Hei sveis folkens!!
Jeg er en student som kjøpte meg en 97 modell passat med 1,6 liters bensin motor(gått ca 123000) i sommer, og det hele så ut som et bra kjøp, noe jeg fortsatt tror det er, for det er mye bra ved bilen.
Men her i jula bytta jeg motorolje og fant mye lysebrun "guffe" under oljelokket og rundt innvendig ved lokket, dette er tegn på at jeg har vann i olja fikk jeg høre, noe som rimer, for jeg har etterfylt vann et par ganger. Og da er det nærliggende å tro at topp-pakningen har gått.
Jeg håper og tror jeg skal klare å bytte denne selv, men har aldri gjort dette før.
Derfor lurer jeg på hva jeg bør være oppmerksom på! om eventuelle fallgruver, om det trengs noe spesial verktøy osv. Jeg kjenner en som kan plane toppen for meg, så det er i boks.
Finnes det noen form for "howto" på dette? og er det mulig å få tak i verksted håndboka? for der står det vel litt om dette skulle en tro...
Håper noen av dere her inne kan gi meg noen svar og tips!
Og det er vel smart å bytte vannpumpe og regreim i samme slengen regner jeg med?? det har gått 40000 nå..
På forhånd takk!!
Bård