Gå til innhold

Xerion1105

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Xerion1105

  • Bursdag 05/11/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Kongsberg

Xerion1105's Achievements

  1. Men disse motorene som har tatt helt kvelden og må byttes, hvor langt hadde de gått? Denne motoren har gått 125000, så det burde ikke skje, jeg håper hvertfall at det ikke har skjedd! hehe.. men det er noe jeg bør være oppmerksom på, takk! Bård
  2. Den går på 3 sylindre i hele turtallsregisteret. Jeg vet det er vanskelig å stille noen diagnose ut fra hva som skrives, men det kunne hende at dette var en sykdom på disse motorene.
  3. Heisann Jeg glemte å skrive at det er en 1,6 liter AHL motor som sitter i en 97 modell sedan. Tennpluggene har jeg byttet, uten no resultat. Men hvis det eller pluggkabel'n hadde vært problemet, så mistenker jeg at bilen ville fuska mellom 3 og 4 sylindre en stund, men her kutta den ut over natta. Mvh Bård
  4. Hei Her for ca. 2 uker siden så kjørte jeg hjem om kvelden, og alt virket normalt da. Dagen etter så gikk bilen ordentlig stygt og jeg var temmelig sikker på at den ikke tente på den ene sylinderen, og under pådrag så rister det og bråker spesielt mye. Den går forsåvidt dårligere også. Jeg dro da til Merkeforhandler og fikk en mekanikker til å ta en titt, han mente bestemt det var coilen, for andre feil ville fått bilen til å fuske, og ikke kutte ut helt over natten. Han var enig i at bilen gikk på 3 syl. Så ikveld byttet jeg coil, som forsåvidt satt ufattelig tungvint plassert! men ingen forandring på motor lyd/gange Har noen av dere luringer vært borti noe lignende? eller har tips som kan føre til oppklaring av saken! hehe På forhånd takk! Bård
  5. Ja, hvis det er tilfellet så kan rett å slett biltema være redningen da, hmmm.. Jeg får sjekke ut den!! takk for tipset!
  6. Olja på peilepinnen var lys, og konsistensen på spillolja var tynn, synes jeg. har gjort noen oljeskift, så det kan jeg med ganske bra sikkerhet.. men du må ikke glemme at jeg har etterfylt vann, jeg trodde det var en liten lekasje ved ekspansjonstanken til radiatoren men, tror ikke det nå lenger. Denne boka på biltema, dekker den en slik operasjon altså? trodde det var litt mer basic..
  7. Hei sveis folkens!! Jeg er en student som kjøpte meg en 97 modell passat med 1,6 liters bensin motor(gått ca 123000) i sommer, og det hele så ut som et bra kjøp, noe jeg fortsatt tror det er, for det er mye bra ved bilen. Men her i jula bytta jeg motorolje og fant mye lysebrun "guffe" under oljelokket og rundt innvendig ved lokket, dette er tegn på at jeg har vann i olja fikk jeg høre, noe som rimer, for jeg har etterfylt vann et par ganger. Og da er det nærliggende å tro at topp-pakningen har gått. Jeg håper og tror jeg skal klare å bytte denne selv, men har aldri gjort dette før. Derfor lurer jeg på hva jeg bør være oppmerksom på! om eventuelle fallgruver, om det trengs noe spesial verktøy osv. Jeg kjenner en som kan plane toppen for meg, så det er i boks. Finnes det noen form for "howto" på dette? og er det mulig å få tak i verksted håndboka? for der står det vel litt om dette skulle en tro... Håper noen av dere her inne kan gi meg noen svar og tips! Og det er vel smart å bytte vannpumpe og regreim i samme slengen regner jeg med?? det har gått 40000 nå.. På forhånd takk!! Bård
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår