Hei. kjøpte den første bilen min, en e21 i mars i år. Helt spontant! har holdt på med den jevnt og trutt frem til idag (og videre). her er noen bilder/beskrivelser:
første gang jeg tok bilde av den:
anonnsen på den:
http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=193932http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=216817
fikk ordnet meg verksted, så det første jeg gjorde var stickerbombing, gule lys og fjerning av lyktepussere.
tok vel en uke før jeg bestemte meg for å ikke gå før coilovers.. fant ikke noen coils jeg kunne bestille med mål... kult å skille seg ut tenkte jeg vel... her er noen bilder jeg fikk før de ble nyprodusert, og monteringen av de. bestilte av airbagit, noe jeg ikke helt kan anbefale. fikk ca 1m for kort strømkabel til styringene, og ca 10m for kort trykkluftslange, Det manglet fittings og brukermanualer, og de sendte først feil fjørbein bak.
styringer, er litt kaos akkurat her. elektronikk er ikke helt min ting.
hjemmelaget catchtank etter vannfilteret:
styring montert! 2 brytere til separat aksel, og de to til høyre til kompressor av/på og lys/utkobling.
fjørbeina foran, ferdig sveiset og montert:
bak var bolt on.
gjennomføringer, alt har mye mer antirust nå, og de er montert opp med skruklammer og strips. lurer på å legge hardlines iløpet av vinteren:
testing med hvor lavt man kan gå, og at målene mine stemte:
første prøvetur! 5min etterpå så brant dynamoen. gikk opp til 65a batteri og dynamo, så jeg kunne beholde orginalfestene.
følte at det var på tide med nye stabstagforinger, så jeg dreiet meg noen:
den gamle var bulka
laging av skliplate, med titanbiter. scraping med hvite gnister er dritmorro på nattan! har bare gjort det en gang, ville bare teste. selve platen står på idag.
bilde etter scrapinga:
hentet noen bbs rm 012 jeg har ventet på å få ferdig restaurert siden mars, så jeg fikk de for halv pris.
prøvemontering!
5mm spacer
10mm spacer
etter pulverlakk. kjipt å rense 120 gjenger!
prøvemontering og ferdig skrudd sammen:
nå fikk jeg endelig lappen! og en kompis parkert bilen sin i gården min for vinteren.
prøvemontering av dekk på rmene.
185/55 på 10.5 tommer.
måtte jo se de på bilen og!
bøøs strekk på denne og, reservehjulsdekk på konvensjonell stålfelg.
jeg skal snart bestille dekk, det blir nankang ns2 195/45 på 10.5 bak og 185/45 på 9.5 foran.
steroen sjult i hanskerommet, den orginale får bli!
har bygd 6x9 høyttaler inn i denne gamle projektorboksen:
bagasjerommet:
sånn den står nå:
planene for vinteren er å fikse tetninger i girkassa, clutchen, slavesylinderen, eksosanlegget, få montert bbs fangeren min (er på lakk), valse, shimse opp fjørbeina bak så kanten på felgene går opp på utsiden av skjermen +++