-
Innholdsteller
15 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om ckramer
- Bursdag 07/07/1988
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Bil
-
Modell (eks S4)
Primera
-
Biltype (eks Audi)
Nissan
-
Årsmodell (eks 1995)
1997
-
Yrke eller sivil status
Torshov bilrekvisita
-
Motor (eks 1.6)
1.6:s
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
litt lakk her og der, felg og senk
-
Fylke
Sør trøndelag
Contact Methods
-
Bosted
Trondheim
ckramer's Achievements

Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Jeg er bilmekaniker og har og har hatt flere primeraer. Og har byttet girkule og girstang på noen. Men jeg skal være ærlig at jeg ikke ble noe klokere av innlegget ditt. Kan du prøve å forklare deg bedre? Evt legge ut et par bilder?
-
Enkelte TW produkter er greit og for mannen eller dama i gata så holder TW car wax massevis. Men jeg ville ikke anbefalt TW for de som er ute etter langvarig glans og enktelt å jobbe med. Jeg bruker kun autoglym produkter på min bil. Og når jeg polerer skapningen så gjør jeg det i rekkefølgen her. AG, Bodywork shampoo. AG, Paint renovator. (hvis nødvendig) AG, Super resin polish. AG, Ultra deep shine (et par ganger i året) AG, High definition wox. (Et par ganger i året) Har ikke veldig mye erfaring med meguiars poleringsprodukter, men er heller ikke mot det.
-
Jeg ville ikke senket passelaten med bare 40 mm fjærer. Hvorfor? Jo fordi det er ikke vits, det mener jeg selv. Senket min stv med 40 mm fjærer fra merket "koni" og det vises ikke for det utrente øyet. Selvfølgelig er den lavere hvis jeg stiller den at med en original passat men er langt i fra fornøyd. Gå for justerbart! Det skal jeg nå hvertfall
-
Alle har sin smak. Jeg liker mest japanske biler men kjører likevel en passat selv. Denne bilen har jeg prøvd å få solgt lenge men uten hell. Har hatt den siden oktober 09 og har brukt rundt 10 k eller mere på den i slitedeler.
-
Produktet funker utrulig bra når en ikke gidder å bruke masse krefter og tid på en normal polering. Jeg syns selv at bilen fikk en utrolig bra glans etter at jeg prøvde den hverfall. Bruk den på felger? skal ikke være sikker, men kan sikkert prøve det på et lite området for å finne ut det, men auto glym har jo også wheel cleaner for å ta seg av denne jobben
-
Hengerfeste da kjetil?
-
Dette prosjektet har jeg vært vitne til over lengre tid, Og har fått gleden av å prøvekjøre denne bilen noen ganger. (Før motortrøbbel vel og merke) Må bare si, Stå på videre. Håper jeg ser denne bilen igjen neste gang jeg er i krsund.
-
Hei. Turboen min havarerte og kjøpte ny turbo fra norsk bildelsenter. Tenkte dette var en enkel jobb å bytte selv. Fikk med et A4 ark om hvordan denne skal byttes. Det meste er greit å gjøre men kom til ett punkt jeg ikke vet hvordan jeg skal tolke. "Rengjør også motorens veivhus og toppdekselventilasjon" Er det noen som kan gi meg generelle tips om hvordan jeg skal gå fram? Det er en 1998 passelat 90HK AHU motor.. -Takk-
-
Bruker sjølv en 5w-40 helsyntetisk olje fra merket carlube. Forholdsviss billig på torshov. 299 kr for 5 liter. Har ikke pumpedyse motor så vidt jeg vet. 505.00, 505.01...
-
Da tyder det på at selgern visste om de feilene, hvis han kommer for å fikse det.. Kan hende. Men ja det er noe med 2 år blabla, husker ikke helt hvordan reglene er, men det jeg vet at hvis du ikke har blitt opplyst om feiler på bilen UANSETT om du har fått pruta ned bilen til ingenting så har kjøper visse rettigheter. Samme det om du har skrevet under kontrakten. Du har vel rundt 3 måneder til å få en bruktbil sjekka og kanskje reklamere på kjøpet, eller få feilene reparert på selgers kostnad. Håper dette ikke har ødelagt følelsen for VAG. Keep on going strong!
-
Holdt på å kjøpt meg en passat 1.8T for 60 lapper for ikke så lenge siden. Prisen i seg selv var ganske lav, men det var fordi bilen hadde noen små feil som jeg visste var noe småtteri å fikse. Alt var ordnet og jeg skulle reise avgårde den helga for å hente bilen, men så såg jeg en 1998 passat 1.9tdi 90HK for 49 lapper og jeg ble fristet, Var som deg veldig skeptisk pga hesteantall, men en chip fikser dette. Kjøpte bilen og jeg har ikke angredd siden. Får nå en chip på 121 HK 270Nm og det kommer nok til å gjøre susen for en stund.
-
På min så funker det kun når jeg har nøkkelen i låsesylinderen, ikke med fjernkontrollen. Kan være noe med innstillingene. Skal ta en titt på det en dag når jeg får kabelen min
-
Eneste logiske plassen så vidt jeg kunne se var over bremsevæske beholderen ja. Som steffmaister sa. Har også montert et greenfilter og er meget fornøyd med det. Godt med litt turbohvining:D
-
Hei og hå. Har nettopp blitt eier av 98 passat stv (3b5??) Det jeg lurer på om hvor folk har dratt strømkabler fra batteriet og inn i kupeen. Til forsterker da vel og merke. Også lurer jeg på om åpent luftfilter. Har hørt forskjellig om at VAG vil ha et tørt filter hvis det skal ettermonteres. Har folk noen råd og tips? Takk
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.