når bilen står på bakken. Jeg bruker å bytte en og en, da er det lettere å få armene i den stillingen de sto i når du tok dem av =)
  9. Må si æ e imponert av detaljene du legger inn i arbeidet =) Driver selv på å bygger fly, og selvom de er veldig funksjonable, så ser de jo helt før jævlig ut fordi jeg suger på å få ting fint ;)[ATTACH]32138[/ATTACH][ATTACH]32139[/ATTACH] Risikoen med å tulle rundt i lufta ;) [ATTACH]32137[/ATTACH]
  10. På båten jeg jobber på har vi 2 stk Catepillar 3806 V8 365hk. På den ene motoren røk et dyserør, og vi gikk i 2 døgn med lekasjen. Da vi kom fram og fikk stoppet i Ålesund reparerte jeg skaden og tappet av over 50 liter olje av motoren, og kvelte på 40 liter, dvs at det var 10-15 liter diesel i olje, på masjfart, i 2 døgn :) Trur det går bra med en halvliter på tomgang i 10 minutt. Dessuten har det aldri skadet min 1,8t å gjøre dette, ble bare bedre å bedre. Når det kommer diesel i oljen, så ødelegger man ikke smøreegenskapene (diesel er faktisk tilsatt olje for å smøre, i motsettning til parafin. Derfor må man ha 2-taktsolje på parafin, hvis man skal bruke det på en dieselmotor), men man ødelegger viskositeten, oljen blir alså før tynn. Men så lenge det er nok oljetrykk, så skal det ikke være farlig. Oljetrykket på Catepillarn falt for øvrig fra 5,5 bar til 3,5. Minimunskravet er 3 bar.
  11. Har en hel Audi A4 sedan 96 modell 1.8t ikke quattro som jeg skal kvitte meg med. Motoren er ødelagt! Den er gått ca 300 000 Er bla. Justerbart senkesett, midtarmlen, takluke osv. Bilen står 30 minutt ifra Tromsø =) Kontakt meg på almarpnordby@hotmail.com å spør etter deler =) [ATTACH]32017[/ATTACH][ATTACH]32024[/ATTACH][ATTACH]32025[/ATTACH][ATTACH]32026[/ATTACH]
  12. Ja, hadde straumen i ræva, kan bli sterk inn Tjeldsunde ;)
  13. Hei A3 gutter! Kjæresten min har en Audi A3 1.6 98 modell, den har fungert helt fint, til for en mnd. sia, når motoren begynte å tøve å fjusk! Har kjørt Vag-Com, men får bare beskjed om at den ikke kan lese feilkoder! Rart, har lest fra A3 1,8t før! Iallefall, så klarer jeg ikke å lese av feilkoder, så må gjøre dette på den gammeldagste måten, spørre, græve, teste å feil! Oppstart: Starter lett ved kald motor men er litt ustabil på tomgang. Når den blir varm, hender det at den stopper når hun trykker in koblingen i trafikken.. Da kan det være et mareritt å få start på den igjen! Tomgang: Som sagt, litt ustabil på tomgang! Hard gange, variere på turtalle 50-60 rpm. Har skjedd et par ganger at den ruser seg til 2000, å holder seg der uansett! Nødmodus: Når bilen blir varm (80-90 C) Hopper den i nødmodus (Turtallsnåla går i null, også opp igjen etter 1 sekund, går som et dass og har turtallssperre på 5200 rpm). Har skjekket MAF, skiftet plugger, og testet Lambda (Har bare målt den, var aktivitet) Har også gått over alt av koblinger og plugger jeg kunne se, ser ut til at alle er plugget inn! :) Men har stor tru på giverfeil.. Og en ting til er at kjøleviftene ikke starter når motortempraturen stiger! Fant denne tråden, er mye likt hannes problem, men er på en A4 Noen som er kjent med dette problemet? Og kan hjelpe den stakkars jenta? =)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår